2x windows op 1 PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ben NLD

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jan 2011
Beste forumlezers,

Nadat mijn computer niet meer wilde opstarten heb ik windows opnieuw geïnstalleerd. Ik heb hierbij echter een fout gemaakt door windows op de verkeerde harde schijf te installeren. Om dit te herstellen heb ik windows nogmaals geïnstalleerd maar dan op de juiste harde schijf (ik heb 2 harde schijven beide verdeeld in 2 partities). Nu vraagt windows bij het opstarten welke windows ik wil gebruiken. Mijn vraag is nu hoe ik de tweede windows versie kan verwijderen van mijn systeem?

Tweede vraag:
Weet iemand een goede handleiding om alle instellingen goed te zetten na een herinstallatie?

Alvast bedankt voor de reacties!

Ben

De windows die je iet gebruikt, die hd of partitie gewoon formatteren. (Kan lang duren bij grotere partities)

2De vraag weet ik onder xp niet...

De windows die je iet gebruikt, die hd of partitie gewoon formatteren. (Kan lang duren bij grotere partities)

2De vraag weet ik onder xp niet...

en de keuze dan van 2 windows luuknl hoe los je dat op?????????

Ik denk eigenlijk dat dat dan automatisch is verholpen. Zoniet, druk dan op: windows toets + r (uitvoeren) en typ daarin: msconfig -> vervolgens moet je even kijken op een van de tabbladen staat welk besturingssysteem je wilt opstarten. (Ik zeg zelf even kijken omdat ik windows 7 gewent ben nu.) Het ziet er in iedergeval zo uit:
Windows-XP-msconfig-Boot-ini.png

en daar moet jij dan even de timeout instellen op 0 seconden!

Bedankt voor de reacties!

Ik kan alleen de schijf waar de tweede windows op staat geïnstalleerd niet formatteren.
Deze geeft dan de melding dat het om een systeem volume gaat en dus niet kan formatteren (of schijfnaam veranderen).

Is er een andere mogelijkheid om mijn tweede schijf te formatteren of windows te deïnstalleren?

luuknl -> ik kan jouw afbeelding niet zien dus ik weet niet goed welke ik van de twee dan op 0 moet zetten. Is er een manier om te zien wat de juiste is?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Laatst bewerkt:
Ik kan alleen de schijf waar de tweede windows op staat geïnstalleerd niet formatteren

Maak gebruik v/e Hirens boot cd:
Download deze op:http://www.hirensbootcd.net/download.html Scroll op de site & klik op Hirens.Bootcd12.0.zip bijna onderaan op de pagina. Kijk hier voor meer informatie. Resultaat is een aantal bestanden, waarvan de belangrijkste de ISO-file is met de naam Hiren’s bootcd die dan op een CD als opstart CD gebrand moet worden. Dat kan met BurnCDCC dat ingevoegd zit in de zipfile.

Je kunt met deez' opstarten en van hieruit een partitiemanager kiezen of een HDD Low level format tool..
Succes.:D

Hier de afbeelding
30.gif

Daar stel je dus timeout in op 0!

Als windows zegt dat je die schijf niet kan formatteren zul je die nu in gebruik hebben is het niet? Probeer dan de andere eens te formatteren en anders de tool van dorado te gebruiken.

Laatst bewerkt:
Bedankt weer voor de reacties.

Ik ga dit proberen.

Ik heb twee harde schijven en op beide schijven staat nu een windows versie. Maar ik kan beide (systeem)schijven niet formatteren. Dus ook degene die ik niet in gebruik heb kan ik niet formatteren. Dat krijg je als je rare dingen doet met je pc :confused: :d

Hallo Dorado,

Werkt dit ook met windows 8 denk je? Dat Hiren gebeuren?

M vr gr.
Carla

Laatst bewerkt:
@Carcelia ,

Je reageert in een oud topic wat niet de bedoeling is, oude topics kunnen met rust gelaten worden. Daarom gaat er een slotje op.
Uiteraard kun je een nieuwe vraag openen en je probleem berschrijven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan