Hoeveel geld waard is deze pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is altijd lastig met computers.
Ik heb even snel wat prijzen opgezocht en de zelfde pc zou tussen de 500 en 550 nieuw kosten (excl monitor).

Moederbord: €50
Processor: €170
Videokaart: €65
Hardeschijf: €50
Dvd speler: €30
Dvd brander: €30
Voeding: €60
Behuizing: €40

Totale kosten aan onderdelen: €495

Hoe kruw het ook mag klinken, €800 te veel, €400 á €450zou een redelijk bedrag kunnen zijn.

Laatst bewerkt:
EDIT woops niet goed gelezen
800 euro is veelste veel en het zeker NIET waard

die pc heeft Socket 775 (verouderd) hier voor worden geen cpu's meer gemaakt
een 9600GS is GEEN game kaart die is amper 30 euro waard

Moederbord : ASRock 4Core1600Twins-P35
Chipset : Intel P31/P35
Processor : Intel Core 2 Quad Q9400 @ 2666MHz
Fysiek Geheugen : 4096MB (2 x 2048 DDR2-SDRAM )
Videokaart : NVIDIA GeForce 9600 GSO 512
Harde Schijf : Western Digital WD6401AALS-00L3B2 ATA Device (640GB)

je kunt beter weer een pc samenstellen bij azerty is veel beter
Sandy bridge past in je budget

Laatst bewerkt:
@NickRaedts De processor kost nu nieuw nog geen 170 euro..

maar even mijn schatting:
Moederbord: €35
Processor: €120
Geheugen: €30
Videokaart: €30
Hardeschijf: €15
Dvd speler: €10
Dvd brander: €15
Voeding: niet gemeld dus wordt niet meer gerekend
Behuizing: niet gemeld dus wordt niet meer gerekend

Zonder de kast/voeding kom ik uit op 220..
Computers verliezen heel snel hun waarde, dit komt omdat de technologie snel gaat. Zoals als al aangegeven is socket 775 verouderd. Tegenwoordig is 1156 al weer oud. Ook is ddr2 verouderd. En harde schijven dalen heel snel in waarde!
Je videokaart is ook flink verouderd/basickaartje, dus leverd ook niet veel meer op..

Ik denk dat je blij mag zijn als je er 300 euro voor krijgt!

Knetter, ik dacht dat deze nog wel goed was voor deze tijd. :D Maar hij kan toch wel games die nu verkocht worden goed draaien in de maximale kwaliteit?
Deze pc wil ik alleen graag gebruiken voor vrij zware games en virtualisatie. Het zou fijn zijn dat hij ook toekomstige games goed kan draaien.

Het gaat om een 800 watts voeding met de volgende kast: http://store.antec.com/Product/enclosure-gear_for_gamers/nine-hundred-two/0-761345-15920-3.aspx

Over de videokaart gesproken. Naar mijn idee is hij best bij zijn tijd. Maar ik geloof jullie graag!

Big on performance and easy on the wallet, the NVIDIA® GeForce® 9600 GSO 512 GPU powers the visual computing experience by offering immersive, extreme high-definition gaming and video.

http://www.nvidia.com/object/product_geforce_9600_gso_512_us.html

Hij heeft i.i.g. shader pixel 4.1.

Bedankt voor het reageren allen! :D:)

Wij van wc eend adviseren wc eend :P.
Wat ik bedoel te zeggen is dat nvidia dat bij alle producten heeft staan.

Een quote over de Geforce 4 uit 2002:
GeForce4 is the most complete family of graphics solutions—from the ferocious graphics power of the GeForce4 Ti, the world’s fastest GPU; to the multi-display flexibility of the mainstream GeForce4 MX; to the most advanced graphics available, GeForce4 Go.

De kaart is sterk verouderd en zal moderne games niet meer aan kunnen.

nee deze computer is verouderd en niet bij zijn tijd en zeker geen 800 euo waard
de 9600 gso is zwakker dan een 8800GTX en de gtx kis ook al een oude kaart

wil je vrij zware games spelen dan zit je nu echt verkeerd te kijken en is deze pc niet geschikt

en ook al staat er dat het goed voor gamen is, betekent dit dat het gelijk zo is?
nee want het is verkoop praat als je naar benchmarks kijkt zul je zien dat er kaarten uit zijn
die het VEEL beter doen en die jij kan kopen met een budget van 800 euro

nogmaals deze pc = geen goede keuzen en is niet bij de tijd

Laatst bewerkt:
Ik vind het erg lastig.. Ik geloof jullie graag maar kan het ook tegenwoordige games draaien en toekomstige (liefst op hoogste grapics)? Ik wil Vista erop gooien omdat een game niet op Windows 7 werkt.

Hier nog even een screenshot:

hoogste?

dan heb je een verkeerde computer gekocht want de 9600gso is geen game kaart
verder is socket 775 oud q9400 is nog goed maar wil jij in de toekomst upgraden dan heb je een nieuw moederbord + cpu + ram nodig

en dat een game niet op windows 7 werkt maar wel op vista lijkt mij erg onwaarschijnlijk welk spel hebben wij het over?

Dit is duidelijk geen game systeem.

Zoals velen hierboven al aangegeven hebben is het systeem verouderd.
Met dit systeem kun je de huidige generatie spellen misschien op low tot medium spelen.
Toekomstige spellen worden al lastig.

Ik sluit me aan bij de mening van firest0rm

ik ben het zeker niet eens met jullie, , deze kaart draait de games van tegenwoordig nog op ultra high en dat voor een kaart dat bijna 1,5 jaar oud is, net als de kast is zeker 100 euro waard, de kast koste bij mij meer dan 200 euro, ik weet niet wat voor computers jullie hebben maar als jullie pc in 4 of 20 seconden opstart dan praten wij verder over deze game pc, ik heb mijn pc professioneel laten controleren en het blijkt dat hij nog up to date is en goed voor nog eens 3-4 jaar en zeker minimaal 600 euro waard is.

Laatst bewerkt door een moderator:
Welke games speelt hij dan op ultra high? en onder welke resolutie is dat? En hoeveel frames haal je dan(hoeveel AA heb je dan aan staan?)?

Een beetje game pc haalt met bijv. crysis 2 op 1920x1080(16x AA) 60 frames per seconde... zonder AA gaat dit richting de 150 als het niet hoger is...

en voor 800 euro kan ik wel een stuk betere pc in elkaar zetten(met sandy bridge en een leuke videokaart(460 of 68xx))!

ik ben het zeker niet eens met jullie, , deze kaart draait de games van tegenwoordig nog op ultra high en dat voor een kaart dat bijna 1,5 jaar oud is, net als de kast is zeker 100 euro waard, de kast koste bij mij meer dan 200 euro, ik weet niet wat voor computers jullie hebben maar als jullie pc in 4 of 20 seconden opstart dan praten wij verder over deze game pc, ik heb mijn pc professioneel laten controleren en het blijkt dat hij nog up to date is en goed voor nog eens 3-4 jaar en zeker minimaal 600 euro waard is.

klikederklik hier heb je een benchmark uit de oer tijd kun je zien dat een 8800GTS (verouderde kaart) beter presteert dan die 9600gso
verder zal een leek het verschil tussen goed en slecht in de computerwereld niet zien
die kaart is in maart 2008 uit gekomen en het is nu 2011 die kaart is op de benchmark lijst al zeker 3 jaar oud
een pc die opnieuw geinstalleerd is is altijd snel met opstarten die logica van jou klopt totaal niet...
dit is nog minder dan 800 euro en NIEUW en het is velen malen sterker dan wat jij hebt/probeert te verkopen

klik&klik, ben het helemaal met je eens defendos, de kaart staat in het midden en zal dus de toekomstige games makkelijk op medium kunnen spelen :S

Laatst bewerkt:
haha ja maar ik heb een speciale editie van de 9600 mijne is namelijk met 1gb dus, ik zou jullie echt wel benchmarks willen sturen als jullie dat willen en screens ik heb

Meer geheugen maakt een grafische kaart echt niet sneller, het blijft dezelfde 9600-chip dus prestaties zullen nagenoeg gelijk zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan