• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

offerte schema

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rixhard

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2011
Hallo Iedereen,

Ik ben bezig een offerte schema te maken waarin ik van alles kan bijhouden .

Nu ben ik al een tijdje opzoek naar een formule die als ik b.v.

Cel K1 er Open in zet dat dan de gegevens van cel F1 zich optelllen in een nader te benoemen cel.
Tevens wil ik weten of het mogelijk is om cel K1 de keuzen Open, Gemist en Geboekt automatisch te laten weergeven als je er op klikt?

Ik wacht in spanning af.:thumb:

Groetjes Richard

Cel K1 er Open in zet dat dan de gegevens van cel F1 zich optelllen in een nader te benoemen cel.
Helemaal snappen doe ik dit niet :rolleyes: (zal aan mij liggen) Kan je hier iets met een ALS formule?

Tevens wil ik weten of het mogelijk is om cel K1 de keuzen Open, Gemist en Geboekt automatisch te laten weergeven als je er op klikt?
Kijk eens bij gegevensvalidatie.

Post, als je nog meer vragen hebt even een voorbeeld bestandje - dat "praat" wat gemakkelijker en maakt vaak duidelijker wat je bedoeld.

Succes,

Code:
=SUMPRODUCT((K2:K5999="open")*(F2:F5999))
Ik denk dat je hier verder mee kunt.

Dit stuk snap ik nog steeds niet, en heb ik dus ook geen oplossing voor je kunnen zoeken.

Betreft de validatielijst waar ik het in post #2 over had heb ik in je voorbeeldbestand verwerkt.

Succes,

Bijlagen

Wat mij dan alleen nog niet duidelijk is wat je precies met "Cel K1 er Open in zet dat dan de gegevens van cel F1 zich optelllen in een nader te benoemen cel.
"
bedoelde. Ik hoop dan maar dat de oplossing die Popipipo aandroeg voor je de juiste was.

Ik denk uit je bericht te begrijpen dat je die validatielijst kan gebruiken.

Als je verder geen vragen meer hebt, wil je de topic dan op opgelost/afgehandeld zetten? Heb je nog wel vragen dan vernemen we die graag.

Succes,

Laatst bewerkt:
Dit stuk snap ik nog steeds niet, en heb ik dus ook geen oplossing voor je kunnen zoeken.

Martin dank je wel.
Ik vind het super.

Het stuk wat je niet snapt zal ik proberen uit te leggen.
Op het moment dat je een bedrag in kolom F invult en er open bijzet in kolom K
Dan moet er onder op van regel 6000 Totaal bedrag aangeboden
regel 6001 totaal openstaand
regel 6002 totaal gemist
regel 6003 totaal geboekt
Weer geven en het liefst zo dat als ik in kolom K open verander in geboekt het bedrag direct het totaal van open minder wordt en geboekt meer.

Ik hoop dat ik zo duidelijk genoeg ben geweest.

Groetjes Richard

Kan alleen nu nog niet voor elkaar krijgen dat kolom A tegelijk verkleurt met kolom K.

voorwaardelijke opmaak

kolom K is gemaakt met voorwaardelijke opmaak.

excel 2007
start => voorwaardelijke opmaak.

als je de criteria voor kolom A weet, kun je via deze manier ook de voorwaardelijke opmaak van kolom A opmaken.

kolom K is gemaakt met voorwaardelijke opmaak.

excel 2007
start => voorwaardelijke opmaak.

als je de criteria voor kolom A weet, kun je via deze manier ook de voorwaardelijke opmaak van kolom A opmaken.

Beste Oeldere,

Er wordt geen criteria aan Kolom A gesteld.
Op het moment dat Kolom verkleurt moet Kolom A ook mee kleuren.

Richard

Wat |Oeldere bedoeld is dat je de VW-opmaak van kolom A laat kijken naar de waarde in kolom K en daat de kleur op laat afstemmen.

Succes,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan