Geen Internet Verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mellescy

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2011
Hallo mensen,

Ik heb onlangs op een XP computer van mij een programmaatje geïnstalleerd dat je Ip adres verandert omdat mijn Ip adres was geblokeert op een game site. Nu had ik dat programmaatje een dag gebruikt. En de volgende dag zette ik mijn computer aan en deed internet het niet meer. Mijn computer ontving geen Ip adres meer. Ik heb dat programmaatje meteen verwijdert en de computer opnieuw opgestart. Helaas werkte dit niet. Ik heb toen mijn computer geformateerd (besturingssysteem, alles eraf) daarna mijn XP opnieuw geïnstalleerd. Maar na dit alles werkt mijn computer nog steeds niet. Hij heeft dus wel verbinding maar kan geen Ip adres verkrijgen. Router & Modem resetten al gedaan. :(

Kan iemand mij nog helpen?

Firewall: AVG
Besturingssysteem: XP 2000 SP3

Mvg, Melle van Hunen

Laatst bewerkt:
Heb je een laptop of andere pc tot je beschikking? Om te testen of je dan wel een ip adres krijgt?

Ja op 3 andere computers doet hij het wel gewoon. Dus het moet aan mijn computer liggen.

wat ik zou doen:
op een computer die het wel doet.
- [Windows toets] + R
- vul hier in "cmd" zonder quotes.
- type "ipconfig /all" zonder quotes.
- neem de gegevens over.
- ga naar je pc die het niet goed doet.
- ga naar je netwerkkaart en stel de gegevens vast in.
- hoog het ip-adres met 10 op. als je dus bijvoorbeeld 192.168.0.12 hebt genoteerd. vul dan in 192.168.0.22
- en testen maar.

Oké het ik heb dit al gedaan maar ik heb het Ip niet opgehoogd met 10. Dus dat ga ik maar eens probeeren :thumb:.

dat ophogen is zodat je niet per ongeluk een dubbel ip-adres krijgt in je netwerk, want dan gaat het niet werken.

Ik dacht altijd dat alle computers in een huis met een router hetzelfde Ip adres hadden.

Ik dacht altijd dat alle computers in een huis met een router hetzelfde Ip adres hadden.

Haha!
nee. Je ip-adres moet altijd uniek zijn. Dan praat ik over je interne ip-adres. Je externe ip-adres is altijd hetzelfde bij iedere computer die hetzelfde internet gebruikt. Je interne ip-adressen zijn er om verkeer te routeren naar de juiste computer binnen je netwerk.

je externe ip-adres kun je zien bij http://www.watismijnip.nl
je interne ip-adres zie je als je ipconfig doet.

Ja ben ik vandaag ook achter gekomen =D, maar dat /config enz. werkte niet. Maar nu komt er morgen een collega van mijn vader die al 16 jaar Ict'er is. dus maar hopen dat het hem lukt :thumb:. Waarschijnlijk heeft mijn router mijn computer geblokkeerd door dat programmatje. Maar dat kan via Internet opgelost worden via "Internet Besturing" van mijn router.:d'

Ik meld het hier zodra het werkt of als het niet is gelukt.

Heel erg bedankt alvast voor u hulp! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan