Kan wifi niet inschakelen op laptop

• Onderwerp starter Onderwerp starter mas
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mas

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2003
Hallo,

Hopelijk zit ik hier in de goede sectie voor mijn probleem.
Sinds een aantal dagen heb ik het probleem dat ik mijn wifi niet kan inschakelen op mijn laptop. De netwerkkaart is correct geïnstalleerd (met de nieuwste drivers, heb deze voor de zekerheid verwijderd en opnieuw geinstalleerd) wordt dus herkend onder apparaatbeheer en als werkende weergegeven. Ik kan het niet aankrijgen met de FN toets en ook niet met de schakelaartje aan de zijkant van de laptop. Wifi staat in de BIOS aan.

Het is een FujitsuSiemens Esprimo laptop met windows 7 enterprise 64bit.

Alvast bedankt!

en je hebt geen nieuwe installatie gedaan op de laptop?
Dus het besturingssysteem is nog origineel.

en je hebt geen nieuwe installatie gedaan op de laptop?
Dus het besturingssysteem is nog origineel.

Wel nieuwe OS,origineel stond er vista op. Maar windows 7 staat er denk ik ruim een half jaar op.

Heb trouwens system herstel gedaan naar vorig week, toen alles nog normaal werkte, maar dat helpt ook niet :(

voorheen vista en nu 7 met 64 bits??
zou je daar niet beter 32 bits van maken.
En siemens heeft geen drivers voor je wifi kaart ??

voorheen vista en nu 7 met 64 bits??
zou je daar niet beter 32 bits van maken.
En siemens heeft geen drivers voor je wifi kaart ??

Dat klopt, vorheen vista en nu windows 7 64bits. Zie ook niet in waarom ik de 32bits zou moeten nemen en waarom deze dan wel zou werken (enige versie die ik heb is de 64bits versie). Tot ong. een week geleden werkte alles naar behoren!

De nieuwste drivers voor de wifi kaart is geinstalleerd (en is windows 7 64bits compatible).

Mijn modem en router doen het prima, het 'probleem' zit 'm in de wifi kaart in de laptop. Deze kan ik niet inschakelen.

en als je via het configuratiescherm naar je kaart gaat.
Kun je dan ook niet inschakelen.

Is het niet iets "suffigs" (om netjes te blijven), dat je ergens op moet rechtsklikken en dan "Inschakelen" selecteren?

Dat zou kunnen alleen ik weet niet waar. Ik kan bij Windows Mobility Center (rechter muisknop op het accu icoon in de werkbalk) zien dat Wirless is off, maar ik kan de knop 'turn wireless on' niet indrukken (deze is grijs).

Ik zit met hetzelfde probleem op een Sony Vaio VGN NS12M onder Vista en heb daarover een nieuwe vraag gesteld. Heb jij de oplossing al gevonden?

Ik zit met hetzelfde probleem op een Sony Vaio VGN NS12M onder Vista en heb daarover een nieuwe vraag gesteld. Heb jij de oplossing al gevonden?

Nee heb nog steeds geen oplossing. Ik heb windows xp op de laptop geïnstalleerd, maar dat mocht niet baten. Nu staat er weer windows 7 op en nog steeds geen wifi (wel via een aparte usb wifi kaartje).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan