Beste leden,
Ik heb me voor het bedrijf waar ik werkzaam ben bezig gehouden met het ontwikkelen van een rooster in Excel. Dit is me, vind ik althans, aardig gelukt voor een beginneling. Echter, hoe meer mensen horen dat je iets aan het maken bent waar hun mee moeten werken, hoe meer soorten dingen erin verwerkt moeten worden. Ondertussen zit ik al op ongeveer 17 tabbladen... Dat maakt niks uit natuurlijk, alleen nu kom ik even niet meer verder. Hieronder mijn probleem:
Ik heb het hele document beveiligd, zodat er niks qua formules overhoop gehaald kan worden. Voor het nu bijgevoegde document heb ik alle wachtwoorden op "test1" gezet. Ik ben bezig met de vakantie uren te verwerken. Handmatig lukt dit prima en werkt het ook, echter ben ik op internet tegengekomen dat excel ook kleuren kan tellen. Ik heb het zelf niet werken kunnen krijgen, maar ben wel benieuwd of julie mij hier tips voor kunnen geven. Als een roosteraar een vakantiedag inplant dan kopieert die recht in het tabblad het betreffende vakje (3 oranje vakjes onder elkaar). Die plakt die op de dag en tada, daar heb je een vakantiedag. Mijn vraag: Kan excel die vakantiedagen ook automatisch optellen en in het juiste tabblad verwerken zodat dit ook geautomatiseerd is.
Ik voeg hierbij het rooster bij wat deels ingevuld is en voor de werknemers die ermee moeten werken heb ik een soort van handleiding geschreven. Deze voeg ik ook voor de zekerheid bij, voor de zekerheid.
Ik hoop dat ik het probleem een beetje duidelijk heb kunnen voorleggen.
Alvast bedankt!
Groetjes Jordy
Ps. Ik heb wat tekst, plaatjes etc uit de document moeten verwijderen om het passend te maken, maar het belangrijkste zit erin.
Bekijk bijlage Voorbeeld rooster.xlsxBekijk bijlage Handleiding rooster.docx
Ik heb me voor het bedrijf waar ik werkzaam ben bezig gehouden met het ontwikkelen van een rooster in Excel. Dit is me, vind ik althans, aardig gelukt voor een beginneling. Echter, hoe meer mensen horen dat je iets aan het maken bent waar hun mee moeten werken, hoe meer soorten dingen erin verwerkt moeten worden. Ondertussen zit ik al op ongeveer 17 tabbladen... Dat maakt niks uit natuurlijk, alleen nu kom ik even niet meer verder. Hieronder mijn probleem:
Ik heb het hele document beveiligd, zodat er niks qua formules overhoop gehaald kan worden. Voor het nu bijgevoegde document heb ik alle wachtwoorden op "test1" gezet. Ik ben bezig met de vakantie uren te verwerken. Handmatig lukt dit prima en werkt het ook, echter ben ik op internet tegengekomen dat excel ook kleuren kan tellen. Ik heb het zelf niet werken kunnen krijgen, maar ben wel benieuwd of julie mij hier tips voor kunnen geven. Als een roosteraar een vakantiedag inplant dan kopieert die recht in het tabblad het betreffende vakje (3 oranje vakjes onder elkaar). Die plakt die op de dag en tada, daar heb je een vakantiedag. Mijn vraag: Kan excel die vakantiedagen ook automatisch optellen en in het juiste tabblad verwerken zodat dit ook geautomatiseerd is.
Ik voeg hierbij het rooster bij wat deels ingevuld is en voor de werknemers die ermee moeten werken heb ik een soort van handleiding geschreven. Deze voeg ik ook voor de zekerheid bij, voor de zekerheid.
Ik hoop dat ik het probleem een beetje duidelijk heb kunnen voorleggen.
Alvast bedankt!
Groetjes Jordy
Ps. Ik heb wat tekst, plaatjes etc uit de document moeten verwijderen om het passend te maken, maar het belangrijkste zit erin.
Bekijk bijlage Voorbeeld rooster.xlsxBekijk bijlage Handleiding rooster.docx