outlook 2010 start traag op - hele grote PST bestanden.

• Onderwerp starter Onderwerp starter joog
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

joog

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2001
onlangs ben ik overgestapt van outlook 2007 naar 2010.

in principe naar tevredenheiod, maar het geval is wel dat outlook erg traag opstart.

na onderzoek blijk ik 3 *.pst bestanden te hebben. in totaal 23 gig! (allemaal zelfde datum modified)

ik kan me voorstellen dat die de boel wat vertragen.

ik heb outlook.pst (ruim 17 gig) , outl*mijn emailadres*-000000012.pst (5,5 gig) en archive.pst (496,265 kb)

hoe kan ik die pst kleiner maken, en, hoe kan ik outlook sneller laten opstarten?

Is het ook echt nodig om die archieven in je mailbox open te hebben staan ?
Je kan ze evt gewoon sluiten en op elk willekeurig moment kun je ze weer openen (als je maar onthoudt waar die PST bestanden staan ;)), voor je huidige mailbox zou ik de archiveer functie gebruiken om alles tot een bepaalde datum te archiveren in een nieuwe PST en de oude archieven sluiten (dat wil niet zeggen dat ze dan verwijderd worden) ... het is ook maar net hoe vaak je een archief nodig hebt en of het nut heeft om die altijd te laden in Outlook.

open hebben staan?

dank voor reactie.

ik weet niet of ik ze open heb staan.

ik heb ze in windows gezocht, en zag daar die pst bestanden. hoe weet ik of ik ze open heb staan?

dank voor reactie.

ik weet niet of ik ze open heb staan.

ik heb ze in windows gezocht, en zag daar die pst bestanden. hoe weet ik of ik ze open heb staan?

Dat zie je in je Outllook, bovenaan staat je mailbox waar de mail binnenkomt en daaronder zie je als het goed is nog een paar mappen ... standaard heet een archief "Persoonlijke mappen" ..

Ik vind een outlook pst van 17 gig sowieso al bizar. Kom op zeg, voor hoeveel jaar mail zit daar wel niet in? Misschien inderdaad archiveren en lekker ergens opslaan. Wellicht een keer aan outlook koppelen als je ze echt eens nodig hebt. Ik probeer mijn outlook pst op z'n max 1 tot 2 GB te houden.

bestandslokatie sluiten

met rechtmuisknop erop gaan staan en bestandlokatie sluiten gedaan. en nu ga ik opniuew opstarten, kijken of dat helpt....

Nu moet ik toch even kwijt, de upgrade van office 2007 naar 2010 was bij ons op het werk ook niet echt een succes. Het pakket is zo groot geworden en de uitvoerbare programma's zijn trager als bij 2007. Moet ook kwijt, je kunt wel een stuk meer doen met de software.

grtjs jjw

met rechtmuisknop erop gaan staan en bestandlokatie sluiten gedaan. en nu ga ik opniuew opstarten, kijken of dat helpt....

Minimaal denk ik, zolang je actieve mailbox 17 Gb is. De volgende stap is Archiveren lijkt me ;)

nog steeds traag, langzame outlook 2010

Al lange tijd stoor ik me aan de langzame outlook. Auto-archiveren hielp niet. Ik wil er nu ns goed induiken en het oplossen.

Er zijn nogal grote *.pst bestanden die volgens mij de boel vertragen, zeker bij het opstarten.

mijn vraag is: hoe kan ik outlook zo 'licht' mogelijk krijgen?

en, nav hierboven: hoe 'sluit' ik een archief?

Jochanan

Hoi Joog,

Als je je bestanden gearchiveerd hebt (en dus een standaard pst overhoudt die niet groter is dan pakweg 1GB), dan kun je je archief nog even ontkoppelen

file - account - account settings - tabblad data files

Klik dan op de archief file en klik remove.

Het bestand wordt dan uiteraard alleen ontkoppeld, niet verwijderd.

ben er bijna

dank error53 voor je antwoord.

ik snap het wat beter. archive.pst is idd om en nabij 1 gig.
Als ik het grootste vehikel wil ontkoppelen, het volgende probleem.

bestandsnaam is: OutlMIJNNAAM@gmail.com-00000012.pst (26,6 gig!)
indeling is Outlook-gegevensbestand

als ik dan bij tabblad datafiles (bij mij 'gegevensbestanden') op OutlMIJNNAAM@gmail.com-00000012 klik en verwijderen doe, zegt ie: Dit gegevensbestand is gekoppeld aan een email-account. Gebruik het tabblad E-mail als u het gegevensbestand wilt verwijderen.'

Als ik dan op tabblad email ga, zie ik mijn emailadres, en in het grijze gebied eronder staat: het geselecteerde account bezorgt nieuwe berichten op de volgende locatie:
OutlMIJNNAAM@gmail.com-00000012\Postvak IN - in gegevensbestand C:\...\in gegevensbestand C:\...\OutlJochanan.Westra@gmail.com-00000012.pst

het lijkt erop dta ik hem daarom niet kan ontkoppelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan