Ubuntu op mijn Netbook !!??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Luitjes,

Allereerst de allerbeste wensen alsnog voor 2011, maak er wat moois van !
Het volgende, ik heb nog een Netbook over en ik wil eigenlijk eens met Linux/Ubuntu gaan experimenteren. Welke moet ik hebben en hoe ga ik dit aanpakken/installeren? Is Het wel aan te raden op een Netbook? Wie gaat mij verder helpen?

Ik hoor graag,

T

of via een externe dvd speler/brander
http://www.ubuntu.com/
is een iso en iso branden met imgburn
netbook editie staat daar

ook uitleg hoe het met usbstick moet,alles staat daar

Laatst bewerkt:
Ik ga eens kijken, dank vast.
Ik meld me nog wel als ik meer wil weten.....

Ik krijg als ik een USB stick wil maken een melding dat er wat fout gaat en dat mijn stick niet bootable wordt ?? Melding gaat over syslinux !! Hij gaat wel gewoon door maar is inderdaad niet bootable !!
Enig idee?

Misschien is het het bestandssysteem waarmee de usb-stick is geformateerd? In principe zou hij die standaard moeten doen, maar je weet maar nooit! Het zou verstandig zijn als je hem probeerde als FAT32, NTFS zal hij misschien niet pakken als bootmedium voor linux.....

mr32 :cool:

FAT32 pakt hij inderdaad wel en ik heb nu de stick.
Ga hem morgen op mijn Netbook zetten.
Hoe zit het met drivers trouwens?
Zal nog wel wat vragen hebben in de toekomst hoor, dank voor je hulp !!

Drivers zijn meestal geen probleem voor Ubuntu. Tenzij je gebruik wilt maken van de 3d versnelling of van de effecten van Ubuntu, al moet ik zeggen dat die in de Netbook editie toch niet zo fantastisch zijn. Als je die effecten wilt, moet je de (closedsource)drivers van nVidea of AMD installeren, maar daar zal Ubuntu zelf mee komen.

Ubuntu zoekt zelf na installatie (bij de eerste keer "online") al naar drivers die hij vind dat ze nodig zijn...

Veel succes verder!

mr32 :cool:

Zo, het staat erop en ziet er gelikt uit !
Ik moet alleen steeds mijn verbinding opnieuw instellen, doe ik wat fout?
Ik ga in de loop van de dagen verder kijken en kijken wat er allemaal aan software is, suggesties zijn welkom !! Is bijvoorbeeld Skype en Messenger beschikbaar?
Overigens start hij snel !

Als je die effecten wilt, moet je de (closedsource)drivers van nVidea of AMD installeren, maar daar zal Ubuntu zelf mee komen.
Tenzij hij een geïntegreerde Intel chip heeft voor het grafische gebeuren, in dat geval hoeft hij helemaal niets te doen.

Ik ga in de loop van de dagen verder kijken en kijken wat er allemaal aan software is, suggesties zijn welkom !! Is bijvoorbeeld Skype en Messenger beschikbaar?
Overigens start hij snel !
Er is een Linux versie van skype, kun je gewoon van hun site downloaden, al moet ik er wel bij zeggen dat de ontwikkelingen op Linux bij skype wat langzaam gaan. Microsoft's eigen messenger programma draait niet zomaar op linux maar er zijn wel een aantal alternatieven, zoals Pidgin en aMSN. het zou me trouwens niet verbazen als er standaard een IM programma is meegeleverd, dat is met de normale versie van Ubuntu in elk geval wel zo.

aMSN heb ik er nu op maar die blijft melden dat mijn gebruikersnaam niet goed is, wel dus !!

Ik zou aMSN ook helemaal niet aanbevelen. Ik heb het een keer geprobeerd, maar Empathy en Kopete (voor KDE) bevallen me beter. Ik gebruik het alleen nooit :)

Empathy is zelfs helemaal geïntegreerd in Ubuntu, alle meldingen worden keurig door Ubuntu afgehandeld en alles zit net weggewerkt. Ik zou die als ik jou was gaan proberen. Het is even een groot verschil met wat je in Windows waarschijnlijk bent gewend, maar het is zeker het proberen waard!

Laatst bewerkt:
Ik ga eens kijken naar Empathy maar nog even een vraagje.
Ik gebruik nu Evolution Mail en daar zit ook de agenda in maar ik zie even niet hoe ik kan overschakelen??
Ik zit nu in het mail venster en wil naar de agenda. Deze schijnt trouwens via mijn Gmail account te synchroniseren !! ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan