• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kleurtje op dag+datum?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daniël,

Ik bedoelde dat ik deze ook heb gebruikt.;)

Kan zijn dat ik dit bij U ergens gezien heb ;) Ik doel enkel dat ik geen achtergrond " studie " heb van Excel .
Dat de kennis die ik verzameld heb via diverse fora is , heel veel uitproberen en testen .
Ook kan ik me vastbijten in een probleem en net zoals Wim Hoorvan ( die na 3333 postings het forum heeft verlaten ) maar actief is op een ander forum :thumb: ook na de oplossing verder borduurd naar afgeleide oplossingen .

Beste Kawaknaller ;)

Probeer deze eens in de Voorwaardelijke Opmaak:
Datum staat in cel A1.

=TEKST(A1;"ddd")="za"

Groetjes Danny. :thumb:

Nu werkt het goed. Ik heb nog een tweede regel toegepast en za veranderd in zo ....
Beiden hebben een kleur.

Indien mogelijk zo je mij dan kunnen uitleggen hoe de formule is opgebouwd, =tekst snap ik wel, voor Kolom A snap ik ook nog wel maar wat is de ddd (datum opmaak?)
Ik dacht "slim" te zijn en heb als test za veranderd in alleen maar de z (hopende dat dan zaterdag en zondag opgepakt zouden worden echter werkt dat niet.

Ik ben iig zeer geholpen, dank daarvoor.:cool:

Ik dacht "slim" te zijn en heb als test za veranderd in alleen maar de z (hopende dat dan zaterdag en zondag opgepakt zouden worden echter werkt dat niet.
Als je per se de TEKST-functie wil gebruiken (want waarom geen andere van de hier gepresenteerde oplossingen gebruikt, die van Trucker bv. is erg kort), dan kun je als volgt volstaan met 1 voorw. opmaakregel voor zowel zaterdag als zondag:

=LINKS(TEKST(A1;"ddd");1)="z"

Alle functies (dus ook de TEKST-functie) worden uitstekend uitgelegd in de helpfile van Excel. Met de tekstfuncie geef je aan (door wat er tussen de dubbele quotes staat) HOE je wat er in de cel staat wil weergeven. In dit geval is dat alleen maar bedoeld om het eerste teken een z te laten zijn.

Als je per se de TEKST-functie wil gebruiken (want waarom geen andere van de hier gepresenteerde oplossingen gebruikt, die van Trucker bv. is erg kort), dan kun je als volgt volstaan met 1 voorw. opmaakregel voor zowel zaterdag als zondag:

=LINKS(TEKST(A1;"ddd");1)="z"

Alle functies (dus ook de TEKST-functie) worden uitstekend uitgelegd in de helpfile van Excel. Met de tekstfuncie geef je aan (door wat er tussen de dubbele quotes staat) HOE je wat er in de cel staat wil weergeven. In dit geval is dat alleen maar bedoeld om het eerste teken een z te laten zijn.

Ok bedankt. Die andere oplossingen ga ik zeker nog testen echter was Daniël "het eerste" met een oplossing en las ik per abuis ook zijn reactie nog eens niet goed:)

Dus aan iedereen.....bedankt voor alle tips!!!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan