• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

instellingen persoonlijke macromap

Status
Niet open voor verdere reacties.

oeldere

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 dec 2008
waar kan ik instellen, dat de map met persoonlijke macro's altijd wordt opgestart.

dus tegelijktijd met het openen van excel, wil ik dat de map met persoonlijke macro's beschikbaar zijn.

heb je vragen, laat het gewoon even weten.

Oeldere,

Op deze site vond ik:
Als een macro altijd beschikbaar moet zijn in Excel, selecteert u Persoonlijke Macrowerkmap. Als u Persoonlijke Macrowerkmap kiest, wordt (als deze nog niet bestaat) een verborgen macrowerkmap gemaakt (Personal.xlsb), waarna de macro in deze werkmap wordt opgeslagen. In Windows Vista wordt deze werkmap opgeslagen in de map C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Local\Microsoft\Excel\XLStart zodat de werkmap automatisch kan worden geladen op het moment dat Excel wordt gestart. In Microsoft Windows XP wordt deze werkmap opgeslagen in de map C:\Documents and Settings\gebruikers\Application Data\Microsoft\Excel\XLStart. Werkmappen in de map XLStart worden automatisch geopend wanneer Excel wordt gestart. Als u wilt dat een macro in de persoonlijke macrowerkmap automatisch in een andere werkmap wordt gestart, moet u die werkmap ook opslaan in de map XLStart zodat beide werkmappen bij het starten van Excel worden geopend

Heb je hier iets aan?

Beste Rob,

bedankt voor je reactie (altijd fijn als er mensen reageren).

inmiddels weet ik ook wat de reden was.

bij opties voor excel => invoegtoepassingen => beheren => uitgeschakelde items => stond vermeld personal.xlb deze heb ik gestart en na het (opnieuw) opstarten zijn de persoonlijke macro's weer beschikbaar.

wat wel opvalt is dat ik deze niet terugzie in de actieve invoegtoepassingen voor toepassingen.

maar goed, het werkt weer en dat is het belangrijkste.

bij opties voor excel => invoegtoepassingen => beheren => uitgeschakelde items => stond vermeld personal.xlb deze heb ik gestart en na het (opnieuw) opstarten zijn de persoonlijke macro's weer beschikbaar.
Oeldere,

Fijn dat je het hebt gevonden. Ik heb eens gezocht waar dat dan staat en vond het uiteindelijk (2010). Zo kom ik steeds verder in de verborgen elementen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan