Sommige programma's openen niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

lievenvanhecke

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2011
Hallo,

Mijn computer heeft een irritant raar probleem.

In gewone modus opent hij niet alle programma's. Sommige werken wel, andere dan weer niet.
Zo kan ik bvb ook niet naar systeembeheer in het configuratiescherm, regedit werkt ook niet.

Er wordt telkens een DOS-venster geopend dat na één seconde terug verdwijnt. Toch heb ik de titel ongeveer kunnen lezen. Het verwijst naar windows/system32/consent.exe

In veilige modus werken deze programma's wel. Hier kan ik echter geen systeemherstel doen omdat verschillende services niet geladen zijn.
Via veilige modus ben ik wel gaan snuffelen in het register naar bepaalde waarden, maar deze staan allemaal okee.

Foutopsporingsmodus werkt ook niet, ook niet Laatste bekende configuratie.

Ik heb al van alle scan losgelaten op de pc zoals ccleaner, avg, adware, spybot,... Telkens zonder noemenswaardig resultaat.

Een HijackThis-log weigert de computer aan te maken.

Ik ben echt ten einde raad en wil de computer niet herinstalleren omdat ik van verschillende programma's geen installer meer heb.

Windows Vista SP2 32bit

Misschien gewoon even syteemherstel doen (Opstarten - F8 - laatst werkende configuratie). Dit is misschien wel wat met de botte bijl, maar je kunt dit altijd proberen.

Nope, dit lost niets op.

Ik denk wel dat hij het uitvoert, maar eens terug in Windows is het probleem nog altijd daar.

Hoi,
welkom op Helpmij.nl
ben je met administratorrechten ingelogd?
Schakel de UAC eens uit en kijk wat er gebeurt,of kom je daar ook niet bij? (evt.veilige modus)

Verandert niets aan het probleem.

Ik vrees dat het een herinstallatie zal worden :(

Bedankt voor alle mee-denkwerk

Wat je nog kunt proberen is de opdrachtregel sfc /scannow
start>uitvoeren>sfc /scannow>enter

Na nog enkele dagen gezocht te hebben en verschillende zaken uitgeprobeerd te hebben, heb ik uiteindelijk beslist om de computer opnieuw te installeren.

Graag had ik hiervoor de recovery partition gebruik van de computer. Maar hoe zet ik dit proces precies in gang? Ik beschik niet meer over de CD's van de computer...

Dan moet je even de specs (merk/type e/o modelnr.) van je pc doorgeven.

Wat een minpunt is dat je de recovery cd's niet meer hebt want d.m.v. die cd's kun je het recoveryproces starten. Ik heb de gebruikershandleiding inmiddels gelezen en je hebt die dingen blijkbaar toch echt nodig.
De optie die nog overblijft is een cd/dvd lenen met hetzelfde besturingssysteem en dan gewoon je eigen product-key gebruiken. Het nadeel van deze methode is dat je al je benodigde drivers van je hardware moet gaan downloaden bij Medion.
We horen wel welke oplossing je uiteindelijk kiest,voor het vinden v.d. drivers daar kan ik je wel bij helpen.
Succes.

Soms staat het op de hdd de recovery en moet je zelf cd;s branden als recovery.
Mss dat er een kansje was dat dit niet gebeurd was,tot je zei dat medion bla bla dus die optie ging helaas niet op.

Inderdaad, die recovery cd's zijn ooit aangemaakt. Na lang zoeken (echt lang) heb ik ze uiteindelijk teruggevonden. Leve partners die alles een andere plaats geven :D

Met deze CD's was het echt peanuts om de recovery in gang te steken.
Ik ben ondertussen alle andere software al aan het installeren.

Iedereen hartelijk bedankt om mee te zoeken. Een oplossing voor het probleem is er niet gekomen, tenzij herinstallatie...
Toch bedankt voor de moeite!!

Case closed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan