check disk op Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

rpinzon310

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2004
Hoi,

ik probeer een check disk te draaien op mijn pc, maar deze stop die gaat niet verder, dit doe ik om dat elke keer dat ik mijn pc start het pc probeer eentje te doen maar aan de pc lukt ook niet, hierbij doe i een bijlage misschien kunnen jullie its daar van halen!!

chkdsk.jpg

Doe dan dit:
  1. [Windowstoets+r]
  2. cmd
  3. chkdsk /r/f
Succes.:d

Kijk zelf ff in het dosvenster:
  • [Windowstoets+r]
  • cmd
  • chkdsk/?

Succes.;)

ok ik zal het proberen.. ik moet opnieuw opstarten, pc moet op safe mode zijn.. administratieve rechten

als ik probeer op safe mode with command promp te uitvoeren, ik krijg de melding op bijlage en als ik laat dt het gebeurd als de pc opstart blijf de ouwe melding gebeuren die stop op 26%

chkdsk c r f.jpg

als ik probeer op safe mode with command promp te uitvoeren, ik krijg de melding op bijlage en als ik laat dt het gebeurd als de pc opstart blijf de ouwe melding gebeuren die stop op 26%

Bekijk bijlage 118075

oké, ik heb net chkdsk /i geprobeerd en volgens mee kwam ik wat verder.. kijk de bijlage.. ik weet alleen maar niet wat ik moet hier mee doen...

chkdsk i.jpg

oke... en andere vraag... ik heb weer geprobeerd maar ik krijg nou de melding dat op de bijlage staat... trouwen ik ben de administrator van de pc...

chkdsk r f.jpg

Acces denied as you do not have sufficient privileges
Toegang geweigerd doordat u niet voldoende rechten heeft

Type in Uitvoeren: cmd maar in plaats van Enter gebruik je [Ctrl+Shift+Enter] en de commandprompt opent in Administrator Mode, waardoor je voldoende rechten hebt..
Succes.:D

Acces denied as you do not have sufficient privileges
Toegang geweigerd doordat u niet voldoende rechten heeft

Type in Uitvoeren: cmd maar in plaats van Enter gebruik je [Ctrl+Shift+Enter] en de commandprompt opent in Administrator Mode, waardoor je voldoende rechten hebt..
Succes.:D

Dit help niet.... ik blijf hetzelfde krijgennn :rolleyes:

Dit help niet.... ik blijf hetzelfde krijgennn :rolleyes:

oke het is me gelukt om cmd als administrator te draaien... maar nu krijg ik een andere melding :

Errors found. CHKDSK cannot continue in read-only mode

wat kan ik hier doen??? :o

Gebruik in dat geval ook nog de /x optie...
dus:

1. [Windowstoets+r]
  2. cmd ->[Ctrl+Shift+Enter]
  3. chkdsk /r/f/x
Succes.

Laatst bewerkt:
Gebruik in dat geval ook nog de /x optie...
dus:

1. [Windowstoets+r]
  2. cmd ->[Ctrl+Shift+Enter]
  3. chkdsk /r/f/x
Succes.

Oké... ik weet niet ik heb alles geprobeerd... both.jpg

maar als ik probeer als de pc opnieuw opstart dan stop die.... gaat niet verder met het checken:(

Mocht de instructie in posting#15 niet werken, zoek dan uit welke schijf je hebt in apparaatbeheer: [Windowstoets+r] ->devmgmt.msc en ga vervolgens naar de website v/d fabrikant om opstartbare harde schijf diagnosticeerprogramma's te downloaden & gebruiken.

Kijk ook hier: http://www.carrona.org/hddiag.html
Succes.:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan