Draadloos inloggen op de server ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jpserver

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2011
Hallo allemaal,

Graag wil ik thuis een server gaan draaien (windows server 2003) en dan een domein.
Maar mijn vraag is nu, kan ik ook met de laptop op de server inloggen de laptop heeft alleen draadloze verbinding.
Is dat mogelijk of moet het altijd met een kabel?

Alvast hartelijk bedantk voor de reacties

Groetjes jpserver

dat wil inderdaad er kan gewoon ingelogd worden op de server via remote desktop
mocht je bedoelen of het domein beschikbaar is..

ja dat is die ook :)
het werkt net als normaal alleen gaat de verbinding via de lucht ipv de kabel..
je zal natuurlijk met bepaalde dingen wel verlies van snelheid hebben ivm het werken met draadloos.. (mocht je je server ook als fileserver willen gaan gebruiken)

Je moet er rekening mee houden dat je Draadloos hetzelfde IP segment uitgeeft als je draadvol netwerk.
Ook is het handig om de DNS Server die uitgedeeld word te veranderen in die van je toekomstige domein server.

Je moet er rekening mee houden dat je Draadloos hetzelfde IP segment uitgeeft als je draadvol netwerk.
Ook is het handig om de DNS Server die uitgedeeld word te veranderen in die van je toekomstige domein server.

Dankjewel voor de snelle reactie.
Maar als je op de laptop wilt inloggen dan moet hij toch al verbinding hebben om ergens te kunnen inloggen?
Moet ik in de router dan de DNS Server veranderen?

Klopt, zodra je de laptop wilt toevoegen moet de verbinding er al zijn. Je weet dus al vrij snel of je de domain controller "Kunt zien"

In het apperaat dat je DHCP uit deelt (Vermoedelijk je Router) moet je de instelling voor je DNS veranderen.
1. zorg er voor dat je AD/DNS server een vast(static) Ip heeft.
2. Verander in je DHCP server de setting "DNS Server" naar het IP address van je AD/DNS
3. zet in je AD/DNS een static setting voor DNS server naar je Router.

Waarom?
1. De pc doet een DNS opvraag bij jou AD/DNS server. Weet hij deze-geef dan aan de pc weet hij deze niet?- stuur door naar mijn DNS contact (Router)
2. Server doet opvraag bij Router. Weet hij deze? geeft router het aan de Server, Server slaat het op in zijn cache en geeft het aan PC -Weet hij het niet? vraag het aan mijn DNS contact (Internet provider in meeste gevallen)
3. router vraagt het aan ISP.
etc etc, totdat er ergens op de wereld iemand is die roept: JA! IK WEET WIE DAT IS! of je komt erachter dat dit helemaal niet bestaat....

Ik hoop dat het zo wat duidelijk is. Mocht je nog vragen hebben post dan gerust.

Klopt, zodra je de laptop wilt toevoegen moet de verbinding er al zijn. Je weet dus al vrij snel of je de domain controller "Kunt zien"

In het apperaat dat je DHCP uit deelt (Vermoedelijk je Router) moet je de instelling voor je DNS veranderen.
1. zorg er voor dat je AD/DNS server een vast(static) Ip heeft.
2. Verander in je DHCP server de setting "DNS Server" naar het IP address van je AD/DNS
3. zet in je AD/DNS een static setting voor DNS server naar je Router.

Waarom?
1. De pc doet een DNS opvraag bij jou AD/DNS server. Weet hij deze-geef dan aan de pc weet hij deze niet?- stuur door naar mijn DNS contact (Router)
2. Server doet opvraag bij Router. Weet hij deze? geeft router het aan de Server, Server slaat het op in zijn cache en geeft het aan PC -Weet hij het niet? vraag het aan mijn DNS contact (Internet provider in meeste gevallen)
3. router vraagt het aan ISP.
etc etc, totdat er ergens op de wereld iemand is die roept: JA! IK WEET WIE DAT IS! of je komt erachter dat dit helemaal niet bestaat....

Ik hoop dat het zo wat duidelijk is. Mocht je nog vragen hebben post dan gerust.

Super uitleg !!!! Ik ga straks als ik thuis ben, meteen uitproberen wat je zegt. Het kan wel even duren omdat ik pas net ben begonnen mij erin te verdiepen/opleiding ook net pas begonnen.
Ik hou je op de hoogte!

Bedankt!!

Super uitleg !!!! Ik ga straks als ik thuis ben, meteen uitproberen wat je zegt. Het kan wel even duren omdat ik pas net ben begonnen mij erin te verdiepen/opleiding ook net pas begonnen.
Ik hou je op de hoogte!

Bedankt!!

Wat ik nog even wil toevoegen:

De server heb ik draaien in virtualbox. Deze heb ik ook met draadloos internet.
Wanneer ik automatisch een ip laat toewijzen dan kan ik gewoon op internet.
Wanneer ik de ip's zelf toevoeg dan kom ik niet op het internet.

Bij het toewijzen van een Static IP, vergeet dan de Gateway niet. Dit moet het IP address van je Router zijn.

Bij het toewijzen van een Static IP, vergeet dan de Gateway niet. Dit moet het IP address van je Router zijn.

Gelukt !! ;) ..... wanneer ik ipconfig doe op me pc dan heb ik een heel ander ip adres dan wanneer ik het in vmware doe.

ik hou je op de hoogte ;)

De machine binnen VMware zal een IP address krijgen van de DHCP server binnen VMware. Ik weet zo uit mijn hoofd niet waar deze zit.
wat je kan proberen is om de settings van je Virtuele netwerkkaart op "Bridget" te zettne. IPV natted.

De machine binnen VMware zal een IP address krijgen van de DHCP server binnen VMware. Ik weet zo uit mijn hoofd niet waar deze zit.
wat je kan proberen is om de settings van je Virtuele netwerkkaart op "Bridget" te zettne. IPV natted.

Sorry voor de late reactie, maar ik was even druk met school bezig.
Maar even terug naar het draadloos inloggen op de server..... ik denk dat ik een beetje te snel voor mezelf ga.

Want ik heb de server draaiend in Virtualbox en ik heb een client Win XP ook in Virtualbox.
Wanneer ik probeer te pingen van server > client of van client > server, dat wil allebei niet lukken.
Dus voordat ik over ga naar me laptop (draadloos) ga ik eerst hiermee aan de slag.

Als je nog een tip hebt wat het kan zijn of wat ik verkeerd heb gedaan dan zou dat mooi zijn.

// ik heb nog geen DHCP geinstalleerd

Laatst bewerkt:
Hey,

Geen probleem!

Heet het software VirtualBox?

Kan je start-->cmd-->Ipconfig /all
eens uitvoeren, welke IP address krijg je waar?

Hey,

Geen probleem!

Heet het software VirtualBox?

Kan je start-->cmd-->Ipconfig /all
eens uitvoeren, welke IP address krijg je waar?

he dat is snel :P

Ja de software heeft virtualbox.
Op de server heb ik 2 netwerkadapters geinstalleerd.
Adapter 1. Netwerk Bridge adapter (om verbinding met het ineternet te hebben) //deze heeft dynamic IP
Adapter 2. Host-only adapter //met een static IP.

moet ik op de server ipconfig uitvoeren?
Server: 192.168.50.103
en ik heb op de host-only adapter 192.168.50.254 toegewezen

Laatst bewerkt:
Met bridge moet het zo zijn dat je een IP address van DHCP krijgt. Dan zou je dus makkelijk vanaf je "Host" naar je server moeten gaan.

Kan je misschien je volledige Setup uitleggen?

Thanks!

Snel? Ik werk in de ICT, ik krijg mailtje als jij hier reply'd :-P en het is einde van de dag :-)

Nu ga ik naar huis dus zal ik niet meer reageren.!

Met bridge moet het zo zijn dat je een IP address van DHCP krijgt. Dan zou je dus makkelijk vanaf je "Host" naar je server moeten gaan.

Kan je misschien je volledige Setup uitleggen?

Thanks!

Snel? Ik werk in de ICT, ik krijg mailtje als jij hier reply'd :-P en het is einde van de dag :-)

Nu ga ik naar huis dus zal ik niet meer reageren.!

Haha ja als je in de ICT werkt dan moet je ook wel snel reageren ;)
Ik ga er nog even mee spelen, en ik laat het wel weer weten.
Als het niet lukt dan zal ik me setup even vermelden.
Maar ik moet nu eten en jij bent afgewerkt dus heeft nu geen zin.

Fijne avond

Spreek je :d

Hey

Het is gelukt, het lag aan de host adapter.
Alleen de bridge adapter is nodig ja en ik kan nu met de server en cliënt communiceren.

Groetjes

Fijn dat het gelukt is!

Zie je hem nu ook vanaf je laptop?

Hey JPserver heeft mij gevraagd om even dit berichtje te typen.

jpserver is tijdelijk niet aanwezig ivm ooglaserbehandeling dus hij kan nog even niet verder met de server.
Hij laat van zich horen Bverschoor, groetjes jpserver

Thanks voor het bericht!
Ik krijg een e-mail als hier gepost word, ik merk het dus wel als hij terug is!

Gr,

Bverschoor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan