Verhuisd en gelijk werkt niets meer met de router ertussen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

thomasvalkie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2011
Hallo,

Ik heb UPC kabel internet en gebruik een Arris modem met een draadloze router (Sitecom 300N). Mijn pc zit bedraad aangesloten, de laptop van mijn vriendin is draadloos verbonden.

Nu ik verhuisd ben (binnen dezelfde gemeente), werkt deze opstelling niet meer. Zonder router ertussen werkt het internet uiteraard gewoon, maar wanneer ik de router ertussen zet, werkt mijn internet (bedraad) niet meer en kan mijn vriendin ook niet online.

Ik heb de modem zowel hardwarematig ge-reset en softwarematig ge-reset en ben alle instellingen nagelopen, maar ik kom er niet bij waarom het hier niet werkt? Het vaagste is, dat we allebei voor een seconde of 5 internet hadden, om vervolgens weer weg te vallen.

Ik zie uit naar jullie antwoord, we weten ons geen raad...

Je heb een nieuwe router van UPC? dan moet je waarschijnlijk eventjes het IP veranderen van 192.168.1.1 naar 192.168.2.1 of iets dergelijk ;)

Hey nee, geen nieuwe modem; alles nog hetzelfde als in het vorige huis.

Ik heb de IP verandering geprobeerd; ik krijg deze foutmelding:

"Ongeldig DHCP client start IP adres!
Het dient in hetzelfde subnet van uw huidige IP adres te staan."

Laatst bewerkt:
Als het direct aangesloten wel werkt, dan heb ik het idee dat je router geen Internet ip-adres krijgt toegewezen van UPC.

Doe het volgende:
a. Sluit weer een pc aan aan de UPC-verbinding
b. Maak een nieuwe snelkoppeling naar de volgende commando-regel op je bureaublad:
cmd /k ipconfig /release *
c. Rechtsklik op die snelkoppeling, en kies voor "Als Administrator uitvoeren" (niet nodig als je XP hebt. Dubbelklikken is dan genoeg).
d. Koppel de draad meteen weer los van de UPC modem
e. Zet zowel de draadloze router als de UPC modem uit. Minstens een half uur.
f. Zet de UPC modem weer aan en wacht totdat alle lampjes weer zijn gaan branden die aangeven dat hij weer helemaal opgestart is.
g. Zorg ervoor dat de WAN aansluiting (ook wel Internet genoemd) aansluiting van de draadloze router met de UPC modem verbonden is. Zet de draadloze router weer aan. Kijk of er verbindinglampjes gaan branden die aangeven dat een succesvolle verbinding is.
h. Sluit eerst bedraad je pc/laptop aan op een van de LAN aansluitingen van de router, en kijk of je Internet hebt. Ga pas daarna testen met draadloos.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Nu ik verhuisd ben (binnen dezelfde gemeente), werkt deze opstelling niet meer. Zonder router ertussen werkt het internet uiteraard gewoon, maar wanneer ik de router ertussen zet, werkt mijn internet (bedraad) niet meer en kan mijn vriendin ook niet online.

De oplossing lijkt me simpel.
Op het moment dat je 'wisselt' van apparaat (pc of router) dat aangesloten is op de modem van UPC, moet je ook eerst de modem uitzetten.

Wanneer je verhuist, wil het nog wel eens gebeuren dat UPC je verbinding op het nieuwe adres nog niet in orde heeft. Je kunt dan 'intern' doen wat je wilt, maar raakt dan feitelijk alleen maar verder van huis.
Het eerste wat je moet controleren bij UPC of dit geregeld is. Pas hierna kijk je naar evt. problemen in je bestaande (dus verhuisde) situatie.
Omdat daarin niets gewijzigd is, lijkt het zeer onwaarschijnlijk dat dit de oorzaak is.
Het enige wat mogelijk 'zou zijn' is een netwerk in de buurt dat op hetzelfde kanaal uitzendt, maar die vlieger gaat bij jou niet op, omdat je ook bekabeld geen internet hebt.

Het is gelukt.

Alles uitgezet
Kwartier alles uitgelaten
Hierna eerst modem volledig opgestart
Daarna router volledig opgestart
Hierna pas een voor een de computers opgestart en steeds pas de volgende starten als de vorige volledig opgestart is

Ik vraag me af waar het nu aan lag...

Maar de opstelling is volledig hetzelfde (zelfde pc, laptop, modem en router), alleen 2 km verwijderd van mijn oude woning.

Meld eerst maar terug wat het allereerste apparaat was dat je had aangesloten op de nieuwe UPC verbinding. Was dat een pc/laptop ipv. de router, dan heb je in ieder geval een verklaring (zie mijn verhaal en dat van vanveelen).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan