Samsung 22" TFT kapot of niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

niksen

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2004
Geachte forum bezoeker

ik was gister lkkr aan het gamen toen mijn beeld opeens zwart werd
heel raar zet hem uit en weer aan heb ik 5 sec beeld dan wordt het weer zwart
hij heeft de hele nacht uit gestaan en hij doet het nu nog

iemand een idee waar aan dit kan liggen of als dit nog gemaakt kan worden...?

ik heb een Samsung 22" 223SN TFT Wide BL,5ms,D-sub,1000:1,300cd

alvast bedankt...

PS: in de titel staat LG maar tis echt een samsung ik heb een LG tv en daar heb ik me mee vergist en kan het niet veranderen :S

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Misschien een mogelijkheid om de monitor op een andere pc te proberen?

Hallo

Indien op een andere p.c. dezelfde symptomen , controleer dan eens of je heeeel vaag toch geen beeld hebt op dit scherm.

Indien dit zo is , vermoedelijk defekte backlightinvertor.

Peter

ik heb nu de tv(108cm LG plasma) achter de pc en die heeft nergens geen last van dus ik denk echt wel dat het aan dat scherm ligt maar ik zal vandaag ff kijken als ik hem bij iemand anders aan de pc kan hangen

PS:Symptomen defecte scherm

zet hem aan, ongeveer 5 sec beeld(zo als het hoort) dan zwart blijft zwart tot dat je hem uit en weer aan zet dan weer 5 sec beeld(zo als het hoort) en dan wordt weer alles zwart

i'll keep you posted

Hallo

Indien op een andere p.c. dezelfde symptomen , controleer dan eens of je heeeel vaag toch geen beeld hebt op dit scherm.

Indien dit zo is , vermoedelijk defekte backlightinvertor.

Peter

mocht dit hij zijn ....

is dit duur?

Hallo

Een herstelling bij een t.v. technieker kost meestal 1/10 van de aankoopprijs.

Indien je het scherm laat herstellen bij een officieel herstelpunt v/h merk ???

Indien je echter iemand kent die een beetje handig is , uiteraard veeeel minder.

Meest voorkomende defekten met dit symptoom:

Gescheurde soldeerverbindingen.

Defekte eindtransistoren v/h invertorcircuit. (2SC5707 NPN is een veel toegepaste transistor)

Peter

Laatst bewerkt:
Hallo

Een herstelling bij een t.v. technieker kost meestal 1/10 van de aankoopprijs.

Indien je het scherm laat herstellen bij een officieel herstelpunt v/h merk ???

zou ongeveer rond de 100 euro gaan kosten om te laten maken (bij de vobis hier heb ik het beeldscherm ook gekocht)

dit vind ik veel geld aangezien de aanschaf prijs 180 euro was

wat zouden jullie doen laten maken of nog paar 10tjes erbij leggen en een nieuwe halen....

alvast bedankt voor jullie input

Hallo

zou ongeveer rond de 100 euro gaan kosten om te laten maken (bij de vobis hier heb ik het beeldscherm ook gekocht)

Deze winkel bezit geen eigen technische dienst , moet de herstelling ook laten uitvoeren , daarom zijn de herstellingskosten op deze lokatie te hoog.

Ze willen er ook nog eens winst op hebben , en verkopen uiteraard liever een nieuw scherm.

wat zouden jullie doen laten maken of nog paar 10tjes erbij leggen en een nieuwe halen...

In uw geval , zoals ik reeds eerder heb vermeld :

Een lokale t.v. technieker kontakteren , of een bevriende technieker deze eens laten bekijken.

Indien de herstelprijs daar ook zo hoog is , is het nog vroeg genoeg om een nieuw scherm te kopen.

Probeer dan wel uw aankoop te doen bij een deftige p.c. winkel met eigen technische dienst , en niet bij een "dozenschuiver".

Persoonlijk zou ik uiteraard dit scherm zelf herstellen.

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan