• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

percentage berekening

Status
Niet open voor verdere reacties.

spokkem

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2008
Hallo

in het bestand wat bijgeleverd is lukt het me niet om de berekening compleet te krijgen.
ik wil dat in de formule komt de brekening komt met tussen de 50-60%.
ik vul dus in het voorbeeld in de leeftijd de rusthartslag en onder percentage kan ik nu alleen maar 50 of 60 invullen en dan rekent hij het uit maar ik wil kunnen invullen tussen de 50-60%. ik heb de vakjes grijs gemaakt die ingevult moeten worden.
ik hoop dat ik zo duidelijk genoeg ben overgekomen. help:o

Bijlagen

onder percentage kan ik nu alleen maar 50 of 60 invullen en dan rekent hij het uit maar ik wil kunnen invullen tussen de 50-60%.

Ik heb je bestand bekekn, ik kan in de grijze vlakken alles invullen, van 1 tot . . . .
Kan je iets specifieker zijn in de vraagstelling?

ik wil in het grijze vak % in kunnen vullen 50-60 kan dit of kan ik alleen maar 50 of 60 invullen.

Als ik in jou bestand 51 invul of 51% zie ik geen verschil in de andere getallen.
Mocht jij dat wel zien dan zou je de celopmaak voor de grijze cellen nog kunnen aanpassen. Celeigenschappen >>> aangepast >>> in de regel onder "type:" de volgende opmaak ingeven 00"%" >>> klik op OK. Nu hoef je niet elke keer die % toets te gebruiken en staat hij er wel.

Succes,

Thankyou

we begrijpenn elkaar verkeert ik probeer het nog eens uit teleggen
ik wil in het vakje percentage in vullen 50-60 dus geen 51 of 52 enz maar alleen de percentages die verder onder in het document staan in de tabel
ik voeg een doc bij met invulling

Bijlagen

Oké, en dat moet dan op alle grijze vlakken kunnen?

Dat roept de volgende vraag op:
In jou voorbeeld geef je aan 60-70%, waarmee moeten de formules dan gaan rekenen?
is dat 60 of 70%, of misschien 65%

P.S.
Het is gewoon Martin hoor . . .

sorry Martin

de percentage berekening is alleen van toepassing op het percentagevlak en komt dan uit in het vak waar de formule staat die nu over de plas is de andere grijze vlakken zijn alleen de vlakken waar wat ingevult kan worden om de berekening compleet te maken.
Waarmee moet de formule nu gaan rekenen dit is nu de essentie van de vraag kan dit door in het vak in te vullen daadwerkelijk 60-70 dus dat dit hiet altijd tussen ligt.
dus geen 60 ook geen 70 ook geen 65 maar tussen de 60-70
kan dit dus niet dan moet ik met de persoon waar ik dit voor maak vragen of er ook enkel een getal in mag staan. maar die persoon zie ik maandag pas weer.
hopende dat dit wat duidelijkheid schaft.
alvast bedankt voor de moeite

crazyputje

bedankt voor de reactie.
dit is ook een oplossing die had ik ook al bedacht maar toch bedankt.
mijn vraag is of ik in dat ene vak mag of kan invullen 50-60 als een invul gegeven of weet excel daar geen weg mee.

Als hier een "vast getal" kan komen dan kan je die vaste getallen kwijt in de cellen H36:H40. De formule in J24 zou je dan kunnen aanpassen naar:
Code:
=ALS(B25="";"";(B25-D25)*VERT.ZOEKEN(F25;F36:H40;3;0)/100+H25)

Of in het engels:
=IF(B25="","",(B25-D25)*[COLOR="red"]VLOOKUP(F25,F36:H40,3,0)[/COLOR]/100+H25)
Nu zie je dus dat de verwijzing in de originele formule naar cel F25 vervangen is door het rode stuk. Zo zou je de andere formules ook kunnen aanpassen.

Succes,

Martin

bedankt
als het een vast getal wordt dan pas ik zeker deze oplossing toe.
alvast bedankt voor de moeite.

mijn vraag is of ik in dat ene vak mag of kan invullen 50-60 als een invul gegeven of weet excel daar geen weg mee.

Rechtsreeks weet excel daar geen raad mee, via een omweg kan het vaak wel.
zie mijn vorige bericht, hier in het bestandje.

Succes,

Bijlagen

Martin

zou je het bestand willen opslaan als een 2003 ik heb geen 2007 office.
alvast bedankt

Martin

bedankt ik ga dit toepassen en kijken of de persoon het er mee eens is.
bedankt voor de snelle oplossing en de tijd die je er in gestoken hebt

vr gr spokkem

Als de persoon het goed vindt, zet dan maandag de vraag op opgelost/afgehandeld, zo niet dan zien we graag de vraag retour hoe het wel moet.

Tot maandag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan