• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Som van gegevens per maand, per afdeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

tommy1993

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2008
Hallo beste mensen,

ik ben bezig aan een groot document voor urenregistratie en nu heb ik het volgende probleem: ik moet de som van de uren uit een lange lijst met gegevens per maand, per afdeling krijgen. De maand, met daaraan het jaar gekoppeld moet variabel zijn, dus dat ik hem kan wijzigen.

Als voorbeeld een eenvoudige werkblad van de urenregistratie.
Wie weet de oplossing!?
Alvast bedankt!

Bijlagen

Met somproduct kom je al een heel eind.
Cobbe

Bijlagen

Door het opnemen van een hulpkolom met daarin de maand, kun je met een draaitabel je informatie er gemakkelijk uit halen.

Bijlagen

Met somproduct kom je al een heel eind.
Cobbe
Bedankt! ik ben moeilijk, maar kun je ipv het nummer van de maand ook gewoon �januari�februari enz. in een drop down krijgen? Hoe je het nu hebt gemaakt wil ik het idd hebben, maar dan geen maandnummers, maar gewoon de naam. Ook moet het jaartal eraan gekoppeld worden, want in dit document zullen meerdere jaren komen te staan, anders telt hij straks de waarden van 2011 van een bepaalde afdeling op bij de waarden van 2012.
Tnx alvast!

Laatst bewerkt:
Heb 2 hulpkolommen in Lijst gezet en weer verborgen.
Houdt nu ook rekening met het jaar, wat ook de oorspronkelijke vraag was hé
En je kan kiezen uit de maanden als Januari,februari.... ipv 1,2,3....

Succes, Cobbe

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Heb 2 hulpkolommen in Lijst gezet en weer verborgen.
Houdt nu ook rekening met het jaar, wat ook de oorspronkelijke vraag was hé
En je kan kiezen uit de maanden als Januari,februari.... ipv 1,2,3....

Succes, Cobbe

Je bent gewelding xD
Ik ga er mee aan de slag. Ik zet de vraag nog niet op opgelost, want als ik nog vragen heb ga ik ze weer stellen:p. Als k klaar ben zet k m op opgelost. Bedankt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan