Windows 7 64 bit valt spontaan uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

larrezz

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2008
Berichten
96
Hallo allemaal,
ik zit met het probleem dat mijn pc gewoon spontaan uit valt. Hier zit geen enkele regelmaat in. De ene keer doet hij het 5 dagen goed, de andere keer valt die 3 keer uit in 2 dagen tijd. Het heeft niks met temperaturen te maken. De pc is pas nieuw:

Asrock 890GM Pro3
AMD Athlon 2 x4 640 socket am3
WD 1TB Blue Sata 2
4GB werkgeheugen
Windows 7 home premium 64 Bit Officiële versie

Alle nieuwste drivers zijn geinstalleerd. Ik heb zelfs windows nog een keer geinstalleerd.
Bios is geupdate naar de nieuwste bios, aangezien hij vanaf begin af aan al problemen geeft. Verder zijn er geen instellingen gewijzigd in de bios.
De slaapmodus gebruik ik ook al niet meer, aangezien die daar vaak niet uitkwam.

Ik ben zelf ten einde raad, zouden jullie mij kunnen helpen?

De foutcode die windows geeft in het logboek is:


- System

- Provider

[ Name] Microsoft-Windows-Kernel-Power
[ Guid] {331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}

EventID 41

Version 2

Level 1

Task 63

Opcode 0

Keywords 0x8000000000000002

- TimeCreated

[ SystemTime] 2010-12-20T11:09:00.300013600Z

EventRecordID 6571

Correlation

- Execution

[ ProcessID] 4
[ ThreadID] 8

Channel System

Computer Frank-PC

- Security

[ UserID] S-1-5-18


- EventData

BugcheckCode 59
BugcheckParameter1 0xc0000005
BugcheckParameter2 0xfffff80002cfbdcc
BugcheckParameter3 0xfffff880038c4bd0
BugcheckParameter4 0x0
SleepInProgress false
PowerButtonTimestamp 0
 
Kijk eens in de C:\Windows\MiniDump map, en pak de daar gevonden Dump-bestanden eens in. Eventueel alleen de laatste, als het teveel ruimte in beslag neemt.

De reden dat ik dat vraag is dat de bugcheck code niet lijkt te passen bij de 4 Bugcheckparameters die je daarna noemt.

Tijs.
 
Hoi Tijs, allereerst bedankt voor je bericht.

Ik kan alleen geen dump bestanden vinden in die map, de map is helemaal leeg.
Ook wanneer ik beveiligde systeembestanden en verborgen bestanden laat weergeven kan ik er niks in vinden.

De foutcode is gekopieerd uit het logboek.
Ik heb net nog een Geheugencontrole gedaan, ook daar zijn geen fouten gevonden.
 
Ik zit het logboek nog eens door te kijken naar fouten die net voor of na de kernel power fout zijn gebeurd.
Ik kan de volgende fout vinden die misschien weleens nuttig kan zijn:

De computer is opnieuw opgestart na een bugcontrole. De bugcontrole is 0x0000003b (0x00000000c0000005, 0xfffff80002cfbdcc, 0xfffff880038c4bd0, 0x0000000000000000). Er is een dump opgeslagen in: C:\Windows\MEMORY.DMP. Rapport-id: 122010-15693-01.


- System

- Provider

[ Name] Microsoft-Windows-WER-SystemErrorReporting
[ Guid] {ABCE23E7-DE45-4366-8631-84FA6C525952}
[ EventSourceName] BugCheck

- EventID 1001

[ Qualifiers] 16384

Version 0

Level 2

Task 0

Opcode 0

Keywords 0x80000000000000

- TimeCreated

[ SystemTime] 2010-12-20T11:09:10.000000000Z

EventRecordID 6611

Correlation

- Execution

[ ProcessID] 0
[ ThreadID] 0

Channel System

Computer Frank-PC

Security


- EventData

param1 0x0000003b (0x00000000c0000005, 0xfffff80002cfbdcc, 0xfffff880038c4bd0, 0x0000000000000000)
param2 C:\Windows\MEMORY.DMP
param3 122010-15693-01



Helaas kan ik het bestand MEMORY.DMP niet vinden
 
Dat is vreemd. Ik begrijp dat niet ténzij je het maken van dump-bestanden zou hebben afgezet of bijv. programma's zoals CCleaner automatisch met Windows laat opstarten, die dan automatisch de dump-bestanden verwijdert.

Kijk even hier m.b.t. het aanzetten van de aanmaak van dump-bestanden bij Windows-crashes. En vraag je af of je een of ander automatisch cleaner programma gebruikt die eventueel eerder gemaakte dump-bestanden heeft gewist.

Tijs.
 
Ik zie net dat CCleaner aan stond bij het opstarten waarbij de dump bestanden dus gewist worden.
Ik heb dat nu uitgezet. Ik zal nu even wachten totdat hij weer onverwachts afsluit, en dan zal ik de informatie uit het dump bestand posten. Of u moet nog een andere oplossing hebben? Ik lees op internet veel dat het aan het werkgeheugen kan liggen.
Zou het geheugen dan niet samengaan met het moederbord?
Het is werkgeheugen ddr3 op 1600mhz. Echter wanneer je de bios instelt op auto, draait het geheugen op 1333. Ik had hem eerst handmatig op 1600 gezet, maar zojuist weer teruggezet op auto. Zou dat misschien het probleem kunnen zijn?
 
Nuttiger/concreter is om een volgend dump-bestand af te wachten.

Wat ík vond m.b.t. die 0x0000003B melding is dat het wellicht aan de grafische kaartdriver zou kunnen liggen. Ik zie in je eerste posting geen aparte grafische kaart genoemd, dus is het eentje die op het moederbord geïntegreerd is? En welke grafische kaart-driver heb je daarvoor gebruikt (volledige link aangeven, ajb)?

Tijs.
 
Hangt er (o.a.) vanaf wat je op dat moment aan het doen was. Geïntegreerde videokaart(-chips) zijn bijv. niet sterk in games...

Maar goed, de driver die je noemde is wel WHQL gecertificeerd, dus ik kan begrijpen dat je de video-driver niet vermoed als schuldige.

Laten we dan afwachten wat een volgend dump-bestand (hopelijk) als schuldige kan aanwijzen.

Tijs.
 
We hebben een tijd gewacht, en sinds ik het geheugen op Auto heb gezet in de bios, is de pc niet meer spontaan gerestart of andere problemen geweest.
Het is dus opgelost!

Bedankt voor het meedenken!
 
We dachten dat het probleem was opgelost, maar nadat die een maand lang het goed heeft gedaan, is die de afgelopen week alweer 2 maal uitgevallen.
Ik heb een Minidump bestand, deze zit toegevoegd bij de bijlage.
Ik heb er zelf geen verstand van hoe of wat, dus zouden jullie een kijkje willen nemen?

Alvast bedankt!Bekijk bijlage 012211-21621-01.rar
 
Wordt lastig:
Code:
Use !analyze -v to get detailed debugging information.

BugCheck 9F, {3, fffffa8003da79d0, fffff80000b9c518, fffffa800482c010}

[B]Could not read faulting driver name[/B]

Probably caused by : ntkrnlmp.exe ( nt! ?? ::FNODOBFM::`string'+292b0 )

Followup: MachineOwner
---------

0: kd> !analyze -v
*******************************************************************************
*                                                                             *
*                        Bugcheck Analysis                                    *
*                                                                             *
*******************************************************************************

DRIVER_POWER_STATE_FAILURE (9f)
A driver is causing an inconsistent power state.
Arguments:
Arg1: 0000000000000003, A device object has been blocking an Irp for too long a time
Arg2: fffffa8003da79d0, Physical Device Object of the stack
Arg3: fffff80000b9c518, Functional Device Object of the stack
Arg4: fffffa800482c010, The blocked IRP

Debugging Details:
------------------

[B]Could not read faulting driver name[/B]

DRVPOWERSTATE_SUBCODE:  3

DEVICE_OBJECT: fffff80000b9c518

DRIVER_OBJECT: fffff800030302d0

CUSTOMER_CRASH_COUNT:  1

DEFAULT_BUCKET_ID:  VISTA_DRIVER_FAULT

BUGCHECK_STR:  0x9F

PROCESS_NAME:  System

CURRENT_IRQL:  2

Eerst maar gaan zie of dit zelfde probleem (snel) weer terugkomt, anders gewoon negeren.

Tijs.
 
@ Tijs,
Kan je me vertellen wat de fout precies inhoudt?

@ telwat,
Ja er zit nog garantie op, maar ik heb de pc zelf in elkaar gezet.
 
@ Tijs,
Kan je me vertellen wat de fout precies inhoudt?
...

Dat kan ik niet, vanwege de melding dat "Could not read faulting driver name". Ik gaf dat niet voor niets dikgedrukt aan.

Er is (ergens) iets misgegaan in een driver, maar welke dat is is niet eens bekend. Vandaar mijn hint dat als het probleem geen regelmatig terugkerende er geen verder onderzoek in te stoppen.

Natuurlijk kan een volgende BSOD hopelijk wél een duidelijker hint geven wat er aan de hand is geweest.

Eens in de zoveel tijd een BSOD is overigens niet direct reden voor paniek/actie, maar vaker dan 1x per 2 weken zou ik zelf als een probleem beschouwen.

Tijs.
 
Ik heb al enkele maanden dit probleem. Ik heb laatst contact opgenomen met de webshop, maar die geven aan onderzoekskosten te rekenen (ondanks dat het systeem onder de garantie valt), wanneer er niks wordt gevonden. Ik vind dit een beetje belachelijk, aangezien ik er zelf niet uit kom. Ze meldde mij: Je moet zelf uitzoeken wat er aan de hand is, anders zullen er waarschijnlijk onderzoekskosten worden gerekend mits het probleem niet gevonden wordt.

Aangezien het een enkele keer gebeurd in de week, zal het probleem wel niet opdagen bij reparatie. Toen heb ik er voor gekozen om de pc eens grondig te testen.
Ik heb windows opnieuw geïnstallerd, nu inclusief SP1. Alle drivers opnieuw geinstalleerd.
Daarna ben ik gaan testen met: Memtest, HDtune pro, prime95, en de diagnostic test van WD (voor de harde schijf). Uit al deze testen kwamen geen fouten. Dus ik dacht, mooi het probleem is opgelost.
Nu een week later krijg ik weer een BS, maar ditmaal is de melding anders:





Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 1000007e
BCP1: FFFFFFFFC0000005
BCP2: FFFFF80002E9F906
BCP3: FFFFF880033D2938
BCP4: FFFFF880033D2190
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\060711-15553-01.dmp
C:\Users\Frank\AppData\Local\Temp\WER-31418-0.sysdata.xml

Lees de onlineprivacyverklaring:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0413

Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt

Wie zou hier iets mee kunnen?

Ik heb het Minidumpbestand als bijlage teogevoegd Bekijk bijlage 060711-15553-01.rar
 
Laatst bewerkt:
Je laatste minidump lijkt (qua melding etc.) het meest op deze forumposting.
Wellicht kan de daar gegeven tip over Driver verifier helpen om te achterhalen welk proces/driver verantwoordelijk is/was: deze instructie.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan