Opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jellenl

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2010
Hallo,

Ik heb de laatste tijd nogal een hoop problemen met mijn laptop en denk er dan ook over om Windows 7 opnieuw te installeren.
Maar ik heb een paar vragen:
1) Op mijn laptop is Windows 7 voor geïnstalleerd. Is het dan wel mogelijk om Windows 7 opnieuw te installeren? Zo ja, hoe dan?
2) Als je Windows 7 opnieuw installeert wordt dan ook echt ieder bestand verwijderd?
Maar dan ook echt IEDER bestand?

Alvast bedankt,

Geef zoveel mogelijk info over je pc e/o laptop (merk/type e/o model/serienr. en welke versie v.h. besturingssysteem).
Hoe oud is je laptop/pc enz.
Geef ook evt. aan welke antivirussoftware e/o internetsecurity aanwezig is.
Wanneer is je probleem ontstaan, na een update, download, installatie v.e. programma of zomaar ineens?
Geef aan wat je zelf al hebt geprobeerd om het probleem op te lossen.
Succes verder met je vraag (dit is een standaard tekst).

Laatst bewerkt:
sommige fabrikanten maken een verborge partitie op je harde schijf.
doormiddel van die partitie kan je windows 7 installeren.
Als je windows 7 opnieuw installeerd dan kun je het best eerst je bestanden bewaren op een extern medium (usb, externe hardeschijf,andere computer).
de kans is groot dat alle bestanden verwijderd worden.

Maar ik weet nie dat dit bij u het geval is want hiervoor heb ik (zoals hierboven gepost) je laptop type,fabrikant,enz. nodig.

Ik heb de laatste tijd nogal een hoop problemen met mijn laptop .....

Hoi,

Geef in elk geval even merk en type (staat op de onderkant) van je laptop.
Dan is voor 'ons' na te gaan op welke manier je een recovery kunt uitvoeren.
Een recovery betekent dat de laptop weer wordt teruggezet naar de oorspronkelijke situatie.
Dus je bent inderdaad alle eigen gegevens en later geïnstalleerde programma's kwijt. Ook alle updates moet je opnieuw (laten) uitvoeren.

Het kan overigens zijn dat eigen gegevens op een andere partitite worden bewaard. Dat is dan later 'handmatig' geregeld, want standaard staat de map 'Documenten' op dezelfde 'schijf' als die waarop Windows (dus wordt dan verwijderd bij een recovery).
Zelfs al is de harde schijf opgedeeld in twee 'delen' (partities) zoals dat bij Acer vaak het geval is.

Laatst bewerkt:
Ik heb een Acer Aspire 5334 en ik gebruik Windows 7 Home premium.
Het serienummer is: LXPVT020100251E03E1601.
Mijn antivirussoftware is AVG 9.0
Het probleem is ontstaan nadat ik mijn computer uitzette toen hij vastliep. Daarnaa logde ik alleen nog maar in met een tijdelijk profiel.
Toen ik uiteindelijk een nieuw profiel had kon ik opeens bepaalde programma's niet meer installeren (ja ik ben administrator).
Voor de rest heb ik mijn laptop in Juni/Julie 2010 gekocht.
Ook heb ik na aankoop meteen een back-up gemaakt.

Genoeg informatie?

Aha ik heb een knop gevonden waarmee ik de fabrieks instellingen terug kan zetten. Ik probeer dat wel even uit.

denk eraan dat je dan al je gegevens kwijt bent!
Alle belangrijke gegevens heb ik van te voren al op mijn usb-stick gezet en de rest wilde ik gewoon kwijt :P in ieder geval heeft het gewerkt.
Iedereen bedankt voor de moeite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan