windows van laptop afgooien, dmv ubuntu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ricie

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2008
Hallo,

Ik heb een compaq laptop staan hier oud dingetje met windows xp proffesional erop.
Hij is zo langzaam als de PIEP en er staat ook linux ubuntu op, tijd geleden zelf keer erop gezet.
Nu wil ik eigenlijk alleen ubuntu erop hebben, en windows eraf gooien.
De laptop gaat functioneren om prive opnames te maken, van mezelf (met gitaar), en van de toekomstige band.
Maar hoe kan ik windows er nu afhalen via ubuntu, is dit mogelijk?

Groetjes ricie

het is volgens mij (kan wel misschien) om via ubuntu windows eraf te gooien zonder je gegevens te behouden. je zou dan alles wat je wilt bewaren op een externe harde schijf moeten zetten en ubuntu opnieuw installeren en kiezen voor schone installatie.

waarom windows eraf gooien?
Je kunt ook ook xp opnieuw installeren.
en over hoe oud praten dan wel niet?

windowsfaq

Naja, van de tijd dat de laptops nog een aantal centimeter dik waren zegmaar zo 1tje is het er.
Maargoed nu ander probleem, kom er niet meer in maar krijg hem niet geboot vanaf usb, removable devices staat op 1e plaats in boot menu.

EDIT: het gaat om een Compaq PP2150

Laatst bewerkt:
Naja, van de tijd dat de laptops nog een aantal centimeter dik waren zegmaar zo 1tje is het er.
Maargoed nu ander probleem, kom er niet meer in maar krijg hem niet geboot vanaf usb, removable devices staat op 1e plaats in boot menu.

EDIT: het gaat om een Compaq PP2150

Wat heeft dat met ''windows eraf gooien'' te maken?
Waarom gooi je windows eraf? gwn opnieuw installeren. simple toch?
ps: ubuntu 10.10 is 693mb groot en xp 600mb dus ik weet of wat het voor nut heeft als je denkt dat ubuntu sneller werkt dan xp.

Laatst bewerkt:
De grootte van de ISO is irrelevant voor de snelheid van het OS.
Windows fragmenteert - Ubuntu niet!
Windows heeft virussen - Ubuntu niet!
Windows heeft daarentegen meer drivers - Ubuntu minder.

Maar ik heb ubuntu op een P3 draaien, heerlijk. Ook XP eens geprobeerd. Zorgde alleen maar voor eXtra Problems (flauwe grap :p)
XP was overduidelijk slomer dan Ubuntu.

Hoi computergenoten
Ik heb een vraag over mijn laptop hp omnibook 8000. Het is al een oudje maar er mankeert niets aan. Heeft windows 98 en voor die tijd aanwezige sofware. Nu wilde ik hem gebruiken om ubunto er op te zetten. Is dat een aanrader of moet ik beter naar een recenter machientje omzien? Bedankt alvast voor jullie meedenken. Groetjes Ake

Beste ake,
Als ik jou was zou ik er Mint 9 LXDE op zetten. Dat is een ubuntu-variant gebaseerd op Ubuntu 10.04. Is heel licht, gratis (goh :p) en werkt goed. Ook zijn alle codecs al geinstalleerd.

De grootte van de ISO is irrelevant voor de snelheid van het OS.
Windows fragmenteert - Ubuntu niet!
Windows heeft virussen - Ubuntu niet!
Windows heeft daarentegen meer drivers - Ubuntu minder.

Maar ik heb ubuntu op een P3 draaien, heerlijk. Ook XP eens geprobeerd. Zorgde alleen maar voor eXtra Problems (flauwe grap :p)
XP was overduidelijk slomer dan Ubuntu.

Daar wil ik het eens over hebben.
Xp is 8 jaar oud. xp is trager dan xp, ja.
Maar Ik gebruik sinds de milestone windows 7 en het werkt nu toe super! Geen BSD geen opstart problemen. Windows doet wat ik wil! :)

Ubuntu heb ik ook probeert maar het verveelt een beetje :confused:

Windowsfaq

Dat betekent dat je er goed mee omgaat. Er is zat volk dat virussen binnenhaalt of vergeet de defragmenteren. Ja, dan krijg je gezeik. Maar als je Windows gebruikt zoals het hoort werkt het prima.
En W7 zal niet draaien op die lapjap, en daar gaat het me nu om ;)
Eerst die laptop, dan de rest.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan