Outlook start in veilige modus op, en na een paar dagen werkt het niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter2275

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2011
Ik heb al een tijdje een probleem met mijn outlook 2007. Het programma werkt totdat ik een melding krijg dat het niet meer opstart. Helaas kon ik die melding niet kopieren. Wat ik dan doe is mijn computer opnieuw opstarten. Bij het opstarten van outlook krijg ik dan een melding dat het in de veilige modus moet om het probleem te verhelpen. Maar ik weet niet welk probleem. Als ik dan oke klik om in de veilige modus op te starten, checkt ie mij hele office pakket, waarna de melding komt dus dat ik in de veilige modus kan werken. Dit kan dan ongeveer drie/vier dagen, en dan werkt het niet meer. Moet ik het systeem weer opnieuw opstarten. Ik heb vista erop staan. Word en excel werken prima.Kent iemand dit probleem, en wat doe ik eraan.

Hoi,

Welk antiviruspakket gebruik je?
Het kan namelijk aan een invoegtoepassing liggen die bij bepaalde viruspakketten automatisch wordt geïnstalleerd in Outlook.

Je kunt ook de stappen volgen in deze draad van Microsoft zelf:

http://support.microsoft.com/kb/2022778/nl

Laatst bewerkt:
@Peter,

Het advies voor jou probleem in de link van @pcschimmert (Rudi Spees) bevat een procedure die niet zonder risico is.
Het gevolg kan zijn dat een aantal zaken in andere onderdelen van het MsOffice-pakket (zoals formules in Excel) niet goed, of helemaal niet meer werken.
Ik zou hem dus niet opvolgen .... !!!!!

Laatst bewerkt:
Formules werken wel. Deze stappen zorgen ervoor dat de addins verwijderd worden, de standaard addins zullen dan opnieuw aangemaakt worden door de OFfice installatie. Perfect om uit te voeren bij problemen met Addins.
Deze stappen heb ik over de afgelopen 8 jaar al meer dan regelmatig gebruikt en toegepast bij andere gebruikers-> Nooit problemen gehad.

Ik respecteer je voorzichtigheid, maar zonder een technische toelichting paniek gaan zaaien is natuurlijk ook niet goed :)

Trouwens... waarom dit gedeelte? (lees: de heer Rudi Spees)
Niet dat ik wat te verbergen heb, want op mijn website staat een complete beschrijving van mijn hedendaagse werk.

Laatst bewerkt:
@Rudi,

Je gaat er op voorhand vanuit dat TS geen invoegtoepassingen heeft toegevoegd, die niet standaard worden geïnstalleerd. Maar dat kan jij helemaal niet weten ...
Wie is dus degene die e.e.a. in dit opzicht technisch moet toelichten ......
Het verwijderen van evt. invoegtoepassingen in Outlook kan ook 'minder' risicovol.

En de 'terechtwijzing' dat ik paniek zou zaaien is al helemaal niet op z'n plaats.

Laatst bewerkt:
Problemen bij het afsluiten of gebruik van outlook worden in 9 van de 10 gevallen veroorzaakt door invoegtoepassingen. Naar aanleiding van de ervaringen die ik tijdens mijn werk heb opgedaan is gebleken dat het verwijderen van de invoegtoepassingen een snel uit te voeren handeling is welke ook nog een hoog slagingspercentage heeft.
Na het uitvoeren van urenlang onderzoek en test hebben we gevonden dat deze stappen uiteindelijk een zeer goed aan te bieden oplossing is.

NAtuurlijk is het mogelijk om minder risicovol de invoegtoepassingen te verwijderen. Maar de register vermeldingen bestaan nog altijd waardoor op korte termijn het probleem kan terugkomen.

Het is ook mogelijk om deze stappen te isoleren en te beperken tot enkel outlook. Maar ook hier weer is uit mijn ervaring ( ik zeg bewust mijn ervaring omdat ieder zijn eigen inzicht heeft) gebleken dat deze invoegtoepassingen wel nog aanwezig kunnen zijn in andere office applicaties.

Middels deze stappen wordt in feite afgedwongen dat een invoegtoepassing ( indien gewenst) opnieuw geinstalleerd moet worden, waardoor fouten in de software wellicht beter verholpen kunnen worden.

Het is niet mijn bedoeling om iemand zijn mening te betwisten, maar ik vond je benadering erg kort door de bocht terwijl je niet weet wat mijn achtergrond is. Ik kom hier met alle goede bedoelingen om mensen te helpen.

Ik wil niemand tegen de schenen schoppen.

Vanveelen, als jij een betere oplossing weet, dan zie ik die graag van je. Ook daar kan ik weer van leren.

Pffff ... vooralsnog 'offtopic' zolang TS niet eerst mijn advies (link naar Microsoft) heeft opgevolgd en de vraag beantwoord.
Deze plek gebruiken voor jou soort welles/nietes verhaal is wat mij betreft niet op zijn plaats.
Mijn bijna 15-jarige (bedrijfs-)ervaring met o.a. outlook heeft geleerd dat er heel wat andere oorzaken zijn dan 'invoegtoepassingen'
Promoten van je dienstverlening prima, maar niet via het uitlokken van dit soort 'discussies'
Wat mij betreft: topic gesloten. Jij gaat ts prima helpen .....

Mocht dit geen oplossing zijn, dan kan het probleem ook veroorzaakt worden door invoegtoepassingen die in outlook geladen worden.
Deze invoegtoepassingen kunnen verwijderd worden, voor meer info-> http://www.pcserviceschimmert.nl/index.php/office/40-office-2007-2010/76-office-2007-remove-addins-
Buiten het feit of het wel of niet een oplossing is, vind ik het risico voller iemand in het register van Windows te laten "rommelen" zonder;
1. te weten of iemand ervaring hiermee heeft.
2. bij de geboden oplossing niet staat , hoe een back-up te maken van het register en hoe deze in geval van problemen terug te zetten
3. te vermelden dat het grote gevolgen kan hebben, bij het verkeerd gebruik van het register. (Er worden niet alleen Add-ins verwijderd met die register sleutel)
4. eerst een alternatief aan te bieden om de invoeg-toepassingen via een andere weg te verwijderen, die minder risico vol is. (outlook/extra/vertrouwenscentrum/invoegtoepassingen/exchange clientextensies(balk onderin scherm)/start/vinkje verwijderen)

@peter2275

Mogelijk helpt het om alleen je Outlook profiel op te schonen met het volgende commando;
Klik op start en typ het volgende in de zoekbalk Outlook.exe /cleanprofile (Enter). Outlook zal opstarten en mogelijk vragen met welk profiel deze moet starten.

Hoe groot is je mailbox en met name het PST bestand van je mailbox? Kijk even op de volgende link met uitleg waar je het bestand kan vinden en uitleg verborgen mappen weergeven;

http://www.backupbuzz.nl/2005/08/maak-een-backup-van-uw-outlook-pst.html
(C:\Users\<username>\AppData\Local\Microsoft\Outlook)

Indien de PST niet groter dan 2Gb is , kun je deze nog laten controleren met Scanpst.exe, welke je op de volgende locatie vindt;
C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\scanpst.exe

Meer uitleg scanpst.exe;
http://office.microsoft.com/nl-nl/o...tanden-scannen-en-herstellen-HA010075831.aspx

Mijne heren,

Ik wil jullie danken voor de reacties, maar ik ben niet zo goed in alles. En heb daarom eerst twee dingen gedaan.

nl:

1- Klik op start en typ het volgende in de zoekbalk Outlook.exe /resetnavpane Druk op ENTER

2- Klik op start en typ het volgende in de zoekbalk Outlook.exe /cleanprofile (Enter).

Beide handelingen, uitgevoerd, waarbij bij 1 niet veel gebeurde en bij 2 outlook opstarten en i.d. vroeg naar het profiel, en toen ook gewoon doorstarte.

Omdat nu (vandaag) outlook weer vastliep, heb ik de meldingen genoteerd:

Melding van Outlook

Kan Outlook de laatste keer niet starten.
Outlook in de veilige modus helpt u bij het corrigeren of identificeren van een opstart probleem zodat het programma juist kan worden gestart. Mogelijk wordt bepaalde functionaliteit in deze modus uitgeschakeld.

Wilt u Outlook in de veilige modus starten?

Ja/nee

Dan klik ik ja en er gebeurd niets.

Outlook kan niet in de veilige modus worden opgestart, wilt u herstel en …. Opstarten Microsoft office home en student 2007

Microsoft office home en student 2007 wordt geconfigureerd een ogenblik geduld….

Microsoft office home en student 2007 is voltooid. Ok.

En dan start ik outlook op, en kan ik het gewoon gebruiken, totdat ie er na een paar dagen weer mee stopt, en eerste melding weer geeft.

Helaas is mijn probllen nog steeds niet verholpen.

Help....

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan