• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel 2003 opent het bestand niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Heel vreemd..
Als ik excel open, en vandaar uit een bestand open, gaat alles goed..
Als ik vanuit verkenner een excelbestand open, opent excel zich wel, maar het bestand waar ik dubbel op geklikt heb, opent niet.
Ik moet dus echt via excel een bestand openen. Dit is nooit zo geweest..
Ik heb office laten herstellen.. Geen resultaat.. Ik heb office eraf gehaald, geen resultaat.
Bij overige office-bestanden (powerpoint, word) is er niets aan de hand. Daar opent het bestand zich gewoon als ik er vanuit verkenner dubbel op klik..
Wie weet welke instelling ik zou kunnen veranderen? Ik heb heel excel afgelopen, maar kan nergens een optie vinden.. Zie ik m over het hoofd? Of is het elders een instelling?

Waarom installeer je niet de nieuwste MO 2007 pro.
Dat moet het zeker werken.

de computer waarop dit probleem zich voordoet gaat dat niet trekken..

Heb jij je registers al eens goed schoongemaakt en error dokter later lopen .

Ik heb ruim 400 div. software geinstalleerd en alles loopt super.

ik heb de computers idd helemaal goed opgeruimd.. tune up gebruikt voor t register.. t is nooit geweest.. t probleem was er ineens.. (kan nooit ineens, maar niet aanwijsbaar)..

Ik had laatst ook zoiets.
Het opstarten ging heeeeel langzaam of geheel niet.
Het bleek advertentie software op de computer
Ik meen me te herrinneren dat het PeDev of zoiets was.
dit programma verwijderd en alles liep weer op rolletjes.

ik heb echt eerst grondig gereinigd... aantal virussen weggegooid.. ad-aware, spybot, regcleaner, tuneup.. en daarna office hersteld en opnieuw.. maar helaas.. en vooral gek dat t alleen bij excel is..

Download dit eens van mijn PC

http://213.93.236.210:1570/Error Doctor 2007 v1.4/

werkt erg goed en help jou misschien wel met je probleem

bijde error dokter en efrc free

Ik gebruik ze ook en het zoekt problemen en maak ze weer ongedaan.

Ik gebruik div schoonmaak software omdat ze allemaal anders door je pc heen zoeken (kijken)

Jij hebt al Gedaan
aantal virussen weggegooid.. ad-aware, spybot, regcleaner, tuneup.. en daarna office hersteld en opnieuw.. maar helaas.. en vooral gek dat t alleen bij excel is..

Dan moet dan genoeg zijn zou je zeggen toch.

En een Update via microsoft site al gedaan ?

Laatst bewerkt:
k heb ze..
ik denk dat ik van de week nog wel n keer bij die comp kom.. (staat nl niet bij mij thuis).. dus als t wat geworden is, hoor je het..
thanks..

Heel vreemd..
Als ik excel open, en vandaar uit een bestand open, gaat alles goed..
Als ik vanuit verkenner een excelbestand open, opent excel zich wel, maar het bestand waar ik dubbel op geklikt heb, opent niet.
[...]

Doe het volgende:
Start Verkenner
Extra -> Mapopties -> Bestandstypen -> [Zoek .XLS] -> Klik Geavanceerd -> Kijk na of:
1. "Openen" de standaardactie is (vetgedrukt). Indien niet, dan op Openen drukken en daarna de knop Standaard.
2. Kijk in mijn bijlage. Zet dat voor de actie Openen (dus Openen klikken, en kiezen voor Bewerken, en dan aanpassen zoals in de bijlage. NB: De opdrachtregel is (inclusief de dubbele aanhalingstekens):
"C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\EXCEL.EXE" /e

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• office.JPG
    office.JPG
    44,5 KB · Weergaven: 270
Laatst bewerkt:
Hee..
misschien een beetje late reactie, maar ik heb nu de desbetreffende computer weer onder ogen. Instellingen zijn hetzelfde als jij ze toont, maar dat mag dus geen oplossing bieden..

Let er wel op dat DDE gebruiken aan moet staan, anders werkt het niet op deze manier.

Wil je het anders proberen, vink DDE gebruiken uit, haal dan het stuk bij DDE weg, en vervang de /e van de opdrachtregel door "%1"
Dit is inclusief de dubbele aanhalingstekens(")!

Weer restaureren naar wat het was m.b.v. mijn schermafdruk van eerder als het niets oplevert.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Uw probleem is wel al enkele jaren oud, maar ik heb net hetzelfde probleem, maar dan wel op 1 bepaalde PC van een netwerk, ik ben geen netwerkbeheerder dus ik doe niet wat ik wil met de PC, is het probleem ondertussen opgelost bij jou? en wat was uiteindelijk de oorzaak? je zou mij hier heel erg mee helpen als je je het nog kan herinneren natuurlijk, ik heb ook alle punten en eventueel oplossingen uit deze topic geprobeerd maar zonder resultaat.

Alvast bedankt,
Danny

Hallo,

Probleem opgelost !!:thumb:

Open excel 2003 en ga naar Extra, Opties, tabblad algemeen
Bij instellingen vink eventueel het keuzevak "Andere toepassingen negeren" uit !!
Probleem moet opgelost zijn !!

Groetjes, ;)
Danny

Hallo,

Probleem opgelost !!:thumb:

Open excel 2003 en ga naar Extra, Opties, tabblad algemeen
Bij instellingen vink eventueel het keuzevak "Andere toepassingen negeren" uit !!
Probleem moet opgelost zijn !!

Groetjes, ;)
Danny

9 jaar verder, hier ook hetzelfde probleem tegengekomen en dank zij de oplossing van Rostie-Rostelli hier ook in orde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan