• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Range copieren naar een active cell welke vaiable is

Status
Niet open voor verdere reacties.

SergevdH

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2010
Ik heb een range
I14:K18 deze wil ik Kopiëren naar de velden A8:C12 maar dat kan ook A14:C18 zijn
Dus A8 of A14 is een cel die ik heb geselecteerd.
Nu kun je met
ActiveCell.Value = Worksheets("sheet1").Range("I14:K18").Value

Nu wordt alleen de cel A8 gevuld met de waarde van I14 en de rest van de range wordt niet overgenomen.

Oplossing

Als ik je goed begrijp wil je steeds een vaste selectie kopiëren naar een variabel doelbereik.

Dit is de code die daarvoor geschikt is:

Code:
Sub Macro1()
    Range("A4:A10").Copy
    ActiveSheet.Paste
End Sub

Hierbij is de range A4:A10 maar is natuurlijk gewoon te veranderen.

Code:
Sub tst()
    ActiveCell.Resize(4, 3) = [I14:K18].Value
End Sub

Deze doet het net andersom: copiëer het bereik I14:K18 naar de active cel maar enkel als er ruimte genoeg is.:)

Cobbe

Opgelost

bedankt voor de reacties een combinatie van jullie reacties is de uiteindelijke oplossing.

bedankt voor de reacties een combinatie van jullie reacties is de uiteindelijke oplossing.

Fijn dat we hebben kunnen helpen. Wat misschien wel handig is voor andere mensen met hetzelfde probleem is om je uiteindelijke oplossing hier ook nog even bij te plaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan