zwak draadloos signaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xtince

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2009
Ik heb vandaag een linksys router WRT160N gekocht.

Ik heb er nu een desktop, laptop (aan de tv hangen wegens defecte beeldscherm) en
ps3 op aangesloten, alle drie bedraad. Deze werken perfect. Echter als ik met mijn iphone en psp draadloos op internet wil gaan heb ik erg zwak signaal. In de kamer zelf waar de router staat heb ik 100%, maar als ik naar een kamer ernaast ga heb ik al heel zwak signaal soms zelf niets (op iphone).

Waar kan dit aan liggen? Ik heb al de firmware van mijn router upgegrade, en nog steeds hetzelfde. Kan het eraan liggen dat mijn router naast mijn tv staat?

Hoi,

Ja daar kan het aan liggen; naast de tv kan er een behoorlijke 'ruis' optreden.
Of het kan aan het wifi-bereik van de iPhone liggen en dan doe je er helemaal niks tegen.

Ligt eraan wat voor tv.
Als het nog zo'n antieke met beeldbuis is wel.
Is het een lcd tv dan stuk minder.

Is een full hd lcd tv, kan dit daadwerkelijk het signaal verstoren?

Is een full hd lcd tv, kan dit daadwerkelijk het signaal verstoren?

Zoals gezegd: minder dan een bakbeest met een 'gewone' beeldbuis, maar er kunnen ook andere apparaten bij de tv staan ......

Je kunt het uitproberen door de router even op een andere plaats neer te zetten, verder van die apparatuur.
Maar ik denk eerlijk gezegd dat het aan de iPhone ligt ......

Probeer eens een vast kanaal in te stellen in je router. Als er iemand naast je zit die toevallig op hetzelfde kanaal aan het zenden is dan kan dit nogal wat storen ja.

Een meter van de router vandaan zal alles goed werken en bedraad natuurlijk ook.

Soms zit er ook nog wel eens een signaal booster in om een wat zwaarder uitgaand signaal te krijgen, kijk eens of dat in je router zit.

Laat de resultaten maar weten.

Probeer eens een vast kanaal in te stellen in je router. Als er iemand naast je zit die toevallig op hetzelfde kanaal aan het zenden is dan kan dit nogal wat storen ja.

Een meter van de router vandaan zal alles goed werken en bedraad natuurlijk ook.

Soms zit er ook nog wel eens een signaal booster in om een wat zwaarder uitgaand signaal te krijgen, kijk eens of dat in je router zit.

Laat de resultaten maar weten.

Wat bedoel je eigenlijk met een vast kanaal? En hoe kan ik deze instellen? En waar kan ik aan zien of er een signaal booster in mijn router zit? Ben (nog) niet erg handig met routers.

Trouwens kan de tv ook storen als hij gewoon uitstaat? Want had eigenlijk de tv gisteren niet aanstaan bij het testen.

Alvast bedankt voor alle hulp!

p.s. Ik heb ff ingelogd op mijn router en ik zie nu onder geavanceerde WLAN instellingen dat mijn basissnelheid op standaard staat, ik kan daar kiezen tussen 'alle' en '1-2 Mbps'. Zou ik hier wat aan kunnen veranderen om het signaal te verbeteren?

Laatst bewerkt:
Normaliter kan een router uitzenden op verschillende kanalen en kiest er eentje op basis van het e.e.a.. Dit is echter niet altijd even handig.

Je ziet in je router vanzelf wel ergens bij Wireless (ik ken het menu van de router niet dus kan je niet zeggen waar het staat) kanaalselectie. Deze staat meestal op automatisch maar kun je aanpassen naar een getal van 1 t/m 12 of 13.

Je draadloze apparaat past zich vanzelf wel aan aan dat kanaal.

Je signaalsterkte kun je gerust op alle zetten, wellicht dat het helpt. Een functie om het signaal te versterken (boosten) kan aanwezig zijn maar hoeft niet altijd.

Na het veranderen van het wireless kanaal is het signaal wat toegenomen. Op de psp heb ik nu na 10 meter 40% signaalsterkte, is dit normaal dat na 10 meter het signaal meer dan de helft naar beneden gaat?

Op de iphone heb ik alleen in de kamer van waar de router staat bereik. Dat zal wel aan de iphone liggen denk ik.

Ja kan, ik ken de kwaliteit van de wireless ontvangers in je apparaten ook niet. En 10 meter is toch door een woning heen al een eindje vanwege al dat staal en beton.

Probeer gerust nog eens een ander kanaal maar als het afdoende werkt dan zou ik er niet veel meer aan veranderen.

Ja kan, ik ken de kwaliteit van de wireless ontvangers in je apparaten ook niet. En 10 meter is toch door een woning heen al een eindje vanwege al dat staal en beton.

Probeer gerust nog eens een ander kanaal maar als het afdoende werkt dan zou ik er niet veel meer aan veranderen.

Bedankt voor je antwoorden.

Maakt het niet uit welke kanaal je gebruikt? Want zag op de linksys site ergens dat ze kanaal 1,6 en 11 aanraden omdat dit niet zal overlappen (weet eigenlijk niet wat ze met overlappen bedoelen).

Ik heb overigens met wirelessnetview bekeken wat voor kanaal andere draadloze signalen bij mij in de buurt gebruiken. Ik woon in appartement en kan zo 25 wireless connecties vinden die allemaal weer een andere kanaal gebruiken. De meeste gebruiken overigens 1, 6 of 11. Kan ik dan het beste alleen kijken wat de sterkste signalen voor kanaal hebben en een andere nemen?

Zal trouwens een custom firmware op de router zetten nog helpen met het signaal?

Thanx

Welk kanaal maakt inderdaad niet uit, gewoon proberen.

Custom firmwares kan ik niets over zeggen daar deze zelf gemaakt of aangepast zijn en ik geen idee heb wat ze dan wel/niet doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan