Welke SSD?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tgokhan91

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2007
beste mensen ,
ik was aan het rondkijken naar ssd en ik zag iets nieuws:
namelijk: SSD`s met PCI Express kaarten...
en wat helemaal vreemd er zit helemaal geen koeling op dat dingen ik bedoel als een hd tot 70 graden kan dan moet dat ding toch wel een koeling hebben of niet.....
En heb effe veder gekeken het schijnt dat via pci-express interface sneller is?
nu mijn vraag is dat echt zo; is Normale SSD`s sneller of PCI-Express SSD`s sneller

Ssd snelheid: PCI-express 4x SSD snelheid:

Lezen tot 285 Mb/s Lezen tot: 1400 MB/s ( de duurste kaart die er is > €8000+
Schrijven tot 280 MB/s schrijven tot 1400 MB/s

heefd iemand ervaring hiermee...
Ik hoor het van jullie...

M.v.g Gökhan Tasgin.

ja, heb er ervaring mee.

Pci expresskaarten zijn idd sneller.
Maar ik zou nog maar wahcten tot ze wat goedkoper worden en ook sneller.

Windowsfaq

maar kookt dat ding dan niet uitmekaar of hoe zit het? kan me moeilijk voorstellen dat iets dat maximaal 70 graden kan worden geen koeling of iets heeft.......

Een HD tot 70graden??? worden in het algemeen rond de 30graden.
70graden heb ik nog nooit van gehoord. :s

PCI-e SSD zijn velemalen sneller, maar je moederbord moet het wel ondersteunen.
Tenminste als je van een pci-e HD wil booten.
(Boot from PCI-e optie)

SSD's worden inet warm omdat er geen draaiende delen in zitten.

maar wil jij 8000 euro uitgeven voor 1 ssd schijfje? En waar ga je hem dan voor gebruiken?

Die snelheden zijn alleen handig als je grote bestanden gaat kopieren. Maar dan kun je ze alleen kopieren naar een andere snelle schijf via het netwerk (1 Gbit ~ 125 MB/sec.)

De enige reden waarom je m.i. nu een SSD zou aanschaffen is de snelheidswinst. Voor opslag zou ik niet gebruiken.

Voor rond de 100 euro heb je een OCZ SSD schijf van 60GB, genoeg om je Windows op te installeren. Leuk die PCI-E ssd kaartjes, maar een stuk duurder en je gebruikt de snelheid niet.

Een HD tot 70graden??? worden in het algemeen rond de 30graden.
70graden heb ik nog nooit van gehoord. :s

PCI-e SSD zijn velemalen sneller, maar je moederbord moet het wel ondersteunen.
Tenminste als je van een pci-e HD wil booten.
(Boot from PCI-e optie)

oke een hdd zal denk ik nooit zo warm worden. nou... als je hem niet belast misschien...
ik heb 2 hdd`s erin en bij stand-by is tussen 20 en 34 graden. gaa ik ze belasten bijv. defragmentatie is hij tussen 25 en 42 graden ,maximaal wat ik heb gehaald is 44 graden. verder wordt hij goed gekoelt door mijn 3 fans >1x 80mm 2x 120 mm fan en ene blaast de warme lucht eruit en de andere blaast koude lucht van buiten in de pc-kast

mijn hdd word niet eens gekoeld.... en misschien kan je moederbord het niet aan vandaar een pci-e kaart?

SSD's worden inet warm omdat er geen draaiende delen in zitten.

maar wil jij 8000 euro uitgeven voor 1 ssd schijfje? En waar ga je hem dan voor gebruiken?

Die snelheden zijn alleen handig als je grote bestanden gaat kopieren. Maar dan kun je ze alleen kopieren naar een andere snelle schijf via het netwerk (1 Gbit ~ 125 MB/sec.)
en daar was ik in de war even... ik d8t van is een insteekkaart dus mijn gedachten gingen naar een videokaart die heefd een koeler nodig om de boel te kunnen koelen , en ik zag op online-computer zaken een stukje over tempratuur dus ook vandaar...
en zobiezo heefd een normaal hd draaiende delen die ook buiten alles warmte vast houdt. hehe koop ik liever een auto voor 8duizend dan dat ik een pci-kaart koop van 8duizend bij wijze spreken van.

mijn hdd word niet eens gekoeld.... en misschien kan je moederbord het niet aan vandaar een pci-e kaart?

daar heb ik nooit bij stil gestaan eigelijk , ik had ooit een warmte probleem met me pc dus heb ik toen 2 fans erin gezet ik merkte gelijk verschil met de cpu en de moederbord ,
de cpu de geheugen en de moederbord en misschien ook de videokaart ging wel zeker wel achteruit met het warmworden. me moederbord heefd wel zowel sata 2 interface en pci express 2.1 aansluiting ,ook 1x 1x-8x pci-expres aansluiting, nee maar ik was gewoon aan het kijken en het viel me ineens op dat pci-express hd interfaces:-)
en ik denk he dat de os wel lekker vlot zal werken op een SSD en denk dat zowel games en andere dingen veel sneller gaan ,laad tijd etc van dat dingen.

Wat blijven jullie op die PCI-e kaartjes hangen. Ik ben overgestapt naar SSD schijven en heb daar echt geen spijt van. De snelheidswinst is enorm. Deze worden gewoon op een SATA aansluiting aangesloten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan