PC Componenteninformatie!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rajeev

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2009
Beste mensen,

Ik ben bezig om een eigen PC zaak op te zetten, het is voor de duidelijkheid geen illegale winkel, ik zal alles eerlijk doen :)

Ik wil onderdelen gaan verkopen, maar ook PC's assembleren. Maar de een wilt een goedkope computer, en de ander wilt een dure/superkwaliteit computer.

Kunnen jullie mij helpen met de volgende merken te beoordelen?

Keuzes: Zeer goed (Cijfer: 10, 9)
Goed (Cijfer: 8, 7)
Gaat wel (Cijfer: 6)
Slecht (Cijfer: 5, 4)
Zeer slecht (Cijfer: 3, 2, 1)
Ik heb al een paar:

***Moederborden***

MSI = Zeer goed
Intel = Zeer goed
ASUS = Zeer goed
ASRock = Goed

***Videokaarten***

MSI = Zeer goed
XFX = Zeer goed
ASUS = Zeer goed
Sapphire = Zeer goed
Club 3D = Goed

***Geheugen***

Corsair = Zeer goed
OCZ = Zeer goed

***Processoren***

AMD = Goed
Intel = Zeer goed

***Behuizingen***

Antec = Zeer goed
Coolermaster = Zeer goed
MS-TECH = Zeer goed

--------------------------------------------

Overige componenten

***Toetsenborden en Muizen***

Apple = Zeer goed
Logitech = Zeer goed
Microsoft = Gaat wel

***(TFT-)Monitoren***

Acer = Goed
Apple = Zeer goed
LG = Goed
Samsung = Zeer goed
Iiyama = Goed
HP = Goed

--------------------------------------

Alvast bedankt voor jullie hulp :)

Bedankt en vriendelijke groet!,
Rajeev :)

Zonder uitgebreide omschrijving is een simpel label (goed/niet goed) niet zo heel veel waard.

Wat wil je overigens bereiken met deze lijst? Kunnen we je op een andere manier helpen.

Zonder uitgebreide omschrijving is een simpel label (goed/niet goed) niet zo heel veel waard.

Wat wil je overigens bereiken met deze lijst? Kunnen we je op een andere manier helpen.

Hey RogerS!

De een wilt een goedkope computer, bijvoorbeeld van 400 euro, maar dan moet hij geen rommel krijgen, maar iets van kwaliteit. Als iemand een dure computer wilt, dan moet hij merken als MSI, OCZ en ASUS in zijn computer hebben, bij wijs van spreke.

Ik wil met deze lijst het volgende bereiken: Ik wil van de merken die ik goed voor de prijs zijn, contact opnemen, en zo mogelijk de producten te koop aanbieden in mijn toekomstige zaak.

ben het met rogerS eens.
Dit is allemaal vrij nutteloos
intel is niet altijd beter dan amd
hang er vanaf wat het doel, budget etc is voor de pc.
Als jij nu nog vrij weinig weet over waar het om draait bij een pc en wat voor werken goed/slecht zijn dan vraag ik me af hoe jij klanten ga adviseren.
Er is nog een lange weg te gaan.

Weetje het zeker dat je dit wilt gaan doen?
Want de marges zijn erg klein in dit wereldje. En er zijn redelijk wat webshops of winkels die failliet zijn gegaan, omdat ze niet tegen de rest konden opboksen. En ik weet niet of je een webshop of een fysieke winkel wou opzetten?
Ik weet niet hoe groot jouw budget is om jouw zaak op te zetten is? Want ik neem aan dat je iets hebt waarmee je je kan onderscheiden van de rest en dat je geen 13 in een dozijn webshop bent. Want de klant is tegenwoordig erg kritisch en zeker met social media tegenwoordig kan het snel gaan.

Beste Rajeev,

ik waardeer je ambitie, want ben zelf ook beginnend ondernemer. Maar iets zegt mij dat je je nog niet echt hebt verdiept in hetgeen je wilt gaan doen. Om een voorbeeld te noemen. Je lijkt te denken dat je een AMD processor rechtstreeks bij AMD koopt. Dit is dus niet zo.

Ik zal ook een voorbeeld geven wat ik bedoelde met mijn opmerking:
Cisco maakt in de regel goede producten, maar deze zijn wel gericht op een bepaalde doelgroep. Maar onlangs hebben ze bijv. een nieuwe firewall op de markt gezet. Dat is dus een heel slecht product geworden. Hoe wil je deze nuance van toepassing, doelgroep, tijd, plaats, budget en product samenvatten in 1 waarderingscijfer? En hoe gaat dit cijfer je helpen de ideale pc voor jouw doelgroep samen te stellen?

Daarnaast zou ik er nog eens goed over nadenken voordat je een pure hardwarewinkel begint. De marges zijn zoals iemand hier al zei, niet briljant.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan