Paar problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

samoerie

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2011
Hallo, ik ben Samer.

Ik wil nu een eigen Webserver maken en dat doe ik met deze tutorial:I-Boek een eigen Webserver opzetten. Ik heb draadloos internet en ik weet een paar dingen niet:

Als ik ga inloggen op mijn router moet ik router forwarden. Ik moet dan ook IP invullen.
  • Welke IP moet ik invullen? Die van WatisminIP.nl? Of standaard Gateway?
  • En als ik Apache ga invullen welke IP moet ik dan invullen tijdens te installatie?

Hallo, ik ben Samer.

Ik wil nu een eigen Webserver maken en dat doe ik met deze tutorial:I-Boek een eigen Webserver opzetten. Ik heb draadloos internet en ik weet een paar dingen niet:

Als ik ga inloggen op mijn router moet ik router forwarden. Ik moet dan ook IP invullen.

Nee, je moet porten forwarden, dus verkeer wat bij je router aankomt moet je doorsturen naar de PC waar de webserver draait (default port 80 voor websites).

[*]Welke IP moet ik invullen? Die van WatisminIP.nl? Of standaard Gateway?

Het IP nummer van de PC waar de website staat (via watismijnIP ed, krijg je het externe IP van de router en daar draait het niet - de Gateway is ook de router maar het interne IP).

[*]En als ik Apache ga invullen welke IP moet ik dan invullen tijdens te installatie?

Dat weet ik ff niet, dit kan het externe, lokale/localhost IP zijn, maar daar heb ik niet zoveel ervaring mee. rtfm ;)

Laatst bewerkt:
Sorry voor de onduidelijke uitleg, het quoten werkt niet echt lekker en ik kan mijn bericht niet editten .. edit: gevonden.

Oke, dus als ik inlog op de router bij port forwarden de PC IP invullen? En hoe kom ik achter de PC IP? PS: Ik heb Windows Vista!

Oke, dus als ik inlog op de router bij port forwarden de PC IP invullen? En hoe kom ik achter de PC IP? PS: Ik heb Windows Vista!

Bij je programma's staat ergens de Command Prompt, daarop rechtsklikken, uitvoeren als administrator en in het venster het volgende tikken:

Ipconfig /all

Uh,, oke? Maar ik krijg en super grote lijst met van alles en nog wat!

Laatst bewerkt:
Jep, staat aan. Is dat erg? Ooja en is het heel belangrijk dat ik bij router forwarden Common Service Port invul?

Jep, staat aan. Is dat erg? Ooja en is het heel belangrijk dat ik bij router forwarden Common Service Port invul?

Port forwarden bedoel je :D
Nee, hoeft niet ..

Edit: Firewall uitzetten anders krijg je geen verbinding op port 80 ..

Laatst bewerkt:
Owja als ik de apache monitor ding ofzo opstart. Dan krijg ik dit: http://img69.imageshack.us/i/naamlooszz.jpg/ en er staat dan niets van die Server ofzo... wat moet ik doen? Ik heb ookal mijn lokale IP geprobeerd... maar die van WatismijnIP.nl nog niet... PS: Edit post 8 aub want anders ziet iedereen mijn IP :(

Laatst bewerkt:
Owja als ik de apache monitor ding ofzo opstart. Dan krijg ik dit: http://img69.imageshack.us/i/naamlooszz.jpg/ en er staat dan niets van die Server ofzo... wat moet ik doen? Ik heb ookal mijn lokale IP geprobeerd... maar die van WatismijnIP.nl nog niet... PS: Edit post 8 aub want anders ziet iedereen mijn IP :(

Ik zou toch even de handleiding van Apache erbij pakken, dit heeft niets te maken met je port forward. En je IP in post 8 kan geen kwaad, het is je interne IP waar niemand wat aan heeft ... je IP wat je ziet op watismijnIP.nl, kan wel gevolgen hebben als je dat post ..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan