• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

keuzenvak/voorstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Logistiek

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2008
hallo

ik heb en vraag in het bijgesloten bestandje zit een optie om via een usersform een naam in te voegen in cel C5 nu zou het veel mooier zijn als dit gelijk in C5 zou kunnen dus zonder uersform. is dit moegenlijk in excel??

vriendelijke groeten,
Logistiek

Bijlagen

Ik sluit mij aan bij Haaren101, mag er echter alleen een bestaande klantnaam ingevuld worden dan zou je er een validatielijst op kunnen zetten. Wil je het nog iets vrijblijvender: laat de tekst in C5 kleuren (of de cel zelf) via voorwaardelijke opmaak als de naam niet voor komt in het rijtje met klantnamen.

Succes,

Ik sluit mij aan bij Haaren101, mag er echter alleen een bestaande klantnaam ingevuld worden dan zou je er een validatielijst op kunnen zetten. Wil je het nog iets vrijblijvender: laat de tekst in C5 kleuren (of de cel zelf) via voorwaardelijke opmaak als de naam niet voor komt in het rijtje met klantnamen.

Succes,

een validatie lijst was het eerst nu een usersform maar zou het juist nog wat strakker willen en de lijst met namen breidt aleen maar uit in het echt al meer dah 250 klanten
daar is een validatielijst niet echt makkekijk meer omdat die niet gaat voorstellen als je een naam gaat type

gaat de goed kant op

Hoi Thankyou

ja zou is het al een stuk beter maar het zou zo mooi zijn als het net als in het uersform zou gaan. zodra je begind met type dan komen er vanzelf namen voorbij en of wordt de rest van de naam al ingevuld. zodat het fout type van een naam zeer beperkt wordt of eigenlijk niet mogenlijk omdat er alleen een keuzen gemaakt kan worden van de voorgestelde namen (van het ander tabblad)
maar het zou best kunnen dat ik teveel wil in excel. maar ik vond het wel een leuke uitdaging om te kijken of er een oplossing voor zou wezen.

En als je bijvoorbeeld bij de validatie met "verschuiving" gaat werken werkt deze validatie niet meer, dus zou je of terug moeten grijpen naar de standaard validatie of naar VBA (en dat is nog niet mijn ding)

Geef voor de VBA jongeren onder ons (ook al heten ze "Senior member" of nog erger "Mega Senior Member" ) eens een duidelijke omschrijving van wat je graag op welke manier opgelost zou zien.

Succes,

Kijk eens of je hier iets mee kan.

Bijlagen

dank bakkertje

zoals je ziet ben ik een stuk later wakker als jij :D maar goed, ik vind dit een hele mooie oplossing ik ga hier mee aan de gang bedankt allemaal voor het helpen voor zover.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan