batch bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Renee123

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2009
Beste mensen,

Om te switchen tussen één beeldscherm en DualView (als ik bijv. mijn tv aansluit), moet ik via Nvidia-instellingen in m'n system tray -> rechtermuisknop -> nview beeldscherminstellingen -> DualView.
Nou wilde ik dit switchen graag wat makkelijker maken, bijv. door een batchbestand. Maar het probleem is dat ik nergens dat Nvidia-programma kan starten, dus ik dacht... als ik nou een batchbestand maak waarbij de muis naar een bepaalde positie gaat (dat picto staat altijd op dezelfde positie in de systray) en dan op rechtermuisknop en vervolgens naar de volgende positie etc. etc.
Iemand een idee hoe dit werkt?

Ik had op internet dit stukje batch-file gevonden, maar ik krijg dat niet werkend:
You can move the mouse cursor to a given postion.
MOV AX,0
INT 33H ;Reset mouse.
MOV AX,1
INT 33H ;Show the cursor.
MOV AX,4 ;Position mouse cursor function.
MOV CX,1 ;Column * 8 in mode 3.
MOV DX,1 ;Row * 8 in mode 3.
INT 33H ;Do it.

Heb je geen mogelijkheid om daar gewoon een hotkey voor in te stellen ?
Ik geloof dat er een tabje Hotkeys tussen zit bij de Nvidia settings, maar dat weet ik ff niet zeker.

Heb die hotkeys niet kunnen vinden. Je kan wel met profielen werken, maar dan blijft het nog steeds veel heen en weer klikken en die profielen werken ook niet helemaal (hij past heel even de resolutie aan, zodat al m'n pictogrammen op het bureaublad verschuiven :s). Dus vandaar dat ik op zoek ben naar een automatisch aangestuurde muis.

Heb die hotkeys niet kunnen vinden. Je kan wel met profielen werken, maar dan blijft het nog steeds veel heen en weer klikken en die profielen werken ook niet helemaal (hij past heel even de resolutie aan, zodat al m'n pictogrammen op het bureaublad verschuiven :s). Dus vandaar dat ik op zoek ben naar een automatisch aangestuurde muis.

Hmm ok, maar het moet makkelijker kunnen:

http://developer.download.nvidia.co.../common/src/NvCpl/docs/NVControlPanel_API.pdf

Kijk in dit doc even bij Command Line options ...

Description Attach a display to the desktop. This command disables nView multiview
modes, such as Clone or Spanning, and enables Dualview.
Format rundll32.exe NvCpl.dll,dtcfg attach <display#>
Example rundll32.exe NvCpl.dll,dtcfg attach 2

Attaches display #2 to the desktop. (Can also be accomplished using the
Windows Settings page).

Yeah! Das inderdaad veel makkelijker en precies wat ik bedoelde :)

Edit: Hmm, toch iets te vroeg gejuicht... Het werkt prima, alleen heb ik dat pdf'je geopend (in Firefox) en die is na het switchen ineens helemaal zwart :s Met F5 krijg ik 'm wel terug, maar das toch apart? Op de normale manier switchen heb ik dit probleem niet. Dus via rundll32.exe NvCpl.dll,dtcfg attach 2 doet ie toch iets anders dan wanneer ik het zelf doe...

Laatst bewerkt:
Yeah! Das inderdaad veel makkelijker en precies wat ik bedoelde :)

Edit: Hmm, toch iets te vroeg gejuicht... Het werkt prima, alleen heb ik dat pdf'je geopend (in Firefox) en die is na het switchen ineens helemaal zwart :s Met F5 krijg ik 'm wel terug, maar das toch apart? Op de normale manier switchen heb ik dit probleem niet. Dus via rundll32.exe NvCpl.dll,dtcfg attach 2 doet ie toch iets anders dan wanneer ik het zelf doe...

Dan zou je toch zeggen dat je nog een of andere optie mist achter het commando (wellicht een timeout of profiel), ik zou alleen echt niet weten welke dat moet zijn ..

Dus je kan bv rundll32.exe NvCpl.dll,dtcfg attach 2 niet in een batch file zetten en uitvoeren ?
lol, de termen vliegen me om de oren waar ik niks van snap / mee kan... Maar hier weet ik het antwoord wel op: JA! Je kan het in een batch-bestand zetten en dan uitvoeren (al krijg je dus wel een raar zwart scherm bij pdf'jes die ik in firefox geopend heb).

lol, de termen vliegen me om de oren waar ik niks van snap / mee kan... Maar hier weet ik het antwoord wel op: JA! Je kan het in een batch-bestand zetten en dan uitvoeren (al krijg je dus wel een raar zwart scherm bij pdf'jes die ik in firefox geopend heb).

I know, en je kan het ook omzetten naar .exe ... lekker belangrijk ook, het is voor thuis en niet in een bedrijf met domein en bepaalde security policies.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan