• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

klant toevoegen aan database dmv macro lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

peetje80

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2011
Hallo,

Ik krijg het niet voor elkaar om een nieuwe klant toe te voegen aan mijn database.
de situatie nu:
blad1 --> voorblad met ruimte om NAW in te vullen
blad2 --> database met alle gegevens

wat doe ik: macro opnemen
de invulruimtes op blad 1 selecteren, naar blad 2, na laatste klant selecteer ik de rij
en klik ik op transporteren, terug naar blad1 en inhoud van invulcellen wissen.
macro stoppen met opnemen.
dit werkt.
maar dan,...
als ik nieuwe NAW invul komt het allemaal op dezelfde rij te staan en wordt niet vervolgt naar beneden.

En nog een vraag.
Ik wil op het voorblad ruimte maken dat er naar een klant uit de database gezocht kan worden, zonder dat de rest van de klantgegevens zichtbaar is, dit om samen met klant te controleren of alle gegevens juist zijn. (evt met optie om te wijzigen, niet noodzakelijk)

Ik gebruik excel 2010.

Alast bedankt voor het lezen en de eventuele antwoorden.

Het lezen is geen probleem, een zinnig antwoord geven zonder voorbeeldbestand wordt al iets moeilijker.

Ik zal aan het einde van de dag/begin avond een voorbeeldbestand bijvoegen.

Hier het voorbeeld bestandje alle gevoelige gegevens weggehaald.
zoals je ziet ben ik niet heel ervaren met excel en ben ik net bezig dit op te zetten.
Op dit moment is dus het belangrijkste om klanten toe te voegen zodat alle personeel (3 personen) dit makkelijk kan doen.
Bekijk bijlage ideetje programma - kopie.xlsx

Ik kan het bestand niet met de macro's versturen dus als gewone werkmap verstuurd (of kan dit anders?)

Ik weet dat er makkelijke kant en klare programma's bestaan, maar ik vind het een uitdaging het zelf te doen.

Ik kan het bestand niet met de macro's versturen dus als gewone werkmap verstuurd (of kan dit anders?)

Als je bestandje macro's bevatten is het beter dat je het inpakt Zip formaat of Rar formaat , zippen kan je heel eenvoudig doe een rechtermuisklik op het icoontje van je bestand ( daar waar het opgeslagen staat in de verkenner ) dan selecteer je " kopiëren naar " en dan selecteer je " Gecomprimeerde (gezipte ) map " .

Code:
Sub klanttoevoegen()
'
' kkanttoevoegen Macro
'

'
    Sheets("Klanten").Range("C65536").End(xlUp).Offset(1) _
            .Resize(, 9) = WorksheetFunction.Transpose(Range("I16:I24"))
    Range("I16:I24").ClearContents
End Sub

Ik ben even uit de running geweest.

Ik krijg het nog niet voor elkaar.
Met die code's om de macro? aan te passen kom ik niet echt uit.

Wil je misschien de handelingen uitleggen wat ik moet doen?
bijv. knop aanmaken, macro opnemen, op blad gegevens selecteren, knippen/copy, naar volgend blad (en ik denk dat ik daar de fout in ga) transporteren of plakken, terug naar 1e blad leegmaken.

alvast bedankt.

Heb de klanttoevoegen-macro van Warme Bakkertje ingevoegd op de correcte plaats.
Voor de rest heb ik niets gedaan dus....

Succes, Cobbe

Bijlagen

Hallo Cobbe,

Het lukt nog niet:( wanneer ik nieuwe gegevens invoer komt dat steeds op dezelfde regel te staan. ipv op de vogende regel.

mvg petra.

Probeer het eens zonder de 'lijst' in tabblad 'klanten'.

zonder de lijst komt het, na invoeren van geb datum, bij klantnummer.

(ik had verwacht dat het een paar knopjes klikken was en klaar, helaas niet hahaha)

het is gelukt.

Ook bij de vorige bericht , ik was zo'n doos dat ik steeds het verkeerde bestand opende:confused:.

Ik wil jullie heel erg bedanken voor de moeite die is genomen.:D

Zet je de vraag dan nog even op opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan