Asus p5b

Status
Niet open voor verdere reacties.

Windows78

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2010
Hallo,

Ik ga over een paar dagen mijn mobo vervangen. Die beslissing heb ik al genomen.
Maar nu heb ik toch een vraag.

Ik ga mijn ASUS P5B gebruiken voor een een kleine systeem. Samen met een intel celeron E3200. Om een zo zuinig mogelijk systeem te maken. (videokaart is passief gekoeld dus dat maak niet zoveel uit) Maar nu. Sinds een paar dagen maakt het in mijn eigen systeem een rare sprong.

Het gaat als volgt
Aan
1x Beep Ten teken dat alles werkt
windows word ingeladen (windows 7 ultimate)
Dan in het startscherm (vlak na de tune) gaat scherm op blauw (blue screen)
Dan gaat ie uit
En dan weer aan
Dan hoor ik 10x beeps
systeem uit
systeem aan.
Dit doet ie 3x
En dan pas kan ik hem gebruiken

Ik heb alle hardware getest in een ander systeem. Daarin vertoont het geen rare dingen. Ook processor heb ik op een ander systeem gezet. Doet helemaal top.
Gelukkig ben wel slim geweest om me alles te back-uppen. En nu het nieuwe mobo komt gebruik ik de pc niet. Gebruik wel me netbook. Maar toch wat kan ik eraan doen dat ik de ASUS p5b kan gebruiken in mijn andere systeem!

Groet,

Windows78.

Dus je hebt de harde schijf op een andere pc aangesloten en daar werkte windows?
Zo niet priobeer dat eens. Maar ik vrees anders toch dat het aan het moederbord ligt.:(
Anders kijken of resetten mogelijk is.

@Webmastertje : voor zover nog niet gedaan : hartelijk welkom bij de Helpmij.

Je trekt een mogelijke conclusie over een mogelijke oorzaak, welke uiteraard heel goed denkbaar zijn, maar 'het moederbord' is een ruim begrip. Lezen wij beiden dezelfde vraag (wel goed)? Zo lees ik dat er 10 beeps hoorbaar zijn. Er vanuit gaande dat er AMI bios aanwezig is (ik acht die kans 99,9%) is er een probleem met het cmos, Klik

Vraag aan Windows 78 zou dan ook zijn wat er aan het systeem is veranderd (hardware en / of softwarematig) kort voor het probleem zich voor het eerst voordeed?

Laatst bewerkt:
Hai,

Het probleem deed zich voor op een de dag dat ik me pc ophaalde. Ik heb toen hem opnieuw opgestart. En sindsdien is er niks meergebeurd.
Dit zijn de wijzigen die ik heb doorgevoerd in 2010
Nieuwe Harde schijf van 1.5 TB
Nieuwe voeding (Cooler Master PRO GOld 750 WATT modulair.)
Nieuwe videokaart. (Nvidia GTS450
Niewe blue-ray speler.

Ik heb zojuist me processor terug geklokt naar 2.53 (was naar 3.42 overgeklockt) en nog steeds doet zich het probleem voor. Ook heb ik me CMOS gereset. Niks mocht baten. Nu valt het me op dat een van de condensatoren bol staat. Denk dat het einde is.

Heb ik gelijk?

Daarom heb ik ook een nieuwe besteld
Dan gewoon weer opnieuw beginnen met windows (moet wel meteen 50 programma installeren oef :confused:

Misschien een kapot latje ram? ik heb hezelfde mobo en heel af en toe heeft dit kuren, bios reset en alles terug instellen en is weer ok voor een paar maanden.

Laatst bewerkt:
Tja, dat zou kunnen maar een van de condensatoren staan bol dus het gaat echt kapot!

EDIT (09:38
Sinds gisteravond is om 21:50 mijn moederbord overleden. De northbridge is dood Ik was druk bezig met back-uppen en windows easy transfer Net toen het klaar was heb ik mijn pc uitgezet. En nu staan alle condensatoren bol. Durf hem niet meer aan te zetten. Heb wel meteen hardeschijf voeding en alle kaarten die ik heb aangesloten losgemaakt. Dus ik moet nu gebruik maken van me Nettop!

Laatst bewerkt:
@Cuandor:
Hoi,
het zal wel eens aan de CMOS zullen liggen, maar het volgende staat bij 10x korte beep:
CMOS shutdown register read/write error
Wat ik dan wel raar vind als de CMOS register onleesbaar/onscrijfbaar is dat de pc naar 3x het wel doet, start ie dan op zonder CMOS ofzo??:confused:
(begrijp er nu helemaal nix meer van):rolleyes:

Groeten,

@Cuandor:
Hoi,
het zal wel eens aan de CMOS zullen liggen, maar het volgende staat bij 10x korte beep:
CMOS shutdown register read/write error
Wat ik dan wel raar vind als de CMOS register onleesbaar/onscrijfbaar is dat de pc naar 3x het wel doet, start ie dan op zonder CMOS ofzo??:confused:
(begrijp er nu helemaal nix meer van):rolleyes:

Groeten,

Ik begrijp er ook niks van.
Morgen komt mijn MSI hoplijk gaat het daarna wel weer goed. Maar goed, ik hou jullie op de hoogte.

pc draait nu weer heerlijk soepel (net een V8 die gestart word) :P
I love my PC :love:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan