WLAN usb of pci voor pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

jkienjet

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2006
Hallo,

Ik krijg van online een nieuwe modem, de Thomson TG712 draadloos modem.

Nu heb ik op mijn laptop Wifi, maar op mijn pc niet.
Ik wil wel heel graag mijn pc draadloos verbinding laten maken met de modem.

Nu ben ik een beetje aan het zoeken op internet, maar wat heb ik daarvoor nodig?
De pc komt boven te staan, aan de andere zijde van het huis, dus niet aan de kant waar de modem komt te staan.

Wie kan mij goed advies geven?

Groet,

José

Ik zou kiezen voor pci. die zijn dan duurder dan met usb maar werken veel beter.

Dat is snel!

En moet ik dan ook nog naar de snelheid kijken? Denk van wel. Want ik zie ze van 54 mbit maar ook van 300. Moet dat gelijk of hoger aan de snelheid zijn van de modem?

tja, waarom zou je overstappen op draadloos? draadloos is een stuk slechter dan kabel...

Vertel eens dan. en hoe weet jij waar de modem router staat en waar de pc????

@jkienjet,

Waarschijnlijk heb je geen kabel liggen van de nieuwe modem/router naar de plek van de pc.
Je hebt dus een draadloze netwerkkaart nodig en daar zijn er voor je pc twee soorten voor:
Een inbouw (pci) netwerkkaart; daarvoor moet de kast van je pc open.
Een USB-netwerkkaart; spreekt voor zich, daarvoor hoeft de kast niet open: je gebruikt hiervoor een vrije usb-poort.

Je zegt 54Mbps of 300Mbps. Die laatste heeft geeft zin, want die werkt met het z.g. Wireless-N protocol.
Je modem is er echter een van het type Wireless-G.

Ik kwaliteit van zenden/ontvangen doen pci- of usb-kaarten nauwelijk voor elkaar onder.

als ik al een kabel had liggen, dan had ik de vraag niet gesteld.
maar je kunt niet in mijn huis kijken :rolleyes:
Ik ben net verhuisd namelijk en mijn pc gaat nu naar boven, en de laptop wordt de gebruikerscomputer zeg maar.

Dus als ik het goed begrijp kan ik gerust een usb adapter aanschaffen, want dat lijkt me wel gemakkelijk.
Maar snelheid van de adapter maakt dat nog uit?

José

.....Maar snelheid van de adapter maakt dat nog uit?

José

Je verbinding wordt niet 'sneller' dan de capaciteit van je modem/router.
Dus een Wireless-N heeft - zoals gezegd - geen zin.
Wel belangrijk is mijn ervaring, koop een 'goeie' en ga niet voor een duppie op de eerste rang.

Voorbeelden

Je ziet dat die wireless-g van Sweex maar een tientje is t.o.v. de N-adapters dus goedkoper.

Ander punt: het signaal wordt aanmerkelijk 'gedrukt' door betonnen vloeren en wanden. Dat komt omdat het 'bewapend' is: er zit betonstaal in dat het signaal tegen houdt. Kan je aangeven om hoeveel tussenvloeren en evt. betonnen wanden (dus geen gipsbeton) het gaat?

Laatst bewerkt:
Je verbinding wordt niet 'sneller' dan de capaciteit van je modem/router.
Dus een Wireless-N heeft - zoals gezegd - geen zin.

Nee oke, maar als de modem bijvoorbeeld 100 mbit snelheid heeft, dan is het denk handig om een adapter te zoeken die dezelfde snelheid heeft en niet een die maar 54 mbit snelheid heeft?

Wat is een goed merk voor een goede usb adapter?
ik vermoedde al wel dat er wel verschil in zit tussen een adapter van 15 euro of 50 euro, maar soms ook weer niet, omdat je dan alleen voor de merknaam betaald..
Tip iemand?

Bedankt trouwens voor jullie hulp. Ik kan prima met computers overweg, maar heb simpelweg nog nooit met draadloos modem te maken gehad.

waarom zou je dan draadloos willen al heeft hij gewone internetpoorten?

nvm

waarom zou je dan draadloos willen al heeft hij gewone internetpoorten?

nvm

Is nog best moeilijk he, lezen:

als ik al een kabel had liggen, dan had ik de vraag niet gesteld.
maar je kunt niet in mijn huis kijken :rolleyes:
Ik ben net verhuisd namelijk en mijn pc gaat nu naar boven, en de laptop wordt de gebruikerscomputer zeg maar.

José

Het advies van @vanveelen is helemaal correct wat dat betreft

Oké maar als je toch 40 euro gaat besteden kan je beter homeplugs aanschaffen. Al wil je toch draadloos op je pc kan je volgens mij het beste een PCI kaartje kopen want die usb adaptors zijn natuurlijk een grote miskoop, (disconnect, disconnect en disconnect) En hoeveel meter is het ongeveer naar die kamer?

Oké maar als je toch 40 euro gaat besteden kan je beter homeplugs aanschaffen. Al wil je toch draadloos op je pc kan je volgens mij het beste een PCI kaartje kopen want die usb adaptors zijn natuurlijk een grote miskoop, (disconnect, disconnect en disconnect) En hoeveel meter is het ongeveer naar die kamer?

Hoe kom je er toch bij allemaal????:o:o

uit ervaring :D alhoewel dat was ook al een tijdje geleden misschien zijn ze nu beter :P

Misschien handig om alleen te reageren op zaken waarvan je ECHT verstand hebt of waarvan je ECHT weet hoe het zit....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan