snelle usb poort

Status
Niet open voor verdere reacties.

whisler

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2007
hallo kan iemand mij zeggen wat een snelle usb poort is en of ik dat kan installeren, als ik mijn mediaplayer aansluit komt er op te staan dit apparaat kan sneller werken op een snelle usb poort of zoiets. m.v.g:confused:

hallo kan iemand mij zeggen wat een snelle usb poort is en of ik dat kan installeren, als ik mijn mediaplayer aansluit komt er op te staan dit apparaat kan sneller werken op een snelle usb poort of zoiets. m.v.g:confused:

Dit betekent dat je een USB 2.0 (of 3.0) stick aansluit op een USB 1.0 (of 2.0 bij de usb 3.0 stick) poort.

Hierdoor kan de USB stick zijn snelheid niet volledig gebruiken doordat hij op een poort werkt die gegevens niet met die snelheid kan verwerken.

Wat Windows hier dus mee bedoeld is dat wanneer je deze USB stick op de juiste poort zal aansluiten de USB stick sneller gegevens (data) kan overschrijven.

Je hebt 4 soorten usb types,

USB 1.0: 1,5 Mbit/s (low speed);
USB 1.1: 12 Mbit/s (full speed);
USB 2.0: 480 Mbit/s (high speed);
USB 3.0: 5 Gbit/s (super speed; 2009).

In jouw geval zal er in de pc nog een "oud" type usb aansluiting zitten, dit wil zeggen als je een apparaat aansluit wat een snellere usb verbinding aan kan, zal de pc hier een melding van geven. Helaas kun je niet een snellere usb krijgen door simpel een software update uit te voeren. Je zult een snellere usb kaar moeten kopen voor in je pc wil je genieten van deze snelheden.

grtjs jjw

ik heb wat aan het prutsen geweest en heb hem herstoken en zie hij gaat een pak sneller. thnx

thnx voor de info ik ga zowiezo een snellere poort aanschaffen, maar kan ik dat als leek ook aansluiten?

Wat ErpCity al aangaf, voor een beetje centjes zijn er pci kaarten te koop met bijvoorbeeld usb 2, of gecombineerd usb 2 en 3, dan ben je meteen klaar voor de toekomst en kun je toch nog je wat oudere apparatuur aansluiten.
Deze kaartjes steek je zo in een vrij pci slot, of waarschijnlijk kun je je oude pci usb er uit halen en hem daar voor in de plaats steken.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan