XP: Blu rayspeler in netwerk (vanaf XP PC) niet te vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruud2007

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2011
Mijn pc (XP) maakt prima verbinding met de router, maar ik kan in mijn netwerk geen andere apparaten zichtbaar krijgen. Wil graag met mijn blurayspeler (met WLAN) bestanden kunnen delen. Probleem is dat ik die speler niet in mijn netwerkoverzicht kan krijgen. Ik zie daar alleen mijn XP PC, verder niets. Al van alles geprobeerd, maar zonder resultaat. Ben verre van technisch onderlegd, dus al iemand een oplossing weet in simpele bewoordingen wordt dat zeer gewaardeerd!
Ook de blu rayspeler heeft overigens een prima verbinding met de router, dat is dus niet het probleem. Hij is op het netwerkoverzicht van de Vista PC van mijn zoon dan ook wél te zien, net als zijn PS3 en mijn XP PC.
Nu ik nog...

Laatst bewerkt:
Is de WERKGROEP overal de zelfde naam?

Ja, zowel mijn XP PC als de Vista PC van mijn zoon hebben de naam WORKGROUP. De PS3 en mijn blurayspeler hebben nooit gevraagd om een werkgroepnaam, maar zijn in de netwerkverbindingen van mijn zoons Vista PC wél te zien. Mijn PC is daar ook zichtbaar trouwens. Heb wel eens gehoord dat het met Netwerkdetectie te maken zou kunnen hebben, maar dat kan ik in XP helemaal niet vinden. (misschien is het ook onzin, maar ben helaas een leek)

Ja, zowel mijn XP PC als de Vista PC van mijn zoon hebben de naam WORKGROUP. De PS3 en mijn blurayspeler hebben nooit gevraagd om een werkgroepnaam, maar zijn in de netwerkverbindingen van mijn zoons Vista PC wél te zien. Mijn PC is daar ook zichtbaar trouwens. Heb wel eens gehoord dat het met Netwerkdetectie te maken zou kunnen hebben, maar dat kan ik in XP helemaal niet vinden. (misschien is het ook onzin, maar ben helaas een leek)

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Niet alle apparaten zijn ook in je netwerk te zien. Hier hangt er een Logitech audiostream afspeler in, niet te zien, evenals de wii van mijn dochter of de oude printserver van Edimax... En daar is ook geen werkgroep op in te stellen. Toch werken ze allemaal probleemloos.
Kijk ik in de router (Fritz) dan zie ik daar wel welke netwerk adressen of ip-nummers zijn uitgedeeld. Daar vind ik alle apparaten dus wel terug.

Zijn apparaten gedeeld (mappen, cd/dvd/br drives in pc's) dan moeten ze over het netwerk te benaderen zijn, en kun je ze ook zien. Maar als je het hebt over een losse br speler die een eigen verbinding heeft met de router... tja, wat zegt de br handleiding daarover?

SP3 voor windows XP geinstalleerd?
Zo niet, deze even installeren-> http://www.microsoft.com/downloads/nl-nl/details.aspx?FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4

Heb je bepaalde redenen om SP3 niet te installeren, dan kun je ook het LLTD Responder-onderdeel installeren.

http://support.microsoft.com/kb/922120

Heb SP3 en de fix geinstalleerd, maar in het venster 'Bestanden delen met:' in Windows mediaplayer 11 zijn nog steeds geen andere apparaten te zien. Ook het uitschakelen van firewalls heeft geen effect.

Heb SP3 en de fix geinstalleerd, maar in het venster 'Bestanden delen met:' in Windows mediaplayer 11 zijn nog steeds geen andere apparaten te zien. Ook het uitschakelen van firewalls heeft geen effect.

Heb een nieuwe poging gedaan en pS3 mediaserver geinstalleerd. Hij maakte meteen verbinding met onze PS3 (dat werkt prima), maar niet met de blu rayspeler. Kennelijk zoekt dit programma alleen naar PS3 consoles en niet naar andere apparaten. Kan niet ontdekken of er een verdere 'zoekoptie' in PS3 mediaserver zit.

Heb een nieuwe poging gedaan en pS3 mediaserver geinstalleerd. Hij maakte meteen verbinding met onze PS3 (dat werkt prima), maar niet met de blu rayspeler. Kennelijk zoekt dit programma alleen naar PS3 consoles en niet naar andere apparaten. Kan niet ontdekken of er een verdere 'zoekoptie' in PS3 mediaserver zit.

Edit:
Ben inmiddels een stap verder. Na installatie van een latere versie van PS3 Mediaserver wordt mijn Sony Blu Rayspeler wel gevonden en de speler ziet ook mijn PC en de verschillende mappen. Als ik echter probeer foto's of muziek af te spelen komt de melding dat de files 'corrupt' zouden zijn. Met de files is niets mis, want ze worden wel gewoon weergegeven via de PS3 console van mijn zoon. Het lijkt niet te mogen lukken, iemand enig idee?

Welke formaten en welk(e) programma(s) gebruik je om:
foto's te bekijken,
muziek af te spelen,
video's te bekijken?

Heb je de juiste codecs wel geinstalleerd?

Welke formaten en welk(e) programma(s) gebruik je om:
foto's te bekijken,
muziek af te spelen,
video's te bekijken?

Heb je de juiste codecs wel geinstalleerd?

Video's heb ik nog niet geprobeerd. De muziek bestaat uit MP3 files, de foto's zijn JPEGs. Zoals gezegd wordt eea wel afgespeeld op de PS3 console van mijn zoon, dus de bestanden moeten in orde zijn. Alleen mijn blu rayspeler zegt dat ze 'corrupt' zijn. Vanaf een USB stick of externe HD speelt hij wel gewoon MP3 en JPEG af. Moet ik dan toch iets wijzigen in de standaardconfiguratie van PS3 mediaserver?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan