hoeveel ruimte heb ik nodig voor mij website

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrchris88

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jan 2011
Hallo allemaal.

Ik wil een website maken waarin ik elke week een kort fimpje plaats van ongeveer 3 minuten die door mijn camera is opgenomen. Nu vroeg ik mij af hoeveel ruimte voor mijn website moest kopen en of iemand een goede webhosting kent die goed is voor mij .

tnQ

Hangt er uiteraard allemaal van af hoe groot je filmpje is. Natuurlijk moet je ook rekening houden met de eventuele toekomstige uitbreidingen van jouw website.

Verder moet je ook het datalimiet in het oog houden. Als jouw filmpje bijvoorbeeld 20Mb groot is, en 10 personen bekijken het volledig dan heb je al 200Mb of meer verbruikt.

Maar sommige hostingbedrijven geven uiteraard veel schijfruimte en dataverkeer.

Antagonist of weboke zijn goede en goedkope hostingbedrijven.

Het ligt er aan hoe groot het filmpje is.
En hoevaak hij per maand bekeken gaat worden.

Voor nog geen 30 euro per jaar heb je al een flink pakket bij Antagonist!

Hangt er uiteraard allemaal van af hoe groot je filmpje is. Natuurlijk moet je ook rekening houden met de eventuele toekomstige uitbreidingen van jouw website.

Verder moet je ook het datalimiet in het oog houden. Als jouw filmpje bijvoorbeeld 20Mb groot is, en 10 personen bekijken het volledig dan heb je al 200Mb of meer verbruikt.

Maar sommige hostingbedrijven geven uiteraard veel schijfruimte en dataverkeer.

Antagonist of weboke zijn goede en goedkope hostingbedrijven.

Het ligt er aan hoe groot het filmpje is.
En hoevaak hij per maand bekeken gaat worden.

Voor nog geen 30 euro per jaar heb je al een flink pakket bij Antagonist!

tnQ

Je kunt filmpjes ook op Youtube zetten en linken, dan kost het je helemaal geen ruimte.

Voor de schijfgrootte maakt het overigens ook uit of oudere filmpjes bewaard blijven in een archief en nog bekijkbaar zijn :)

Ruimte

Als je de filmpjes plaatst op YouTube dan heb je echt 'niet' veel ruimte nodig, en ben je voor €10,00 á €20,00 per jaar, heb je dan een prima website.
Ik heb zelf een webste www.myblogsite.nl waar regelmatig nieuwe artikelen verschijnen. Ook heb ik een 'forum' een kleine 'blog' verder heb ik een stuk of 20 E-mails in mijn postvak in staan. Dit alles bij elkaar neemt natuurlijk ruimte in op de server.
Op dit moment gebruik ik: 85,1 MB van de 300 MB die ik heb.

Ik zit bij www.webreus.nl en ik betaal €16,98 per jaar.

Joep

Webreus is in verhouding best duur.

Ik betaal 24 excl. btw(28,50 incl.) per jaar bij Antagonist en heb daar 3Gb ruimte(10x zo veel als bij webreus), 100 email adressen kan ik maken, 60 Gb dataverkeer(standaard, zelf mag ik gaan tot 120 Gb).

Webreus is in verhouding best duur.

Ik betaal 24 excl. btw(28,50 incl.) per jaar bij Antagonist en heb daar 3Gb ruimte(10x zo veel als bij webreus), 100 email adressen kan ik maken, 60 Gb dataverkeer(standaard, zelf mag ik gaan tot 120 Gb).

Nee hoor!!! Want Webreus bied veelmeer pakketen aan, ik had het over het 'kleinste' hostingpaket van webreus. Maar als je nou bijvoorbeeld het pakket neemt: 'Webreus Power' ben je goedkoper uit bij WEBREUS!!

Voor €26,98 Heb je één NL domeinnaam 3GB aan ruimte, 50 GB dataverkeer, en onbeperkt E-mail adressen.

Je bent dus voor een BETER pakket bij Webreus voordeliger uit.

Joep

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan