PC valt steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

woodmum

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2008
Hi all,

Ik heb een pc die steeds uitgaat.

Ik heb hem tweedehands gekocht via marktplaats, en in het begin deed hij het best goed. Op een gegeven moment viel hij uit terwijl er een spel gespeeld werd.
Maar daarna ging het weer een paar uur goed...

Wel had ik het idee dat hij bij spelletjes wat vaker uitschakelde?

Maar nu houd hij het geen 10 minuten meer vol, ook als hij een nacht heeft uitgestaan.

Wie heeft er een idee wat er kan zijn? En waar en hoe moet je beginnen met zoeken wat er mis is?

groet!!

Paul

lijkt me een warmte probleem, maak de kast eens open en maak de fans een schoon. dat zal al wel helpen denk ik.

Ik dacht ook aan een warmte probleem... dus de fans zijn schoon...
Ik heb ook een programma geinstalleerd wat die temperaturen in de gaten houd..
Maar 63 / 64 graden is niet zo heel gek toch?

groet!!

Maar nu houd hij het geen 10 minuten meer vol, ook als hij een nacht heeft uitgestaan.

Wie heeft er een idee wat er kan zijn? En waar en hoe moet je beginnen met zoeken wat er mis is?

groet!!

Paul

Gevalletje overhitting van de processor of beeldkaart ... vandaar dat hij bij spelletjes ook sneller uitvalt omdat je PC dan extra belast wordt.
Je zou nadat hij is uitgevallen eens in het bios moeten kijken wat de temperaturen zijn, en evt de kast openmaken en checken of er stof in de coolers zit ..

Ik dacht ook aan een warmte probleem... dus de fans zijn schoon...
Ik heb ook een programma geinstalleerd wat die temperaturen in de gaten houd..
Maar 63 / 64 graden is niet zo heel gek toch?

groet!!

63/64 van wat ?
Processor, geheugen, beeldkaart ?

Ik heb net even zitten kijken..

Als hij aanstaat gaat het stabiel... het gaat mis als ik quickpar aanzet.
Dan loopt de temperatuur best snel op inderdaad...

Als hij uitgaat staat de processor op 54 graden en de videokaart op 62 graden...

ik zal toch eens kijken naar je fans, of is je koelpasta van de processor misschien weg/op. Draai eens met de kast open valt hij dan nog uit.

Hi Whisper,

Idd... met de kast open valt hij niet meer spontaan uit..
Dus toch een temperatuur probleem...

Maar het is natuurlijk geen pan zo.. Wat kan ik doen dat hij toch weer met de kast dicht kan draaien?

Bedankt alvast voor deze oplossing hoor!! Dat scheelt me toch weer een heel stuk :thumb:

Hoi..

Zoals al eerder aangegeven in dit topic.Alle fans zullen schoon moeten zijn.(Cpu en evt gpu)
Daarna zou je idd eens de koelpasta kunnen vernieuwen van je cpu.

koelpasta vernieuwen, anders andere fans proberen.
Kijk eens of alle fans wel draaien. sommige werken namelijk op temperatuur voordat ze aangaan. maak ze stof vrij. kijk of je een goede airflow hebt.

Ik had een mooi plekje voor de pc gemaakt..
Nu blijkt ook dat hij daar niet genoeg frisse lucht krijgt, dus staat ie weer midden onder het buro..
En met mijn dingen blijft ie draaien, maar als mijn zoon spelletjes gaat doen, valt ie nog steeds uit..
Toch eens even gaan kijken of ik onderdelen moet vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan