XP op DV7-3130ED bsod :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

GuidoHuis

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2008
Ik wil graag Windows XP installeren op mijn HP laptop. Het gaat om een DV7-3130ED.

Als ik Windows XP klaar is met het lezen van alle data krijg ik een BSOD!
Waarschijnlijk heeft het iets te maken met de 2 S-ATA harddisks.

Iemand ervaringen hiermee?

Welke BSOD krijg je exact? Even de foutcode + code's onderaan de bluescreen opschrijven en hier posten.

Hoi,
als het iets met sata te maken zou hebben krijg je gewoon een foutmelding dat hij geen harddisk kan vinden, dat hoeft opzich geen BSOD tot gevolg te hebben, maar het zou zomaar kunnen.
Standaard wordt je laptop geleverd met Win7 toch? Het is jouw keuze, maar ik ben toch benieuwd waarom je Win XP erop wilt hebben.
En op welke manier probeer je te installeren, clean install ? Je hebt idd Sata-drivers nodig omdat de XP cd die niet aan boord heeft of je moet de Satacontroller op Ide-mode zetten in het Bios (als dat mogelijk is) of een geslipstreamde Win Xp cd hebben (aanbevolen met SP3)
N.B. Volgens de specs van je laptop heb je maar 1 HDD (wellicht een 2e partitie).
Downgrade trucje:
Neem ff aan dat je eerst alle belangrijke bestanden gebackupt hebt. (mailinstellingen,mail,adresboek enz.)
Probeer 't volgende:
Laadt de originele Windows cd (of geslipstreamde cd) in het cd-romstation en zorg dat je pc boot van dat station,druk op een toets als erom gevraagd wordt enz. Druk op R om de recoveryconsole te openen,meld je aan bij de huidige installatie en enter (evt. wachtwoord opgeven)
Typ de volgende opdrachten (na iedere opdracht enteren)
fixboot
fixmbr
cd\
ren windows winoud
exit
herstart de pc
boot wederom van de cd
Succes.
Bedenk wel dat je wellicht diverse drivers moet vernieuwen (als ze al te vinden zijn).
In ieder geval niet bij HP daar worden alleen maar drivers voor Win7 aangeboden voor je notebook, d.w.z. dat je evt. bij verschillende fabrikanten op zoek moet gaan naar drivers die evt. XP ondersteunen (indien nodig).
Riskante onderneming temeer je notebook hardwarematig helemaal geoptimaliseerd is voor Win7.
It's your choice, persoonlijk zou ik het niet doen.

Laatst bewerkt:
Als de bios mogelijkheid er niet is dan word lastig verhaal.HP site geeft geen Sata drivers.

Welke BSOD krijg je exact? Even de foutcode + code's onderaan de bluescreen opschrijven en hier posten.

Ik probeer het vanmiddag nog een keer :)

Nog een keer geprobeerd, maar hetzelfde resultaat :(

Dit is de gehele code:
Stop 0x0000007e 0xc0000005 0xf78d1ea0 0xf78d1b9e
Acpi.sys
Adres f73b8d66 base at f73ad000 datestamp 480252b1

De algemene reden die fora geven voor het BSOD is dat het sata native support aanstaat. Ik heb in mijn bios gekeken en kon daar niks over vinden.
Dus ik kan dit niet uit zetten, waarschijnlijk een marketing truck van HP en Microsoft :( Zodat je boven alles Windows 7 gebruikt :(

Volgende geprobeerd:

Andere harddisk
Van 4 naar 2 gb ram
Bios update
windows xp 64 bit
windows xp sp3 met sata drivers
vista werkte wel

Het is jouw keuze, maar ik ben toch benieuwd waarom je Win XP erop wilt hebben. Omdat ik het veel beter vindt werken.
En op welke manier probeer je te installeren, clean install ? Clean install met XP slipstreamed met SP3
Je hebt idd Sata-drivers nodig omdat de XP cd die niet aan boord heeft of je moet de Satacontroller op Ide-mode zetten in het Bios (als dat mogelijk is) of een geslipstreamde Win Xp cd hebben (aanbevolen met SP3)
N.B. Volgens de specs van je laptop heb je maar 1 HDD (wellicht een 2e partitie). En waar vindt je sata drivers?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan