Bij herinstallatie XP geen schijven zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eric53

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jan 2011
Hallo,

Ik ben probeer de PC van mijn vriendin helemaal leeg te halen en Windows XP er opnieuw op te zetten. Als ik opstart vanaf de CD-ROM bij het opstarten, begint het installatieproces. Echter, bij de stap waarin ik moet kiezen in welke partitie ik XP wil installeren, krijg ik geen opties. De grote rechthoek op onderstaande afbeelding blijft leeg.
pic5.jpg

Als ik echter in Windows kijk, is de harde schijf (HDT72252 5DLA380 SCSI) wel degelijk opgedeeld in een C: en een D: (voor de duidelijkheid: ik krijg die dus allebei niet te zien in het installatiemenu. Wie kan mij verder helpen?

Alvast bedankt!

Waarschijnlijk heb je een ata schijf.
Daar moet je een driver van hebben.
Is een lastig probleem. Heb ik ook last van gehad

bedankt voor jullie reacties. Ik ben verder gaan zoeken naar die SATA-problemen, en kwam deze tutorial tegen: http://news.softpedia.com/news/Install-Windows-XP-On-SATA-Without-a-Floppy-F6-47807.shtml

Ook ik heb de stappen doorlopen (combineren WindowsinstallatieCD + de driver op een nieuwe -gebrande- DVD), zodat de SATA-drivers erbij zouden zitten. Nou pakt de auto-run na het BIOS deze CD echter niet (de oude Windows-CD echter wel). Heeft iemand hier een verklaring voor?

Nogmaals bedankt voor de hulp tot nu toe!

Je bent goed op weg...
Dus je hebt een iso gemaakt en heb je ook bootable aangevinkt en waarmee op cd gebrand?
en nog iets je schrijft steeds cd rom totdat je de iso op een dvd brand en daarna weer cd noemt..Zit toch wel een dvd rom in de pc he..:o

Laatst bewerkt:
Ha! Bedankt voor de reacties. Ik denk inderdaad dat ik m niet bootable heb gemaakt. Ik heb de functie nu in NERO gevonden, maar hij vraagt om een .IMA file, terwijl ik een .ISO gemaakt heb.

Op andere sites vind ik dat je een .IMA alleen met een Mac kunt maken. Werkt het ook als ik gewoon die .ISO brand (bootable)?

En dat met die DVD zit volgens mij wel goed, het is een DVD-brander/speler, maar had het eerst met een CD-ROM geprobeerd, vandaar de onduidelijke berichtgeving.

Ha! Bedankt voor de reacties. Ik denk inderdaad dat ik m niet bootable heb gemaakt. Ik heb de functie nu in NERO gevonden, maar hij vraagt om een .IMA file, terwijl ik een .ISO gemaakt heb.
Maar je moet de iso toch bootable maken via dat programma.
laatste regel..
SATAWIN_010-large.png

Dan de iso branden met imgburn.
Is een goed gratis programma hiervoor:

http://www.imgburn.com/

Laatst bewerkt:
Met IMA wordt waarschijnlijk gewoon een imagebestand bedoeld, wat een ISO ook is.

Kijk hier: Handleiding Nero Burning ROM. Blader naar pagina 42 om uit te vinden hoe een opstartbare schijf te branden.

Een handiger programma op opstartbare schijven ite branden, is IMGBurn
Download Nederlands taalbestand
(Dowload Dutch (Netherlands) door op de link Click Here te klikken. Pak het zip-bestand uit en plaats het bestand dutch_netherlands.lng in de map C:\Program Files\ImgBurn\Languages, ga vervolgens naar Tools | Settings en zet Language op Nederlands)

Handleiding om een image te branden

Succes.;)

Laatst bewerkt:
Woehoe! Doet t!

Hartstikke bedankt jongens. Ik blijf hier misschien nog even rondhangen vanavond voor verdere vragen, maar nogmaals: feestelijk bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan