Probleem met snelheid KPN

Status
Niet open voor verdere reacties.

PatatjeJoppie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2011
Hallo,

ik heb het volgende vreemde probleem:

- Als ik mijn donloadsnelheid test op speedtest.net komt daar een snelheid uit van 10Mbps.
- Als ik mijn snelheid test op speedtest.kpn.net komt daar een snelheid uit van 2,7Mbps

De test is bedraad uitgevoerd. Onbedraad haal ik overigens dezelfde snelheid op speedtest.net en een hogere (3.5Mbps???) op speedtest.kpn.net.

Kan iemand mij uitleggen wat nu mijn snelheid daadwerkelijk is? KPN al gebeld en die komen morgen langs want volgens hun zou ik 13Mbps moeten halen op mijn adres. Als mijn snelheid nu toch 10Mbps blijkt te zijn en de test op speedtest.kpn.net niet klopt kan ik waarschijnlijk de monteur zelf betalen.

Ben zelf van mening dat de 10Mbps niet kan kloppen want als ik met mijn laptop naar mijn moeder ga met Tele2 is internet daar daadwerkelijk sneller. Daar haal ik ongerveer 13Mbps maar in surfervaring lijkt het wel veel sneller als thuis.

Wie snapt dit?

edit. Als ik een testbestand download komt de snelheid uit op 460kB/s

Laatst bewerkt:
KPN ADSL: zo snel mogelijk de deur uit doen. Betaalde zelf voor 40 mb en kreeg er maar 8.

Verschillen zijn minimaal; 10 mb/s of 13 mb/s dat merk je niet. Je werkt zelf al aan je probleem door de KPN monteur in te schakelen. Hoe is dat afgelopen?

Verder valt er weinig te snappen. ADSL (van KPN) is relatief traag en ik ben nu heel gelukkig met mijn Ziggo wat de snelheid betreft.

Ron

KPN ADSL: zo snel mogelijk de deur uit doen. Betaalde zelf voor 40 mb en kreeg er maar 8.

Verschillen zijn minimaal; 10 mb/s of 13 mb/s dat merk je niet. Je werkt zelf al aan je probleem door de KPN monteur in te schakelen. Hoe is dat afgelopen?

Verder valt er weinig te snappen. ADSL (van KPN) is relatief traag en ik ben nu heel gelukkig met mijn Ziggo wat de snelheid betreft.

Ron

Ben met je eens dat Ziggo sneller is dan KPN maar ok beduidend duurder.
Ben zelf teverden over KPN, al 9jaarr. Zeer stabiele verbinding en nooit problemen.
Mijn snelheid is op 2km vanaf de centrale ok goed te noemen, Zit nu op 13Mbps.

De snelheid die ik eerst maar behaalde was niet 10Mbps zoals jij stelt maar 3,7Mbps. Dit lag aan de modem, ondertussen nieuwe modem gekregen van KPN en snelheid is weer zoals het hoort.

Dus om nou meteen te stellen om KPN de deur uit te doen vind ik een beetje te ver gaan. Maar goed, iedereen zijn mening.

De snelheid die ik eerst maar behaalde was niet 10Mbps zoals jij stelt maar 3,7Mbps
Die stelling was gebaseerd op jouw informatie:
Als ik mijn donloadsnelheid test op speedtest.net komt daar een snelheid uit van 10Mbps

Ziggo "alles in een" is in de duurste variant even duur als KPN ADSL + Ziggo analoog. En ja, de ADSL was stabiel en ik heb 11 jaar bij wxs-planet-kpn gezeten. Maar zoals gezegd, ik betaalde voor een snelheid die niet haalbaar was. Is volgens mij diefstal en een goede reden om daar weg te gaan.

13 mb is een prima internet snelheid en het verschil tussen 3 en 13 merk je inderdaad wel.

Ron

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan