• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde uit ander blad ophalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

emvlee

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2010
Beste mensen,

Ik probeer een omrekening te maken van een getal in een waarde, middels een tabel. Welke tabel moet worden genomen is afhankelijk van leeftijd en geslacht. Iedere tabel staat in een ander blad. De naam van het blad wordt gegenereerd in SRZ B5 (althans voor C22:C26, voor D22: D26 gebeurd dit in B6).

Nu wil ik in C22 de waarde hebben uit B5&!$A2$A12, waarbij de zoekwaarde in SRZ B22 staat. Er moet gezocht worden in kolom B5&!$C2:C12.
Het heeft helemaal de voorkeur als excel in staat is om uit te vogelen dat het getal in SRZ B22 ligt tussen welke van de rijen in B5&!B2:C12 en zo de waarde uit kolom A in SRZ C22 weergeeft.

Al met al kom ik er niet uit. Bestand bijgevoegd. Iemand heldere ideeën?

Bekijk bijlage SRZ versie 0.12.xls

Je zou beter vermelden dat je op verschillende fora post om naar een advies te hengelen.

Cobbe

Je hebt misschien een punt met je opmerking, maar jij moet wel begrijpen dat alle helpers dit doen uit vrije wil en in hun eigen vrije tijd. De tijd die zij spenderen aan een vraag die op een ander forum misschien al opgelost is, is voor hen verloren tijd die aan een ander helpen zou kunnen besteed worden. Dus al was het maar uit beleefdheid of respect naar de helpers toe is een linkje naar het ander forum toch niet teveel gevraagd, veronderstel ik.

excuus

Dus al was het maar uit beleefdheid of respect naar de helpers toe is een linkje naar het ander forum toch niet teveel gevraagd, veronderstel ik.

Excuus, ik had niet begrepen dat dat de achterliggende vraag was. Hoe dan ook, deze vraagstelling is een stuk ingewikkelder als gepost door mij hier, en tevens nog niet opgelost..

Alvast bedankt,

Elout

je uitleg is ook niet 100%, ik weet niet precies wat je zoekt.
Volgens mij is het handiger om met gedefineerde namen te werken ipv. die werkbladen. Dat bereik is wel exclusief de bovenste rij en linkse kolom, tenzij je de formule lichtjes anders in elkaar steekt.
Nu is het enkel voor C22, daar heeft hij de 1e rij van Zmax van D_srz4kdvJM.
Hopelijk kan je hiermee verder, anders moet je het iets beter omkleden.

Bijlagen

Dit is de formule die de gevraagde waarde ophaalt:

Code:
=VERSCHUIVING(INDEX(INDIRECT(B5);1;VERGELIJKEN($A22;VERSCHUIVING(INDIRECT(B5);-1;;1;);0));0;-2)

Maar de verschuiving moet aangepast worden (2 moet vervangen worden door het kolomnummer van gevonden kolomwaarde naar eerste kolom) of zo iets!!

Cobbe

Laatst bewerkt:
we zitten ongeveer op dezelfde golflengte !

Goedemorgen

Goedemorgen allemaal!

Weer een functie die ik nog niet kende. Ik leer zo behoorlijk de weg in excel. Bedankt!
Het geeft nog niet helemaal het door mij gezochte resultaat, maar ik houdt jullie op de hoogte..

Groet!

Code:
=VERSCHUIVING(INDEX(INDIRECT($B$5);1;VERGELIJKEN($A22;VERSCHUIVING(INDIRECT($B$5);-1;;1;);0));0;-KOLOM(INDEX(INDIRECT($B$5);1;VERGELIJKEN($A22;VERSCHUIVING(INDIRECT($B$5);-1;;1;);0)))+1)

Als je nu de verwijzingen in orde krijgt loopt het als een trein.

Succes, Cobbe

Bedankt allemaal

Goedemorgen allemaal,

Bedankt voor alle vele tips&Truucs, maar ergens ontbrak er kennenlijk iets in mijn uitleg, omdat de door mij gezochte waarde, die in B22 staat (en moet worden opgezocht in B5!, kolom A22) nog niet echt ergens werdt opgezocht. Ik ben zeker een stuk wijzer geworden in excel, en heb het antwoord inmiddels gevonden op een ander forum. Een ietwat lange formule wellicht, maar hij werkt..

Code:
=INDIRECT($B$5&"!A"&VERGELIJKEN(B22;INDIRECT($B$5&"!"&DEEL("ABCDEFGHIJK";VERGELIJKEN(A22;INDIRECT($B$5&"!1:1");0);1)&":"&DEEL("ABCDEFGHIJK";VERGELIJKEN(A22;INDIRECT($B$5&"!1:1");0);1));-1))

Nogmaals bedankt!

Laatst bewerkt:
Als je nu eerlijk was geweest hadden we niet naast elkaar moeten zoeken naar een oplossing.
Want ook nu heb JIJ niet de oplossing gevonden maar wel gekregen van iemand op het andere forum.
Ge zijt bedankt.
Cobbe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan