Ik maak een array van 10 groot.
vervolgens vul ik de array in een do while(x != R)
dus zodra (x != R) niet waar wordt, moet ie stoppen, en alle voorheen ingevulde getallen uitprinten.
Ik heb het zelf op 2 manieren opgelost, echter hebben beide manieren een nadeel.
Manier1:
Nadeel van manier1 is dat hij telkens een nieuwe jOptionpane opent voor elke getal in de array.
Manier2:
array converteren naar een String, en die string op scherm afdrukken.
Hierdoor los ik wel het nadeel van manier1 op, maar er komt een andere nadeel bij: voor array waar ik niets ingevuld heb komt er een 0 te staan, ik wil dat hij niets afdrukt voor plaatsen waar ik niets ingevuld heb.
Hoe zorg ik ervoor dat hij alles in een scherm print, zonder de niet ingevulde array af te drukken?
Ik heb er zelf lang over nagedacht, maar kwam niet tot een oplossing.
Bij voorbaat dank.
vervolgens vul ik de array in een do while(x != R)
dus zodra (x != R) niet waar wordt, moet ie stoppen, en alle voorheen ingevulde getallen uitprinten.
Ik heb het zelf op 2 manieren opgelost, echter hebben beide manieren een nadeel.
Manier1:
Code:
for(i = 0; i < 10; i++)
{
if(array[i] != 0(dit zorgt ervoor dat ie niet een nul print waar ik niets ingevuld heb in de array))
{
Joptionpan(array[i];)
}
}
Manier2:
array converteren naar een String, en die string op scherm afdrukken.
Hierdoor los ik wel het nadeel van manier1 op, maar er komt een andere nadeel bij: voor array waar ik niets ingevuld heb komt er een 0 te staan, ik wil dat hij niets afdrukt voor plaatsen waar ik niets ingevuld heb.
Hoe zorg ik ervoor dat hij alles in een scherm print, zonder de niet ingevulde array af te drukken?
Ik heb er zelf lang over nagedacht, maar kwam niet tot een oplossing.
Bij voorbaat dank.