Trustedinstaller.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrelnoot

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Hallo :)

Elke keer als ik mijn pc start ( of herstart na een installatie of update) moet ik minstens 10 minuten geratel aanhoren van de harde schijf ( dat ie dus erg druk bezig is ). Via taakbeheer zag ik dat trustedinstaller.exe de boosdoender was. Een onschuldig programma van windows zelf, dus ik kom er verder niet aan. het feit dat het vaak 10 minuten erover doet, het ram geheugen wegvreet en een flink aantal % van de CPU in beslag neemt, en 9 van de 10 keer voor niks, krijg ik hierbij toch wel een paar vraagtekens.

op internet lees ik wel hele rigoreuze oplossingen om trustedinstaller compleet te verwijderen E.D. dat lijkt mij geen strak plan. maar is er iets aan te doen dat trusted installer misschien minder vaak zich met elke opstart bemoeit ?

pc:

acer aspire
windows vista premium, up to date
2,80 ghz dual core, 3GB ram
virus en spyware vrij

bedankt voor je reactie :D

ik heb dat inderdaad in het verleden ( lees: vorige week ) gedaan echter maakt het niet erg veel uit.
Updates staan hier op handmatig zodat ik zelf kan kiezen wat ik wel of niet wil installeren ( omdat ik anders nog steeds updates krijg voor microsoft office, terwijl ik die niet meer op mijn pc heb )

ff voor de zekerheid: Je hebt ook Windows Module Installer op handmatig staan?

Wellicht start ook Media Player op bij het opstarten?
Ga als volgt te werk om de controle voor automatische updates van Windows Media Player 7.0 of hoger uit te schakelen door het register te bewerken:

1. Start de Register-editor (Regedit.exe).
  2. Zoek de volgende sleutel in het register:
  3. HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft
  4. Open het menu Bewerken, wijs de optie Nieuw aan en klik op Sleutel.
  5. Typ WindowsMediaPlayer en druk op ENTER.
  6. Selecteer de sleutel WindowsMediaPlayer, wijs Nieuw aan in het menu Bewerken en klik op DWORD-waarde.
  7. Typ DisableAutoUpdate en druk op ENTER.
  8. Open het menu Bewerken en klik op Wijzigen.
  9. Typ 1 en klik op OK.
  10. Sluit de Register-editor af.

die start niet mee ( als je het programma zelf bedoeld ). maar kan dit wel even proberen om te kijken of het wat uit maakt :)

De trustedinstaller is de Windws Module Installer service waardoor het mogelijk is dat je Windows geupdated wordt etc..

Om effect te merken, kun je Automatisch updaten uitschakelen:
Start -> Configuratiescherm -> Windows Update -> Instellingen wijzigen -> Kies i.p.v. :Updates automatisch installeren voor:
Updates downloaden maar laat mij bepalen of ik ze wil installleren
Ik ben benieuwd..
Succes.

De trustedinstaller is de Windws Module Installer service waardoor het mogelijk is dat je Windows geupdated wordt etc..

Om effect te merken, kun je Automatisch updaten uitschakelen:
Start -> Configuratiescherm -> Windows Update -> Instellingen wijzigen -> Kies i.p.v. :Updates automatisch installeren voor:
Updates downloaden maar laat mij bepalen of ik ze wil installleren
Ik ben benieuwd..
Succes.

dat is dus al wat ik eerder zei, omdat ik updates krijg voor office heb ik dat al sinds het begin op handmatig staan :P

nou weet ik niet of het er wat mee te maken heeft, maar ik krijg nu elke keer achter mekaar dezelfde update

KB981852: Beveiligingsupdate voor Windows Vista

KB979683: Beveiligingsupdate voor Windows Vista

2q1yxd3.jpg

beide krijg ik nu meerdere keren achter mekaar aangeboden ( met dezelfde nummers erachter ), van de eerste is ie al 3 keer met succes geinstalleerd, en nu begint de 2e met hetzelfde verhaal. vreemder is dat elke " update " maar 15KB is..

Laatst bewerkt:
Het enige wat je veranderd hebt, is de update van Media Player genoemd in posting#6, die je "terug" zou kunnen wijzigen in 0. De andere instellingen waren al bij jou actief...

Over de trusteinstaller.exe is niets verontrustend te vinden, alleen dat het je geduld op de proef wordt gesteld. De allerbeste oplossing is over te gaan op Windows 7 lijkt me, want Vista is idd een beta hiervan..

De enige conclusie die ik kan trekken, dat er qua problematiek niets aan de hand is, maar dat je wat geduld moet hebben om je computer op te starten
Succes.:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan