Spyware Protection (nep anti-spyware)

Status
Niet open voor verdere reacties.

noobiej

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2007
Hallo

Ik heb hier een pc bij me staan van een kennis.
Ze weet niet hoe het komt, maar het programma Spyware Protection is er sinds gisteren op geïnstalleerd..
Ik heb al geprobeerd om anti malware bytes te installeren, maar dit werkt dus niet.
Hijack This kan ik ook niet installeren, niets eigenlijk..
In veilige modus opstarten lukte ook niet, heb [F8] geprobeerd bij het opstarten, maar ik kwam enkel in een Boot Device.
Besturingsprogramma is Windows XP (Service Pack 3).

Hopelijk kan iemand helpen

Alvast bedankt

mvg

Probeer dit eens op in veilige modus op te starten;

In uitvoeren msconfig typen dan op ok.
Vervolgens op tabblad Boot.ini bij opstartopties /safeboot aanvinken. Hierna de computer opnieuw opstarten. Vergeet niet in safeboot deze optie weer uit te zetten.

Dan proberen om het handmatig "mank" te schieten, en dan alsnog Malwarebytes proberen te runnen...

Ga naar "uitvoeren", tik in het invoerveld: regedit

Zoek de volgende sleutel en delete deze: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run "Spyware Protection 2010"

Ga naar de map Documents and Settings en delete de volgende files:
%Documents and Settings%\All Users\Start Menu\Programs\Spyware Protection 2010\Spyware Protection 2010.lnk
%Documents and Settings%\All Users\Start Menu\Programs\Spyware Protection 2010\
%Documents and Settings%\All Users\Desktop\Spyware Protection 2010.lnk

Laatst bewerkt:
in uitvoeren kan ik niets intypen.. elk programma dat wordt geopend sluit binnen de 2 seconden..

het is inderdaad een pitigge virus probeer online virus scanner te starten anders niet is mijn tip altijd want die dingen zijn hardnekkig schijf formateren en windows er op nieuw op zetten maar moet je eens kijken probeer eerst een te google voor dat je alles wist

Zoals ik al zei wacht even tot het bios WEG is en dan f8 zo moeilijk is het ook weer niet:rolleyes:

V.w.b. F8, doe je een restart of sluit je af, om vervolgens opnieuw op te starten. Dit wil wel eens helpen. Bron

Trouble Getting into Windows 2000 or Windows XP Safe mode - If after several attempts you are unable to get into Windows 2000 or Windows XP Safe Mode as the computer is booting into Windows, turn off your computer. When the computer is turned on the next time Windows should notice that the computer did not successfully boot and give you the Safe Mode screen.

Zoals ik al zei wacht even tot het bios WEG is en dan f8 zo moeilijk is het ook weer niet:rolleyes:
Uit de huisregels;
Iedere vorm van discriminatie waaronder, maar niet beperkt tot, racisme, andere geaardheid, anders valide, computerkennis is niet toegestaan.
Graag hieraan houden. Is nergens voor nodig om aan te geven dat iets niet moeilijk is.

V.w.b. F8, doe je een restart of sluit je af, om vervolgens opnieuw op te starten. Dit wil wel eens helpen. Bron

ahaa,, zo is het idd gelukt, had ik nog niet aan gedacht xD maar heb gewoon systeem herstel gedaan en ben nu aan het scannen met anti malware bytes.
Bedankt allemaal voor de hulp alleszins :)

Graag vernemen we ook het vervolg.

Ja dan doe je het toch niet op het juiste moment probeer het volgende:

F8 gelijk bij opstarten, selecteer de harde schijf, enter, f8

Graag vernemen we ook het vervolg.

Anti Malwarebytes gaf geen enkele infectie meer aan, dus zal wel terug goed zijn. Hij werkt terug normaal ook.

Ja dan doe je het toch niet op het juiste moment probeer het volgende:

F8 gelijk bij opstarten, selecteer de harde schijf, enter, f8

Zou kunnen dat ik toch niet op het perfecte moment zat, maar het lijkt me toch makkelijker om aan het scherm te komen door de resetknop in te drukken en dan opnieuw te starten..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan