AC7G9QJH IDE controller ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrelnoot

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Hallo ! :)

Eergister bleef mijn pc hangen bij het opstarten, op het scherm met het computermerk ( Acer ). na de 3e keer lukte het uiteindelijk om door te starten, maar hij bleef ontiegelijk lang ( langer dan normaal ) windows vista laden ( het overbekende laadbalkje/streepje ). Toen de boel uiteindelijk was doorgestart, ging ik zoeken naar de oorzaak. Pc recent gescant op virussen en spyware ( met avast, spybot, malwarebytes, iobit security ), niks gevonden, dus dat is al goed. ook even met ccleaner eroverheen gegaan, wat ik zowiezo elke dag doe, ook dit hielp niet. Bij opstarten start er naast de bekende windows services, niets bijzonders op, alleen de virusscanner, een service van ATI en realtek.

toen besloot ik te kijken of er misschien een driver probleem was, bij apparaat beheer. Ik zag daar ( zie screenshot ) een uitroepteken staan bij " opslagcontrollers ".
2ymukxs.jpg

Ik had nog een programma dat drivers scant en ze eventueel update, dat heb ik gedaan, en een aantal drivers zijn vernieuwd, waarvan ik dacht dat dit probleem wel verholpen zou zijn. niet dus, de uitroepteken staat er nog steeds :(.
Dus doe ik beroep op de helpmij-ers hier die mij hopelijk kunnen helpen :) Zelf heb ik geprobeert het te verwijderen, in de hoop dat het zich opnieuw installeerd, maar het blijft dus terugkomen met die uitroepteken.

Als jullie nog meer info willen, hoor ik het graag :d

mijn pc:

acer Aspire T671
2.80GHZ Intel dual core
4 GB RAM ( maar omdat het een 32 bits vista is, word natuurlijk maar 3 gb gebruikt)
Windows Vista home premium, up to date

Hoi,
installeer de chipset opnieuw.
Heb je soms het programma alcohol 120% op je pc? Indien ja dan wacht nog maar even met die chipset.

Laatst bewerkt:
heb de drivers gedownlaod en zal vanaaf als ik het minder druk heb installeren, bedankt voor de snelle reactie :D. De drivers op de acer site zijn wel van 2008.. kan dat erg veel kwaad ?

Nee hoor, dat zijn toch de nieuwste drivers alleen zijn er daarna geen nieuwere uitgebracht. Maar om op die opslagcontroller terug te komen, maak je gebruik van virtuele schijven? Want dan is het wellicht niet nodig om je chipset te herinstalleren, dan ligt het probeem wellicht ergens anders.

Heb net even snel alnog een gaatje kunnen vinden om ze opnieuw te installeren, kan nooit kwaad denk ik zo :). Maar de uitroepteken is nog steeds niet weg in apparaatbeheer.. Er was ooit wel een virtuele schijfaangemaakt door een programma genaamd "deamon tools ", moest toen een spel uitpakken ( of mounten, of hoe dat dan ook heet :d ), en toen is die virtuele schijf aangemaakt, die zie ik inmiddels niet meer in verkenner staan.

Ook bleken er uitroeptekens te staan bij stations van de internet cardreader ( hij geeft aan 4, terwijl er 6 ingangen zijn ), cardreader werkt gewoon en de uitroeptekens zijn ook weg, maar hij geeft nog steeds 4 stations aan, wat daarvoor niet zo was. Dus feitelijk zijn er 3 stations weg ( 2 van de reader, en 1 virtuele schijf )..

Dat uitroepteken heeft idd met die vroegere virtuele schijf te maken. Je geeft aan dat je Ccleaner gebruikt, laat je het registry ook wel eens controleren?

ps: omdat het een foutcode 39 bevat bij eigenschappen, kwam ik met zoeken op internet deze helpmij topic tegen, zou dit ook werken ?

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/259945-code-39

op een ander forum las ik dit ( omdat ik eerst dus deamon tools op mijn pc had );

You guys may well have found this solution already but for anyone else who comes looking.

It's a hangover from daemon tools or another virtual drive program you've used.

find the driver in Windows/system32/drivers
(If you find a suspicious driver google it and see what it is)

Mine was sptd.sys (I'd been using daemon tools lite)
On another forum I heard the driver name might start with st3

Delete it (in my case I renamed and moved it to make sure it worked but didn't screw anything else up)

disable and uninstall the problem device in device manager.
It won't come back when you restart.

Laatst bewerkt:
Dat uitroepteken heeft idd met die vroegere virtuele schijf te maken. Je geeft aan dat je Ccleaner gebruikt, laat je het registry ook wel eens controleren?

meestal wel wekelijks, ook met registry mechanic, en de ingebouwde registerscanner in Advanced system care van iobit.

Verder speurwerk blijkt idd dat het te maken heeft met die virtuele schijf van deamon tools, mensen met dat probleem, hebben ook die zeer lange opstarttijd... dus het probleem ligt degelijk in die hoek dus. nu ga ik proberen met wat er werd uitgelegd in die helpmij-link die ik vond, dezelfde advies vond ik ook elders, en schijnt te werken. Kwa die deamon tools drivers betreft, heb ik niks gevonden.

tevergeefs, nu is vista helemaal naar zn grootje, bij het laadbalkje bevriest ie, en start ie opnieuw op, ik kom dan uit op een windows foutherstel, en doorstarten via veilige modus, of welke modus dan ook, gaat ook niet meer.. :( . de windows installatie schijf wilt ie op een 1 of andere manier maar niet pakken :confused:

zit nu maar op een oude vertrouwde pentium 3

Laatst bewerkt:
Heb je de opstartvolgorde veranderd? (Bios of speciale toets F11-F12F10 kan ook)

via F12 erin gekomen, en kon zo booten via de cd, en instructies gevolgd ( computer repareren ), hij zegt dat het gerepareerd is, en vraagt voor een herstart, maar ook dan loopt het op niks uit, herstart ie en kom ik weer bij het foutherstelmenu uit..

bleh, wist niet dat zo'n progje zoveel moeilijkheden en ellende met zich meenam :eek:

besloten om vista opnieuw te installeren, dingen zoals muziek, video's, en foto's waren toen overgezet en verdeeld op een andere partitie en externe harde schijf ( goddank ), spellen en dergelijke ben ik wel kwijt, is gewoon weer kwestie van installeren en op donkere dagen er weer eens voor gaan zitten, weet wel dat ik deamon toold NIET ga gebruiken..

Laatst bewerkt:
Je bent tenminste zo slim geweest om belangrijke dingen op een andere partitie te zetten, het is niet slecht om eens opnieuw te installeren als je zo'n problemen hebt.
Ja die problemen van Deamon Tools, Alcohol 120% en al dat ander van hetzelfde soort programma's zijn al langer bekend, daarom heb ik me daar altijd ver van af gehouden.
Je krijgt er iig weer een snellere pc van! :thumb:

Je bent tenminste zo slim geweest om belangrijke dingen op een andere partitie te zetten, het is niet slecht om eens opnieuw te installeren als je zo'n problemen hebt.
Ja die problemen van Deamon Tools, Alcohol 120% en al dat ander van hetzelfde soort programma's zijn al langer bekend, daarom heb ik me daar altijd ver van af gehouden.
Je krijgt er iig weer een snellere pc van! :thumb:

toevallig paar maanden terug een externe HD gekocht waar ik alle films en foto projecten had opgeslagen, en mijn muziek naar een andere partitie. Er zat nu helaas niks anders op, als reparatie via cd niet werkte, kies ik voor de andere, opnieuw installeren en uit mijn hoofd zo'n beetje alle programma's opnieuw downloaden en installeren. Het is voor mij in ieder geval ook een goede les geweest.

Daarnaast was het ook een tijd geleden ( 2009 ) dat vista opnieuw erop ging, dus het is gelijk ook maar een frisse pc, elk nadeel heeft zijn voordeel in dit geval :d. Hij is nu zo'n beetje alle updates opnieuw aan het binnenhalen, wat lang duurt, maar ben al blij dat ie weer normaal start :).

In ieder geval erg bedankt voor de hulp :thumb: :d

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan