Hoe vaak mag ik het OS installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

whittey

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Besturingssysteem
Win11
Hoi, hoe vaak mag ik het OS (windows7) installeren op mijn computer ervanuitgaande dat ik een OEMversie ga kopen bij de computerboer?

Dankje,

hoe zit dat met hardware veranderingen, bijvoorbeeld dat ik later een andere HD (SSD) zal gaan monteren en die vervolgens als opstartschijf benader?

Dan klopt de OEM code niet meer die gekoppeld is aan de hardware, dus zal het als illegaal gezien worden.

Gatsie, moet ik toch ff langer doorsparen voor een nw systeem.

EDIT: en als ik van die ouwe hd een image maak, en die op de SSD zet?

Dan klopt de OEM code niet meer die gekoppeld is aan de hardware, dus zal het als illegaal gezien worden.

Nee hoor,doet windows het nog steeds.
Maar hoe vaak wil je installeren, 30 keer per jaar???

Wat ik doe is wel valideren,maar niet registreren.
Staat hij niet op naam.

Tjah vervelend..

Ik doe het op een andere manier, zeg ik niet, verklap ik niet, geheim, mag niet op forum enzo

Tsja, hoe vaak wi ik het installeren, ik denk waarschijnlijk aan 1x in't jaar ..
En valideren, dat is toch wat Win7 doet ná installeren?

Wat ik doe is wel valideren,maar niet registreren.

Zodra jij een standaard merk PC'tje koopt, krijg je daar een bijhorende code bij, die word gekoppeld aan de hardware. Ga jij dan de processor, videokaart, e.d. vervangen, dan klopt de hardware met de code niet meer, waarop het als illegaal gezien word.

Registreren heb ik ook nog nooit gedaan, maar het is mij op deze manier al wel overkomen dat ik plots een illegale windows licentie had.

mij niet.
Ik koop geen standaard pc'tje
Ik bouw ze zelf.

Het zou toch van de zotte zijn dat wanneer ik het op een 500GB schijf installeer, deze schijf 3 week later crasht ik dus wéér een nieuwe licentie moet kopen?

je krijg echt geen probleem als je je hd wijzig. wel na ander RAM of moederbord

Mijn fout inderdaad, VLK kan je (Enterprise weet ik niet) een eeuwigheid door gebruiken..

*Shame on me*
U kunt Windows zo vaak op dezelfde computer installeren als u maar wilt. U hoeft Windows niet steeds opnieuw te activeren omdat bij het activeringsproces de Windows-productcode wordt gekoppeld aan de gegevens van de hardware op de computer. Als u een belangrijke hardwarewijziging aanbrengt, is het mogelijk dat u Windows opnieuw moet activeren.
Bron: Microsoft
Heeft Microsoft haar bedrijfspolicy veranderd???
Nu is het weer eens zover en nu wil ik weer mijn windows activeren, maar nu krijg ik de melding dat mijn windows het maximum aantal activaties heeft bereikt. Nu kan ik hem dus niet valideren en niet updaten
In het verleden was dit 3x dus ik loop achter?
Sorry Probleempjes
*shame on myself *

Ehh...

Ik heb nog nooit een probleem gehad met herinstallatie van Windows, na wijzigingen in de hardware.

Sterker: ik heb naast mijn laptop een Medion computer met Vista, waarvan binnen de garantietermijn het moederbord compleet is vervangen ..... geen enkel probleem.
In dezelfde computer heb ik een andere harde schijf geplaatst en het geheugen vervangen/uitgebreid ..... idem dito.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan