aankoop nieuwe pc, wat is het beste

Status
Niet open voor verdere reacties.

martens

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2004
Hallo,

Ik ben bezig met de aankoop van een nieuwe pc, ik zoek iets waar ik gewoon op kan internetten en waar de kinderen op kunnen gamen e.d.
De nieuwe pc moet groot genoeg zijn om moderne game's makkelijk aan te kunnen.
Ik heb wat onderzoek gedaan en kom zelf bij de volgende processors met grafische kaarten uit, ik zou graag weten welke van de 2 matche's het beste is:

een Intel core i7 870 processor 2.93ghz met de Nvidia GeForce GTX 570 grafische kaart of een intel core i7 2600-460 8mb 3.4 ghz processor met de Nvidia GeForce 460 GTX grafische kaart.

Misschien heeft iemand van jullie een andere samenstelling welke beter aan te raden is of iets anders waar ik op moet letten bij de samenstelling of misschien een ander idee.

groetjes Peter

Goedemorgen,

Misschien is het handig om het budget erbij te vermelden en denk dat de tweede optie van je de voorkeur zal hebben . vooral i.v.m. de processor videokaart kan dan later altijd nog een update krijgen. En moet er ook nog een Os bij

Laatst bewerkt:
Hallo Modag,

Het budget is tot max 1000 euro

Kun je mij misschien ook uiteggen waarom optie 2 beter is, ik weet nog niet zo heel veel van pc's

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb het systeempje van hierboven een beetje aangepast. ik heb de i7 vervangen door een i5 (die zijn ook heel snel maar goedkoper) en ik heb er een ssd in geplaatst. (ssd = snelheid) En ik heb er in de plaats van 6gb geheugen er 4 gb geheugen ingestoken. (deze zijn geoptimaliseerd voor het gebruik met de i3,i5,i7 processoren.

click me

@lord4163,

Mis alleen de OS maar misschien heeft hij deze al, maar zeker een goede optie.

lord dat is PC3-8500 ram niet snel genoeg voor een Core I5 2500
en de voeding kan een heel stuk goedkoper

Hallo allemaal,

Wat hier allemaal uitgelegd word is voor mij allemaal wat te hoog gegrepen ik ben niet zo'n pc techneut maar ik ben wel heel blij dat mij advies gegeven wordt.
Modag je hebt het over het missen van een OS, Wat is dit?

mvg Peter

Welk van de hierboven samengstelde systemen is voor mij het beste geschikt, ik moet er een jaar of 4 mee vooruit kunnen en de kinderen moeten voldoende capaciteit hebben om te gamen ook 3D game's.
Ik heb nog nooit van de leverancier Azerty gehoord, is die betrouwbaar en Word de pc helemaal geinstalleerd geleverd of moet alles zelf gemonteerd worden, hoe zit het met garantie en als er iets stuk gaat hoe is dan de reparatie geregeld (ophalen of opsturen)?

Hallo lord4163,

Kun je mij het verschil tussen het systeem dat jij hebt samengesteld en dat van Modag en van Crazyputje proberen uit te leggen, ik weet niet welke grafische kaarten en moederborden e.d. het beste zijn, ik weet alleen dat er veel werk geheugen aanwezig moet zijn en vertrouw helemaal op jullie uitleg.

mvg Peter

verschil tussen mijn systeem en dat van Modag:

- minder geheugen maar sneller geheugen (ik denk niet dat je 6GB nodig hebt, 4GB is voor de meeste games zeker genoeg)
- i5 in plaats van de i7 omdat die +- 100 euro goedkoper is (is een beetje trager, maar echt niet veel trager hoor)
- een SSD waar je windows 7 en andere applicaties die je veel gebruikt kan opzetten (SSD is vele sneller dan een normaal Hdd, dit zorgt dat je computer sneller opstart en dat je applicaties sneller starten)

zonder assemblage
met assemblage
met assemblage en windows installatie (windows installatie is heel gemakkelijk en dit kun je beter zelf doen)

Laatst bewerkt:
Hallo crazyputje,

En wat is het verschil in grafische kaarten dat jullie gekozen hebben, ik weet dat de ene meer geheugen heeft is dit belangrijk?

mvg Peter

Hallo crazyputje,

Het verschil in de systemen die jullie samengesteld hebben is nog geen 50 euro is het dan misschien verstandiger om een i7 in plaats van een i5 te kiezen aangezien ik er toch wel een jaar of 4-5 mee vooruitwil.

mvg Peter

Er zit ook een i7 2600 in. Het enigste wat in mijn configuratie mist is een SSD, kan je altijd nog kopen in de toekomst.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan