vraag google indexering

Status
Niet open voor verdere reacties.

ajaxboy

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2009
Hallo helpmij'ers,
Ik heb een vraag over de goolge indexering. Wat indexeerd google beter denken jullie: .tk of .co.cc (of iets in die richting) of jounaam.naamhost.nl Dus welke zou hoger komen in de google index?
alvast bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
Domeinnaam maakt niks uit. Er zijn vele faktoren hoe google jouw site indexeert.

Heeft niks met de domeinnaam te maken denk ik, zorg gewoon voor goede meta-tags.

Dat is niet helemaal waar, meta tags worden nog steeds geindexeerd door google. Alleen gaat google er nu anders mee om dan vroeger. Er zijn tal van websites die op het moment alleen worden gevonden door de metatags die ze hebben ingevoerd.

Naar verloop van tijd wordt later wel de inhoud van de pagina geindexeerd maar ook meta tags wordt nog naar gekeken. Hoe google hier precies mee omgaat is mij ook een raadsel maar ze worden nog wel gebruikt, de meta tags.

Maar het belangrijkst is dat je goede relevante teksten op je website hebt staan, dat je website op andere (relevante) websites wordt gelinkt die al hoog staan in de google ranking, etc.

Oke dus als je bijv: een .tk of co.cc domein hebt word dat evengoed als .nl geindexeert door google. Het gaat dus echt om DE inhoud. Toch?

Laatst bewerkt:
Ja anders zou google zeggen ja ik sluit de .tk's buiten omdat ze gratis zijn en dan zou je het discriminatie kunnen noemen eigenlijk.

Ja, daar gaat het vooral over de keywords. Maar er zijn meer <meta>'s! De description-meta bv. speelt geen rol voor de indexering, maar is wel uiterst relevant voor wie de zoekresultaten bekijkt.

Uit www.helpmij:
HTML:
<meta name="description" content="Helpmij.nl is een gratis computerforum om je te helpen met al je computervragen" />
Google-resultaat:

google-helpmij.png

Uit bovenstaande link nog:
Q: Does Google ever use the "keywords" meta tag in its web search ranking?
A: In a word, no.
Q: Does this mean that Google ignores all meta tags?
A: No, Google does support several other meta tags. (...) For example, we do sometimes use the "description" meta tag as the text for our search results snippets.

Wat het criterium is voor het "sometimes", staat er niet bij. Maar ik heb het vermoeden dat als in de description hele andere trefwoorden staan dan de trefwoorden van de <title> en van de content (in <h1>, <h2>'s, <strong>'s e.d.), dat dan minder snel de description wordt overgenomen.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

PS: Toch mooi, een score van nr.1 op de ruim 5 miljoen resultaten. :)

Maar indexeerd Google ook gewoon frame sh** website bijv: .tk want dan kan je toch niet zegmaar .tk/link hoe kan Google dan togg zo alle link vinden. En is het dat slimer om soort .tk te doen of jounaam.naamhost.nl alvast bedankt

Maar indexeerd Google ook gewoon frame sh** website bijv: .tk want dan kan je toch niet zegmaar .tk/link hoe kan Google dan togg zo alle link vinden. En is het dat slimer om soort .tk te doen of jounaam.naamhost.nl alvast bedankt

Dat is inderdaad ook waardeloos! Ik weet niet of dit ook zo is als je het instel als DNS.

Tja ik weet niet of dat kan en hoe? Maare jounaam.hostnaam.nl is dus het beste?

De hostnaam domeinnaam krijg toch zo ie zo? En domeinnamen er aan koppelen kan geen kwaad.

Ja maar ik zoek nu wat linkpartners. (ik heb er al een paar gevonden) Maar ik het dan beter om de jounaam.hostnaam.nl te geven dat ze die op hun website zetten of zal ik die .tk domein geven. Wat is het slimst. (want het is natuurlijk om hoger in google te komen, maar welke is dan het slimst?) P.S. Ik host me site op een gratis host.

Waarom wil je hem alleen als DNS gebruiken? .TK koppel je zo aan je site. Ik bedoel je behoud beide.

Vergeet wat ik vroeg over dns beantwoord alleen de vraag in de qoute
Ja maar ik zoek nu wat linkpartners. (ik heb er al een paar gevonden) Maar ik het dan beter om de jounaam.hostnaam.nl te geven dat ze die op hun website zetten of zal ik die .tk domein geven. Wat is het slimst. (want het is natuurlijk om hoger in google te komen, maar welke is dan het slimst?) P.S. Ik host me site op een gratis host.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan