Outlook 2010 agenda delen en bewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timmiesch

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2007
Als ik in mijn agenda in outlook naar "mijn agenda delen..." ga dan heb ik daar de keuze tussen:
- de geadresseerde toestaan uw agenda weer te geven
- machtiging aanvragen om agenda van geadresseerde weer te geven

Nu is het geval dat ik wil dat iemand anders mijn agenda beheert.
Dus dat hij naast het inzien ook een item in mijn agenda kan zetten zonder dat vanuit zijn eigen agenda te doen want het betreft dan een afspraak van mij waar hij niet bij betrokken is, maar hij beheert wel mijn agenda.

Is er iemand die hier de oplossing voor heeft?

Hoi,

Tenzij Outlook 2010 'gevorderd' is, denk ik dat dat alleen mogelijk is wanneer je in een bedrijfsnetwerk met een mailserver, zoals Exchange, zit.
Je kunt een andere gebruiker in het netwerk dan machtigen tot het wijzigen van je agenda. In jou gegeven opties is er alleen sprake van 'inzien', maar niet van aanpassen ... etc.

Hallo,

dit betekend dus dat mijn collega enkel mijn agenda kan inzien en niet kan wijzigen/beheren tenzij ik outlook 2010 aanschaf?
en wanneer ik over exchange beschik, wat wel het geval is, hoe zou ik het dan kunnen machtigen?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Als er op je werk een mailserver, zoals Exchange draait, dan kan je een andere gebruiker machtigen tot het beheer van je agenda in Outlook.
De Outlookversie doet er niet zoveel toe.

Hoi,

Als er op je werk een mailserver, zoals Exchange draait, dan kan je een andere gebruiker machtigen tot het beheer van je agenda in Outlook.
De Outlookversie doet er niet zoveel toe.

Hoi, bedankt voor je reactie:)
Ik neem aan dat ik op de exchange server dan deze aanpassing moet maken?

Hoi,

Meestal zie bij een mailserver, dat er een 'interne' accountlijst is wanneer je op 'Aan...' klikt bij het maken van een nieuw bericht.
Als je hierin de betreffende collega aantreft zou je hem/haar zelf moeten kunnen machtigen ..... tenzij de beheerder deze mogelijkheden heeft begrensd.
Ik zou in jou situatie eerst bij de beheerder informeren voor je zelf tijd en energie verspilt door van alles uit te proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan