KOST een oplader in stopconctact ALTIJD geld?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lenves

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2010
Het is misschien een vraag die hier niet helemaal thuis hoort, maar ik stel hem toch maar. Ik vroeg me af dat wanneer je een oplader (van mobiel, laptop enz) in je stopconctact hebt zitten, en je het apparaat er zelf niet aan hebt zitten, het dan stroom gebruikt.

Alvast bedankt voor het antwoord. :thumb:

Met vriendelijke groeten,

Lenves

Hoi.....

Ja dat kost dan geld.Niet zoveel als dat er gebruik van gemaakt wordt natuurlijk.

Ja, vandaar ook de massale campagnes om dat niet te doen.
Een stekker niet, een adapter wel. De adapter zet stroom om, en dat proces kost ook stroom.

Niet veel, maar alle sluipstroom bij elkaar opgeteld tikt aan.

lol volgens mij kost dat 0,0001 :P
Per minuut? Dag? Jaar?
Beetje rare uitspraak.

Als je het echt wilt weten zet je er een watt-meter tussen. Voor een tientje te koop bij de Gamma.

wel als je heel nederland bij elkaar optelt niet het individu

ik zal eens vragen wat het kost mn vader betaalt nu de rekening en de pc staat vrijwel 24/7 aan
en heb nogsteeds geen boze vader met een duure stroom rekening gehad

ik heb eerder het gevoel dat er enorm word overdreven met dat soort dingen

ja het maakt uit als je heel nederland bij elkaar optelt maar per individu mwah

wel als je heel nederland bij elkaar optelt niet het individu
Hoe "wel"? Anders kost het geen geld?

Nogmaals: ja een adapter in het stopcontact houden kost geld. We praten hier uiteraard niet over honderden euro's. Maar als jij meerdere adapters aangesloten houdt, gaat dat samen met apparatuur die op stand-by staat wel over tientallen euro's.

ik zal eens vragen wat het kost mn vader betaalt nu de rekening en de pc staat vrijwel 24/7 aan
en heb nogsteeds geen boze vader met een duure stroom rekening gehad
Een pc met een voeding van 450 Watt 24/7/365 kost je zo'n 200€+ extra.

ik heb eerder het gevoel dat er enorm word overdreven met dat soort dingen
Als je dat gevoel hebt, moet je de energietarieven eens vermenigvuldigen met het verbruik. Dan merk je het snel genoeg.

Laatst bewerkt:
10 tallen euro's per jaar?
dus als ik 1 week brood eet heb ik het geld...

deze pc heeft een 600 watt voeding hou er rekening mee dat de voeding naatuurlijk niet op 100% draait constant
en dat er alleen tijdens het spelen van games of het draaien van zware programmas de voeding zwaarder word belast
als de pc niks doet zal deze veel lager liggen

Laatst bewerkt:
Gemiddeld gezin jaagt er om en nabij de 150 euro per jaar aan doorheen met dit soort "gevalletjes"
(standbystanden,opladers etc)
Campagnes zijn er dus niet voor niets.

Laatst bewerkt:
10 tallen euro's per jaar?
dus als ik 1 week brood eet heb ik het geld...

Als jij zo wilt denken, prima. Maar er zijn mensen die elk dubbeltje al omdraaien en voor wie droog brood al wekelijkse kost is. Dan zijn tientallen euro's per jaar een verwelkoming.

Gemiddeld gezin jaagt er om en nabij de 150 euro per jaar aan doorheen met dit soort "gevalletjes"
Ik denk dat de diverse stand-by's van de moderne apparatuur zeker een bijdrage leveren.

deze pc heeft een 600 watt voeding hou er rekening mee dat de voeding naatuurlijk niet op 100% draait constant en dat er alleen tijdens het spelen van games of het draaien van zware programmas
de voeding zwaarder word belast
als de pc niks doet zal deze veel lager liggen

Wat wil je hier nu mee zeggen precies?
Een 600 watt voeding zal niet zo snel ook 600 watt leveren, zelfs niet op piekverbruik.
Maar hoeveel watt de voeding is, is eigenlijk niet zo relevant. Ligt geheel aan het daadwerkelijke verbruik. En dat moet je dus meten, als je het wilt weten.

En dat moet je dus meten, als je het wilt weten.
heb ik geen verstand van
en heb er geen zin in

maar als voor iemand elk dubbeltje teld zeg ik gaa je gang
maar daar hoef ik niet aan mee te doen (zeker met die reclames van deze tijd)

heb ik geen verstand van
en heb er geen zin in
Ja eeh... jij roept dat het meevalt. Dan moet je dat ook niet doen m.i.

maar daar hoef ik niet aan mee te doen (zeker met die reclames van deze tijd)
Nee, je hoeft helemaal nergens aan mee te doen. Maar milieu-technisch gezien zou het een leuke bijdrage en doch kleine moeite zijn.

@firestorm:Ooit komt er een tijd in je leven dat ook jij je energierekeningen zelf moet gaan betalen.:D:D
(en met de huidige olie prijzen die wellicht alleen maar hoger worden zal ook jij aan het bezuinigen gaan)

ik zeg dat ik het overdreven vind ik roep zeker niet dat ik de cijfers weet

Dat zeg ik ook niet. Maar als je de cijfers niet kent, kun je er ook lastig een juist waarde-oordeel aan hangen. Ik geef alleen maar aan dat het meevallen, wel eens tegen zou kunnen vallen.

@firestorm:Ooit komt er een tijd in je leven dat ook jij je energierekeningen zelf moet gaan betalen.:D:D
(en met de huidige olie prijzen die wellicht alleen maar hoger worden zal ook jij aan het bezuinigen gaan)

ooit die tijd zal nog komen ja:evil:

meschien een beetje snoepe van de buurman
maar jah wie ben ik :P
sommige vinden dat nie kunnen beetje verkeerd zijn mag wel eens:evil:

Iedereen zijn verhaaltje weer gedaan nu.

Ts heeft antwoord op de vraag.

Bedankt

Ik zie dat er al heel wat reacties zijn, :d. In ieder geval allemaal bedankt. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan