kan iemand me helpen met een voeding aan sluiten op een autoradio

Status
Niet open voor verdere reacties.

shakti13

Banned
Lid geworden
25 feb 2011
is het mogelijk op een pc voeding aan te sluiten op een origineel auto radio de radio merk is vdo cd 441 xed alvast bedankt gr shakti

zo moeilijk kan dat niet zijn. plus op plus, min op min...

Hou er rekening mee dat je in huis wisselspanning hebt en in een auto heb je te maken met gelijkspanning.

Plus op plus en min op min is wel erg kort door de bocht, de voeding van de pc moet ook aangezet worden dmv een combnatie van 2 pennetjes even te 'kortsluiten'.
welke 2 pennetjes dat zijn weet ik zo even niet ..

Uit nieuwsgierigheid, wat wil je bereiken hiermee? Wat is de bedoeling van deze setup?

grtjs jjw

Uit nieuwsgierigheid, wat wil je bereiken hiermee? Wat is de bedoeling van deze setup?

grtjs jjw

ik zou graag een kist met 2 luidsprekers en een autoradio bouwen
en een versterker maar voor versterker heb ik een losse voeding

Pak een multimeter, meet de spanning die uit de stekkers komt en je weet welke + en - 12volt zijn/is.

Niet om je droom de wolken in te laten vliegen, maar ik denk dat de pc voeding niet zwaar genoeg is voor je versterker, ik weet natuurlijk niet wat voor versterker je hebt maar de gemiddelde voeding levert 350watt, of te wel I=P/U 350watt gedeeld door 12volt = +/- 29Ampere. De meeste versterkers vragen toch al iets meer, daarbij ook nog de radio die voeding nodig heeft.

Maar goed, zoals ik zei, pak een multimeter en meet de spanning op elk draadje, dan kom je de goed richting op.

grtjs jjw

Heb je geen kabels meer aan die radio hangen? zo te zien zou je beter een ISO kabel kunnen gebruiken, of je zou het moeten nakijken in de gebruiksaanwijzing ..;)

En welk soort computervoeding gebuik je, een AT of een ATX? De pinbezetting kan wel es anders zijn ..

EDIT: heb je gebruiksaanwijzing en/of de kabels niet meer, ga dan naar een Opeldealer toe, die zal je vast wel willen helpen ..

Laatst bewerkt:
Heb je geen kabels meer aan die radio hangen? zo te zien zou je beter een ISO kabel kunnen gebruiken, of je zou het moeten nakijken in de gebruiksaanwijzing ..;)

En welk soort computervoeding gebuik je, een AT of een ATX? De pinbezetting kan wel es anders zijn ..

EDIT: heb je gebruiksaanwijzing en/of de kabels niet meer, ga dan naar een Opeldealer toe, die zal je vast wel willen helpen ..

atx voeding is die wel goed

Laatst bewerkt:
Pak een multimeter, meet de spanning die uit de stekkers komt en je weet welke + en - 12volt zijn/is.

Niet om je droom de wolken in te laten vliegen, maar ik denk dat de pc voeding niet zwaar genoeg is voor je versterker, ik weet natuurlijk niet wat voor versterker je hebt maar de gemiddelde voeding levert 350watt, of te wel I=P/U 350watt gedeeld door 12volt = +/- 29Ampere. De meeste versterkers vragen toch al iets meer, daarbij ook nog de radio die voeding nodig heeft.

Maar goed, zoals ik zei, pak een multimeter en meet de spanning op elk draadje, dan kom je de goed richting op.

grtjs jjw

de radio heb een eigen pc voeding en versterker ook een eigen pc voeding
de versterker krijgt gewoon genoeg stroom ik heb een keer 2uurtjes aan laten staan

Kijk dat wist ik natuurlijk niet.

Een iso stekker koop je gewoon bij de locale auto winkel, halfords of breezan of iets derfelijks.

grtjs jjw

oke maar waar zijn de winkels bij jou vandaan de 3e links en 2e rechts ....:confused:

Halfords, Automat ... Geen idee waar die bij jou in de buurt zijn.
Mediamarkt heeft ze misschien ook wel..

Als je op Google zoekt naar bijvoorbeeld Halfords, dan kun je zien of deze ook bij jouw in de buurt is. Wij kunnen idd niet zien of en wat er bij jouw in de buurt voor auto zaken zijn. Een locale garage heeft ze meestal ook wel in de verkoop.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan